ضرورت آگاهی کارگران از هوش مصنوعی و اقتصاد دیجیتال

رئیس کانون عالی انجمن های صنفی کارگران کشور گفت: آگاهی کارگران در زمینه هوش مصنوعی و اقتصاد دیجیتال می تواند تحولی بزرگ در همه بخش های اقتصادی ایجاد کند که این موضوع حائز اهمیت است.

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرنگاراقتصادی خبرگزاری تسنیم؛ سمیه گلپور،رئیس کانون عالی انجمن های صنفی کارگران کشور با حضور مجازی در کنگره ملی کارگری افریقا در بورکینافاسو روزهای ۶ و۷مهرماه در اواگادوگو پایتخت این کشور با ایراد سخنرانی به مشکلات متعدد در حوزه کارگری پرداخت.

 وی در این کنگره خطاب به حاضران جلسه گفت: در جهان کنونی که مملو از فقر و گرسنگی و تبعیض و نابرابری هاست اینچنین نشست هایی می تواند منجر به واداشتن افکار جهانی ومنطقه ای به تفکر بیشتر در این زمینه و تلنگری برای آنانی که حق کارگران مظلوم را در نقاط مختلف جهان پایمال کرده و نادیده می گیرند باشد.

گلپور افزود: روابط اقتصادی،سیاسی و دوجانبه میان جمهوری اسلامی ایران و بورکینافاسو از طریق دیدارهای مقامات دو کشور و با تاکید بر بسط و توسعه همکاری ها بویژه در زمینه حمایت اجتماعی، اشتغال، کارآفرینی و تبادل دانش و تجربه از طریق آموزش های فنی و حرفه ای، مبادلات تجاری و بازرگانی درقالب یک تفاهم نامه توسط مقامات مسئول دو کشور تعریف شده است.

وی گفت: اجلاس کنگره  نیزرویدادی بسیار مهم در تاریخ کشورهای عضو آن محسوب می شود و برای ما هم همینطور که به این رویداد دعوت شده ایم. کانون عالی انجمن های صنفی کارگران کشور بر ایجاد روابط سالم با اتحادیه های کارگری دیگر کشورها تاکید ورزیده و تا زمانی که منافع و مصالح کارگران از این طریق تامین می شود آمادگی همکاری دارد.

وی بیان کرد: دراین برهه ما از کارگرانی که از تبعیض جنسیتی، ناامنی شغلی و ناایمن بودن محیط و ابزار کار رنج می برند حمایت نموده و امیدواریم دستاوردهای این اجلاس و سایر نشست های بین المللی بتواند به کاهش رنج وآلام کارگران ستمدیده کمک کند. در این میان نقش تعاون و همبستگی کارگران جهان و نیز افزایش دامنه آگاهی کارگران در زمینه هوش مصنوعی و اقتصاد دیجیتالی و پذیرش تغییراتی که در دنیای کار اتفاق می افتد و نگرش مثبت به تغییرات دنیای کاروآینده کار که همه بخش های صنعت،خدمات وکشاورزی را دچار تحول می کند نیز حائز اهمیت است.

انتهای پیام/

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]