قیمت طلا و سکه امروز دوشنبه ۲ مهر ۱۴۰۳ | سکه وارد کانال جدید شد

قیمت هر گرم طلا ۱۸ عیار در تاریخ ۲ مهر با حرکتی صعودی بازار را آغاز به کار کرد. همچنین، تغییرات قیمت انواع سکه و انس جهانی جهش رو به بالا را تایید می کند. طبق نظر فعالان بازار طلا، قیمت طلا و سکه در ماه شهریور افزایش را پشت سر گذاشته و بر قیمت انواع سکه تاثرگذار بوده است.

قیمت طلا و انواع سکه در تاریخ ۲ مهر ۱۴۰۳ به شرح زیر اعلام گردید. امروز، دوشنبه، قیمت هر گرم طلا ۱۸ عیار در بازار به ۳ میلیون و ۸۰۵ هزار تومان افزایش یافته است. همچنین، قیمت هر سکه امامی به ۴۴ میلیون و ۷۷۵ هزار تومان و قیمت هر سکه بهار آزادی به ۳۹ میلیون و ۴۶۰ هزار تومان رسیده است. علاوه بر این، امروز ۲۳ سپتامبر، قیمت هر انس طلا در بازارهای جهانی به ۲۶۲۲ دلار افزایش یافته که نشان‌دهنده رشد نسبت به روز گذشته است.

جدول قیمت طلا و سکه در ۲ مهر ۱۴۰۳​

قیمت-طلا-سکه

 

پیش بینی قیمت طلا و سکه در مهر ماه

کارشناسان اقتصادی بر این باورند که در حال حاضر قیمت طلا و سکه تحت تأثیر الگوی تخریب یک بازار و جهش در بازار دیگر قرار دارد. آنها اشاره می‌کنند که روند صعودی قیمت اونس جهانی طلا، توازن بین دلار و طلا را مختل کرده و افزایش قیمت‌های اخیر ناشی از افزایش تقاضا نیست.

برای پیش‌بینی قیمت طلا و سکه در بازار داخلی در هفته جاری، لازم است تا به بازگشایی بازارهای جهانی در روز دوشنبه توجه کنیم. به نظر می‌رسد که سیاست تثبیت قیمت دلار تأثیر این ارز را در بازار طلا کاهش داده و نوسانات بازارهای جهانی بر بازار داخلی طلا تأثیرگذار است.

در نیمه دوم سال، بازار طلا چه مسیری را خواهد پیمود، به ویژه با توجه به پیش‌بینی‌ها مبنی بر افزایش قیمت طلای جهانی به بالای ۳ هزار دلار؟ یکی از سوالات متداول این روزها این است که آیا بازار در روزهای آینده شاهد افزایش قیمت خواهد بود یا این گرانی‌ها موقتی هستند؟ به نظر من، احتمال کاهش قیمت بسیار ناچیز است و می‌توان گفت که این احتمال حتی به ۵ درصد هم نمی‌رسد.

در نیمه اول سال، قیمت سکه از ۵ کانال عبور کرده و به ۴۴ میلیون تومان رسید. بررسی نمودار قیمت‌ها در بازار سکه نشان می‌دهد که قیمت هر قطعه سکه امامی با افزایش ۵ میلیون و ۴۰۹ هزار تومان به ۴۴ میلیون و ۲۱۵ هزار تومان رسیده است که این افزایش، رشد ۱۳.۹ درصدی قیمت‌ها را به همراه داشته است. همان‌طور که افزایش قیمت اونس طلا تأثیر زیادی بر رشد قیمت طلا در ایران داشت، قیمت سکه نیز به دلیل نوسانات غیرمعمول اونس طلا، به روند کانال‌شکنی خود ادامه داده است.



کدخبر:
۳۳۵۳۸۱

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]