راه‌اندازی کارنه دو پاساژ در شلمچه از ابتدای آبان ماه

خرمشهر- موسوی، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر از راه اندازی کارنه دو پاساژ در مرز بین المللی شلمچه از ابتدای آبان ماه امسال خبر داد.

سیدمصطفی موسـوی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به نشست مشترک هیئت رئیسه سه اتاق بازرگانی استان خوزستان از فعالیت های اتاق خرمشهر در تسهیل تجارت با کشور عراق از مرز شلمچه یاد کرد و گفت: راه اندازی کارنه دو پاساژ در شلمچه تا انتهای مهر ماه سال جاری، یکی از مهم ترین برنامه های اتاق بازرگانی خرمشهر در بهبود روند امور تجاری و اقتصادی در شلمچه بود که خوشبختانه پس از جلسات و رایزنی های متعدد و با فراهم شدن زیرساخت و ابزار لازم، تا انتهای مهرماه به بهره برداری خواهد رسید.

وی افزود: رایزنی در راستای راه اندازی مجدد کریدور اختصاصی بازرگان برای تردد بازرگانان دو کشور در مرز بین المللی شلمچه در دستور کار اتاق خرمشهر قرار دارد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر عنوان کرد: زمین اختصاصی ساختمان اتاق خرمشهر در شلمچه از سوی سازمان منطقه آزاد اروند تخصیص داده شده، که با مطالعه انجام شده و طراحی اولیه صورت گرفته شده، مقرر است این ساختمان در چهار طبقه با زیربنای یک هزار متری شامل بخش های پنجره واحد تجاری، سالن تشریفات CIP، سالن نشست های B۲B و سالن نمایشگاه احداث‌ شود.

لازم به ذکر است، کارنه دوپاساژ یا CPD مخفف (Carnet de Passages en Douane) است و با استفاده از آن می‌ توان انواع وسیله نقلیه موتوری را بدون نیاز به تشریفات گمرکی از مرز عبور داد؛ در واقع کارنه CPD مانند گذرنامه‌ ای است که برای یک وسیله نقلیه جهت ورود موقت به چندین کشور بدون نیاز به پرداخت عوارض و مالیات مورد استفاده قرار می‌ گیرد.

کارنه CPD به مسافران این امکان را می‌ دهد که به طور موقت وسایل نقلیه خود را بدون واریز وجه نقد در مرز وارد کنند. افرادی که به طور موقت وسایل نقلیه خود را به کشورهایی که کارنه مورد نیاز است وارد می‌ کنند، باید با رعایت قوانین و مقررات آن کشور و به‌ ویژه شرایط واردات موقت موافقت کنند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]