پیش بینی بورس فردا دوشنبه ۲ مهر | بازار به کدام سمت می رود؟

بورس اوراق بهادار تهران در معاملات امروز تنها موفق به ثبت ۲ هزار واحد افزایش شد و این عدم تغییر تا حدی قابل پیش‌بینی بود. سفر رئیس‌جمهور به آمریکا، حوادث لبنان و تغییر نرخ بهره در این کشور به همراه انتظار برای گزارش‌های شهریورماه شرکت‌ها، عواملی بودند که مانع از خرید و فروش فعالان بازار سرمایه شدند.

در معاملات امروز بازار بورس اوراق بهادار تهران، ارزش معاملات به حدود ۵۲۰۰ میلیارد تومان رسید و شاخص کل نیز حدود ۲ هزار واحد افزایش یافته است. با این حال، با وجود رشدهای اخیر، ارزش بازار بورس اوراق بهادار تهران هنوز کمتر از ۷ هزار همت باقی مانده است.

فرمان بازار امروز در دست گروه بانکی قرار داشت گروهی که از چهارشنبه هفته گذشته با استقبال خریداران مواجه شده است و امروز نیز ارزش معاملاتی بیش از ۲۴۰ میلیارد تومانی را به خود گرفته است. پس از آن گروه شیمیایی بازار با ارزش بیش از ۲۱۷ میلیارد تومان در رتبه دوم قرار دارد. فلزات اساسی نیز با ۱۹۶ میلیارد تومان در رتبه سوم ایستاده است.

 گروه خودرویی در بازار روز جاری با ۱۹۱ میلیارد تومان در پنجم ارزش معاملات بازار سرمایه قرار گرفت و گروه حمل و نقل با اختلاف خیلی جزئی بالاتر از خودرویی‌ها و در رتبه چهارم ایستاده بود.

 بازار امروز هرچند رخ خیلی مثبت را به خود نگرفته بود اما در گروه شیمیایی نماد زاگرس و شخارک صف خرید خوبی را تشکیل داده بودند.

بورس-بازار سرمایه

 نیمه نخست سال ۱۴۰۳ نیز به پایان رسید و از بازدهی بازارهای در این نیمه خبر داده است رتبه یک برترین بازدهی را در گزارش منتشر شده دنیای اقتصاد به نرخ سود بانکی رسیده است با بازدهی ۱۵ درصدی (این رقم جمله وزیر اقتصاد را بادآور می‌شود که خطاب به مصباحی مقدم عنوان کرده بود که نرخ سود ۳۰ درصد از نرخ بهره هم بهره تر است!) طلای ۱۸عیار نیز ۱۴.۹ درصد بازدهی داشته است و سکه طرح جدید نیز با ۱۴ درصد بازدهی در رتبه سوم قرار گرفته است.

 اما دلار در بازار آزاد از ابتدای سال تا کنون هر چند که با نوساناتی همراه بود اما پس از گذشت شش ماه از سال بازدهی این دارایی منفی ۱.۵ درصد شده است.

 در مقابل شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران افت ۴.۵ درصدی را به خود گرفته است. اما بورس تهران تنها بازار نبوده است که افت را به چشم دیده بلکه میانگین قیمت خودرو هم از ابتدای سال تاکنون افت ۱۳.۵ درصدی را در کارنامه خود ثبت کرده است.

 سازمان بورس اعلام کرده است که جلسه هم‌اندیشی رئیس سازمان بورس با مدیران ارکان بازار سرمایه برگزار شده است و حجت اله صیدی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در نشست هم اندیشی با مدیران ارکان بازار سرمایه بخشی از دستور کارهای سازمان بورس و اوراق بهادار را در دوره مدیریت جدید تشریح کرد و گفت: ضمن پرهیز از اتخاذ تصمیم‌های خلق‌الساعه می‌بایست مولفه‌های اثرگذار در ایجاد نوسان را به حداقل برسانیم و زمینه را برای تشکیل کانون سهام‌داران حقیقی فراهم کنیم.

 بررسی تکینکال شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران 

 شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در نهایت کار امروز تغییر خیلی جدی را به خود ندید و این روند برای بازار روز جاری تا حدودی قابل پیش بین بود و ممکن است این روند تا پایان سفر دکتر مسعود پزشکیان به نیویورک همچنان باقی بماند.

 شاخص از منظر تکنیکال نتوانست بالاتر از ۲.۱ میلیون واحدی قرار بگیرد و مقاومتی میانگین ۵۵ روزه را از سر راه خود بردارد.

نمودار

 


منبع:

اکوایران



کدخبر:
۳۳۵۳۳۷

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]