افزایش ۵ درصدی قیمت مرغ و تخم مرغ در یک ماه

در گروه گوشت قرمز، سفید و فرآورده‌های آن‌ها، بیشترین افزایش قیمت در شهریور نسبت به ماه قبل مربوط به اقلام “مرغ ماشینی” با ۵.۱ درصد و ” ماهی قزل آلا ” با ۱.۹ درصد می­باشد.

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در شهریور ماه  تغییرات متوسط قیمت اقلام خوراکی منتخب برای گروه‌های مختلف کالاهای خوراکی در مناطق شهری کشور  بشرح زیر است:

نان و غلات:

در این گروه، اقلام “شیرینی خشک” با ۱٫۸ درصد و “برنج خارجی درجه یک” با ۱٫۳ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند. همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به “رشته آش” با ۴٫۳- درصد می­باشد.

گوشت قرمز، سفید و فرآورده‌های آن‌ها:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به اقلام “مرغ ماشینی” با ۵٫۱ درصد و ” ماهی قزل آلا ” با ۱٫۹ درصد می­باشد.

طبق جدول زیر مرغ و تخم و مرغ در یک ماه حدود ۵ درصد افزایش قیمت را تجربه کرده اند.

مرکز آمار ایران ,

لبنیات، تخم مرغ و انواع روغن:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به “تخم مرغ” با ۵٫۶ درصد و “کره پاستوریزه” با ۴٫۵ درصد و “ماست پاستوریزه” با ۲٫۱ درصد می­باشد.

میوه و خشکبار:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به “کشمش پلویی” با ۳٫۰ درصد و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به “هندوانه” با ۲۳٫۰- درصد و “خربزه” با ۱۹٫۲- درصد و “هلو” با ۱۰٫۵- درصد می­‌باشد.

سبزیجات و حبوبات:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به”خیار” با ۱۳٫۵ درصد و “هویج فرنگی” با ۹٫۸ درصد و “قارچ” با ۷٫۹ درصد و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به “گوجه فرنگی” با ۱۰٫۴- درصد  و “پیاز” با ۵- درصد می­‌باشد.

قند و شکر، آشامیدنی‌ها و سایر خوراکی‌ها:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به “سس گوجه فرنگی” با ۳٫۷ درصد و “رب گوجه فرنگی” با ۳٫۲ درصد می‌باشد.

انتهای پیام/

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]