۱۴۰۴ ناترازی به ۲۴ هزار مگاوات می‌رسد|احتمال خاموشی در زمستان به دلیل نبود گاز 

نجفی رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی گفت: کل ظرفیت تجدیدپذیر کشورمان به یک‌هزار و ۲۰۰ مگاوات رسیده است و بر اساس برنامه باید سالی ۲ هزار و ۴۰۰ مگاوات اضافه می‌شد تا امروز به ۲۰ هزار مگاوات می‌رسیدیم.

بازار؛ گروه آب و انرژی: آرش نجفی رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی در نشست خبری با اعلام اینکه پیش‌بینی‌شده سال آینده اگر اقدامی انجام نشود، ناترازی برق به حدود ۲۴ هزار مگاوات برسد، اظهار داشت: زمستان امسال باتوجه‌به ناترازی در گاز با ناترازی نسبی در برق روبه‌رو خواهیم بود و حدود ۶۰ تا ۷۰ روز صنایع پتروشیمی و فولاد کشور به دلیل تامین گاز بخش خانگی با مشکل روبه‌رو خواهند بود.

وی به توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در جهان اشاره کرد و گفت: اکنون بسیار از کشورهای جهان در تلاش هستند تا ۵۰ درصد انرژی موردنیاز خود را محل انرژی‌های تجدیدپذیر تامین کنند.

رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی خاطرنشان‌کرد: این در حالی است که کل ظرفیت تجدیدپذیر کشورمان به یک‌هزار و ۲۰۰ مگاوات رسیده است و بر اساس برنامه باید سالی ۲ هزار و ۴۰۰ مگاوات اضافه می‌شد تا امروز به ۲۰ هزار مگاوات می‌رسیدیم.

وی به اقدام‌های خوبی که در چند سال اخیر انجام شده اشاره کرد و گفت: دولت چهاردهم باید ۱۰ هزار مگاوات ظرفیت انرژی‌های تجدیدپذیر را محقق کند. بخش خصوصی سرمایه‌گذار برای تحقق این هدف دارد فقط باید دولت واقعاً بری رفع مشکلات موجود اقدام کند.

نجفی مشکلات تأمین مالی و تأمین زمین را مهم‌ترین مسائل برای توسعه تجدیدپذیرها دانست و خاطرنشان کرد: دولت باید در توسعه تجدیدپذیرها به‌صورت ید واحده عمل کند.

وی با تاکید بر لزوم ایجاد رگولاتوری برق گفت: ایجاد این رگولاتوری به توسعه تجدیدپذیرها کمک می‌کند.

رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی با بیان اینکه انرژی‌های تجدیدپذیر مشمول هیچ تحریمی نیست افزود: بخش خصوصی می‌تواند با رفع مشکلات ورود کرده و توسعه این بخش را محقق کند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]