ضعف در سیستم مالی و بانکی از موانع سد راه توسعه تجارت ایران و هند است

رئیس اتاق بازرگانی البرز ضعف در سیستم‌های مالی و بانکی از دلایل مهم و سد راه پیشبرد تجارت میان دو کشور برشمرد و گفت: بسیاری از تجار ایرانی مراودات تجاری با هند را از طریق کشور سومی انجام می‌دهند.

به گزارش بازار به نقل از روابط‌عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز، پرهام رضایی در دیدار با سفیر جمهوری اسلامی ایران در دهلی‌نو که در حاشیه برپایی پاویون کشورمان در نمایشگاه بین‌المللی صنایع‌غذایی هند انجام شد، بیان کرد: استان البرز به لحاظ نزدیکی به پایتخت و کلانشهرهای اطراف، بازار بزرگی را از بعد فروش محصولات تولیدی، ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری و صادراتی مرتبط به آن در اختیار دارد.

وی با اشاره به فعالیت نزدیک به ۴ هزار واحد تولیدی و صنعتی در استان البرز افزود: بخش قابل توجهی از این واحدهای تولیدی در حوزه کشاورزی، قطعات خودرو، صنایع‌غذایی، دارویی، آرایشی و بهداشتی فعال است.

حضور موفق صادرکنندگان محصولات کشاورزی البرز در بازار کشورهای حوزه خلیج‌فارس

رئیس اتاق بازرگانی البرز با اشاره به پتانسیل بالای این استان در صادرات محصولات کشاورزی عنوان کرد: در سال ۱۴۰۲ بیش از ۲۵ هزار کانتینر محصولات کشاورزی مشتمل بر انواع سبزی و صیفی البرز به خارج از کشور صادر شد و فعالان این عرصه استان در بازار فروش محصول در کشورهای حوزه خلیج‌فارس موفق عمل کرده‌اند، به کشور هند نیز کیوی و سیب درختی تولید ایران صادر می‌شود.

وی در ادامه با تاکید بر اهمیت رشد و تقویت صادرات محصولات صنایع‌غذایی ایران به کشور هند بیان کرد: حضور در نمایشگاه بین‌المللی صنایع‌غذایی هند ۲۰۲۴ فرصت تسهیل صادرات در این حوزه را برای تولیدکنندگان ایرانی فراهم کرده است، با توجه به نزدیکی دو کشور این یک مزیت مهم برای افزایش تراز تجاری میان طرفین است.

برپایی نمایشگاه‌های ایرانی فرصتی مهم برای معرفی ظرفیت‌های صادراتی کشور است

نائب رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و هند در ادامه ضعف در سیستم‌های مالی و بانکی را از موانع مهم سد راه پیشبرد تجارت میان دو کشور برشمرد و گفت: این مسئله موجب شده که بسیاری از تجار ایرانی، مراودات تجاری خود با هند را از کشور سومی انجام دهند و حتی خیلی از کالاهای کشورمان با برند دیگر کشورها نظیر عمان روانه بازار خارجی آن کشور می‌شود.

وی با اشاره به نقش مهم سفارت جمهوری اسلامی ایران در هند به منظور تسهیل مسیر افزایش تراز تجاری میان دو کشور گفت: یکی از مهم‌ترین مسائل برای رسیدن به این هدف فراهم کردن شرایط حضور در نمایشگاه‌های ایران و هند برای فعالان تولیدی و صنعتی طرفین است.

رئیس اتاق بازرگانی البرز در ادامه فرصت حضور تجار هندی در نمایشگاه‌های عرضه محصولات ایرانی در حوزه صنایع‌غذایی، رنگ و رزین، آرایشی و بهداشتی، پلاستیکی و شیمیایی را ظرفیت مهمی برای معرفی پتانسیل‌های صادراتی ایران برشمرد و افزود: با همکاری سفارت‌خانه‌های دو کشور می‌توان این شرایط را ایجاد کرد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]