اخبار اقتصادی امروز: 1
  • تاریخ : دوشنبه, ۹ مهر , ۱۴۰۳
  • ساعت :

    خبر بد برای غول خودروسازی / فرار مشتریان از بازار خودرو

    اکو ایران : فولکس‌واگن از جدیترین پیش‌بینی سود خود رونمایی کرد.

    به گزارش اکو ایران، کاهش تقاضا برای خودرو در بازارهای جهانی سبب شد تا بار دیگر فولکس واگن در پیش بینی سود خود برای سال جاری بازنگری کرده و آن را کاهش دهد.

    این دومین بار است که این غول خودروسازی آلمان طی حدود ۱۰ ماهی که از سال جاری می گذرد مجبور شود تا در سود دهی خود بار دیگر تجدید نظر کند.

    البته این کاهش تقاضا برای خودرو در بازار جهانی سبب نشده تا مدیران فولکس واگن برنامه های برای تعدیل نیروی انسانی خود و همچنین تعطیلی خطوط تولید خود را در دستورکار قرار دهند.

    غول خودروسازی آلمان با هماهنگی اتحادیه ها مخالفت خود را با کاهش احتمالی و تعطیلی بی شابقه کارخانه ها اعلام کرده است.  

    بررسی های مدیران فولکس واگن نشان می دهد این خودروساز در حال حاضر سود عملیاتی حدود ۵٫۶ درصدی را در دسترس خود می بیند. اما این غول خودروسازی در پایان نیمه اول سال جاری میلادی (پایان ماه June و اوایل ماه July) پیش بینی کرده بود که سود عملیاتی در پایان سال جاری حدود ۷ درصد خواهد بود.

    البته پیش بینی سود عملیاتی در جولای نیز در شرایطی رقم خورده بود که این خودروساز به دلیل هزینه های مورد انتظار ناشی از تعطیلی کارخانه آئودی در بلژیک انتظار سودآوری خود را برای سال ۲۰۲۴ پایین آورده بود.

    اطلاعات منتشر شده توسط بلومبرگ نشان می دهد سال گذشته خودروساز آلمانی تولید حدود ۹ میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاهی را تجربه کرد اما در سال جاری با توجه به فرار متقاضیان از بازار خودرو قصد دارد تا با کاهش حدود ۲۰۰ هزار دستگاهی تولید خود را حول و حوش ۹ میلیون دستگاه کاهش دهد.

    البته این تنها فولکس واگن نیست که نسبت به کاهش سود خود در ماه های اخیر هشدار داده است. دو خودروساز دیگر آلمانی یعنی مرسدس بنز و بی‌ام و نیز در سودهای خود در بازه زمانی مورد اشاره بازنگری کردند. بنابراین سه غول خودروساز آلمانی چشم انداز بازار خودرو را در ماههای منتهی به پایان سال ۲۰۲۴ چندان مثبت نمی بینند.

    این پیش بینی کمک می کند تا فولکس واگن درباره هزینه های مازاد خود در آلمان بازنگری کند.

    این گمانه وجود دارد که کاهش تقاضا برای خودرو در ماههای پیش رو تا پیان سال ۲۰۲۴ به دلیل استقبال متقاضیان از خودروهای برقی باشد.

    خودروسازان بزرگ از جمله فولکس واگن برنامه های برای تولید تمام برقی محصولات خود در دست دارند اما آنچه مشخص هست این تغییر زمانبر خواهد بود و همچنان تیراژ محصولاتی که با سوخت فسیلی حرکت می کنند به نسبت محصولات برقی بیشتر است.

    افزایش قیمت خودرو در بازار جهانی و کاهش درآمد متقاضیان نیز می تواند از دیگر دلایلی باشد که غول های خودروسازی جهانی را وادار کرده تا در تیراژ تولید، فروش و سوددهی خود تجدید نظر کنند.  

    ✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
    [کل: 0 میانگین: 0]

    📰 اخبار مشابه را مشاهده می کنید

    بررسی قانونی که بازار خودرو را سامان نداد
    8 - مهر - 1403

    بررسی قانونی که بازار خودرو را سامان نداد

    اکوایران: بررسی وضعیت قانون ساماندهی صنعت خودرو نشان می‌دهد با وجود انجام این قوانین، وضعیت اثربخشی آن‌ها در کشور ضعیف بوده است.

    هیجان بازار خودرو تخلیه شد/ احتمال شکل گرفتن موج جدید + جدول قیمت
    8 - مهر - 1403

    هیجان بازار خودرو تخلیه شد/ احتمال شکل گرفتن موج جدید + جدول قیمت

    اکوایران: پس از افزایش قابل توجه قیمت خودروها در روز گذشته، امروز بازار خودرو شاهد اصلاح بود و قیمت اکثر خودروها کاهش یافت.

    حال و هوای بازار خودرو در پی تحولات سیاسی امروز + جدول قیمت
    7 - مهر - 1403

    حال و هوای بازار خودرو در پی تحولات سیاسی امروز + جدول قیمت

    اکوایران: بازار خودرو امروز شکل افزایشی به خود گرفت و ارزیابی‌ها نشان می‌دهد تمام خودورهای داخلی و مونتاژی مورد بررسی افزایش قیمت داشتند.

    آغاز تحقیق و تفحص از ایران خودرو در مجلس/ ٨٠ درصد محصولات ایران‌خودرو با زیان تولید می‌شود
    7 - مهر - 1403

    آغاز تحقیق و تفحص از ایران خودرو در مجلس/ ٨٠ درصد محصولات ایران‌خودرو با زیان تولید می‌شود

    اکوایران: به گفته عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، مجلس به زودی تحقیق و تفحص کاملی از ایران خودرو انجام خواهد داد.

    ارسال دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0

    ارسال دیدگاه

    ×

    از ارسال دیدگاه مطمئن هستید؟

    📜 قوانین ارسال نظرات کاربران

    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصاد آفرین منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

    برو بالا