صادرات نفت عربستان سقوط کرد

صادرات نفت عربستان در ماه ژوئیه برابر با ۵.۷۴۱ میلیون بشکه در روز بود، یعنی پایین‌ترین رقم از اوت ۲۰۲۳.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، موسسه جودی در روز پنجشنبه اعلام کرد صادرات نفت خام عربستان در ماه ژوئیه تا پایین‌ترین سطح طی یک سال گذشته کاهش یافته است.

به نقل از رویترز، صادرات نفت عربستان در ماه ژوئیه برابر با ۵.۷۴۱ میلیون بشکه در روز بود، یعنی پایین‌ترین رقم از اوت ۲۰۲۳. عربستان بزرگ‌ترین صادرکننده نفت خام دنیاست.

تولیدکنندگان نفت ائتلاف اوپک پلاس در اوایل ماه جاری میلادی توافق کردند افزایش تولید برنامه‌ریزی شده خود را در ماه‌های اکتبر و نوامبر به تعویق بیندازند و در صورت لزوم تولید نفت را بیش از پیش کاهش دهند.

 صادرات نفت خام عربستان در ماه ژوئیه حدود ۵.۱ درصد نسبت به ۶.۰۴۷ میلیون بشکه در روز صادر شده در ماه ژوئن کاهش داشت.

در همین حین، تولید نفت این کشور تا ۸.۹۴۱ میلیون بشکه در روز افزایش یافت. این رقم در ماه ژوئن برابر با ۸.۸۳۰ میلیون بشکه در روز بود.

اطلاعات موسسه جودی نشانه می‌دهد فرآوری نفت در پالایشگاه‌های عربستان ۰.۰۲۶ میلیون بشکه در روز کاهش یافته و به ۲.۳۹۷ میلیون بشکه در روز رسیده است. این در حالی است که سوخت مستقیم نفت خام با یک افزایش ۲۱۱ هزار بشکه‌ای به ۷۶۹ هزار بشکه در روز رسیده است.

ریاض و سایر اعضای اوپک گزارش ماهانه صادرات خود را به موسسه جودی ارسال می‌کنند تا در وب سایت خود منتشر کند.

عربستان قیمت رسمی فروش نفت خام سبک عرب به آسیا را در ماه اکتبر تا پایین‌ترین رقم طی سه سال گذشته پایین آورده و دلیل آن را ضعف تقاضا در منطقه اعلام کرده است.

اوپک و آژانس بین المللی انرژی هر دو پیش‌بینی خود از رشد تقاضای نفت در ۲۰۲۴ را کاهش داده‌اند.

نگرانی در مورد تقاضای چین دورنمای بازار نفت را تحت تاثیر قرار داده است. تولید پالایشگاهی در این کشور در ماه اوت ۶.۲ نسبت به سال گذشته کاهش داشته که پنجمین ماه پیاپی افت تولید بوده است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]