هشدار نماینده مجلس به رئیس جمهور درباره همسان سازی حقوق بازنشستگان

محمد باقری بنابی، نماینده مردم در مجلس در خصوص موضوع همسان‌سازی حقوق بازنشستگان گفت: به رئیس‌جمهور محترم یادآوری می‌کنم که “همسان‌سازی حقوق بازنشستگان” موضوعی است که در زمان تصویب آن در مجلس، خود شما حضور داشتید و آن را تصویب کردید. این قانون باید اجرا شود. منابع مالی مربوط به این قانون مشخص شده است و هر روزی که از عدم اجرای آن می‌گذرد، تخلف قانونی محسوب می‌شود که دولت باید به آن پاسخگو باشد.

محمد باقری بنابی در نشست علنی امروز (سه‌شنبه، ۱۰ مهرماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن تسلیت به مناسبت شهادت سید حسن نصرالله، گفت: به مردم جمهوری اسلامی و لبنان قهرمان تسلیت می‌گویم. جبهه مقاومت نمایانگر عاشورای سال ۶۱ هجری قمری است؛ دشمنان اسلام باید بدانند که همان‌طور که عاشورا مکتبی بی‌پایان است، جبهه مقاومت نیز پایانی ندارد.

وی ادامه داد: عاشورا ابدی است و ابدی خواهد ماند؛خون “سیدحسن نصرالله“مانند خون اباعبدالله الحسین(ع) جاوید الاثر خواهد شد،ولی ریشه‌های رژیم صهیونیستی را خواهد خشکاند.

مجلس-شورای-اسلامی

هرگونه بی‌تفاوتی و سکوت در برابر ظلم،به معنای تایید آن است

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی در ادامه مطرح کرد: نتانیاهو بداند! خدای عزیزم در مرصاد و کمینگاه است و از مکان و جایی که تصور نمی‌کنند،خدای متعال انتقام خواهد گرفت.

وی خطاب به نمایندگان بیان کرد: همکاران عزیز خواهران و آقایان، دولت روسیه چرا عکس‌العمل نشان نمی‌دهد؟ روسیه چرا به حزب الله لبنان کمک نمی‌کند؟مگر روسیه شریک راهبرد راهبردی ایران نیست؟ دولت‌های عربی چرا مرده‌اند و ترسو شده‌اند؟ هرگونه بی‌تفاوتی و سکوت در برابر ظلم، به معنای تایید آن است.آیا واکنش ضعیف نشان از بی‌ارادگی و ناتوانی در دفاع از حقوق و ارزش‌های اسلامی نیست؟

باقری ادامه داد: نمایندگان محترم! ما در عمل و گفتار و رفتار باید تابع ولی فقیه زمان خودمان باشیم.هر تصمیمی بگیرند، آن  باید اجرا شود، لذا توجه داشته باشید از ولی فقیه عقب نیفتیم. در این برهه حساس توجه داشته باشند؛ گفتار و کردار کرداری نداشته باشیم که هزینه‌های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی ایجاد کنیم. اسرائیل از صحنه روزگار محو خواهد شد و این روزگار نزدیک است.

نماینده مردم در مجلس با اشاره به بحران آب در کشور تاکید کرد: همکاران عزیز و نمایندگان ایران اسلامی، بحران آب در کشور دیگر از یک مسئله استانی گذشته است و باید راهکار اساسی در این موضوع تدبیر شود. آب،برق و گاز نیست، آب مایع حیات است، آب مایع حیات جامعه است و اگر آب نباشد، برق به چه دردی می‌خورد ؟ اگر آب نباشد نفت و گاز به درد نخواهد خورد.

 احداث سدها در بالادست حوضه های آبریز موجب موجب ظلم به پایین دست‌ها شده است

نماینده مردم بناب در مجلس ادامه داد: بحران آب آشامیدنی، کشاورزی و صنعتی در استان آذربایجان شرقی به خصوص شهرستان بناب به حد بحران رسیده است. مردم شریف شهرستان بناب اعم از روستاها و شهرها تا دهه ۷۰ شمسی هیچ مشکلی نداشتند، اما در دهه ۷۰ که دولت سازندگی با احداث سدهای مختلف در حوضه آبریز دریاچه ارومیه به خصوص احداث سد قره چای، علویان و بوکان؛ شهرستان بناب را با مشکل جدی آب در همه حوزه ها روبرو کرده که تا امروز گریبانگیر مردم شهرستان بناب است.

باقری در ادامه بیان کرد: ای کاش در دوره سازندگی سد علویان و سد بوکان ساخته نمی‌شد. ای کاش در دوره سازندگی،جهاد سدسازی در در حوضه‌های آبریز درون کشوری انجام نمی‌شد! سدسازی در درون کشور باید متوقف شود و سدهایی که ساخته شده باید مورد ارزیابی و بازبینی جدید قرار گیرد. احداث سدها در بالادست حوضه های آبریز موجب موجب ظلم به پایین دست‌ها شده است.

وی با بیان اینکه وزیر نیرو باید حقابه‌های آب‌های زیرزمینی و تالاب هارا به صورت کامل تامین کند، افزود: وزیر نیرو باید آب‌های پشت سدها را برای تامین سفره‌های زیرزمینی رها کند. مردم شهرستان بناب در حال حاضر بخصوص فصل تابستان با بحران آب در همه زمینه‌های آشامیدنی، صنعتی و کشاورزی مواجه هستند. بنابراین لازم است هرچه سریعتر در خصوص بازبینی و تخصیص سدهای بالا دست، تجدیدنظر اساسی انجام شود.

باقری بابیان اینکه کشاورزی و صنعت به علت نبود آب در منطقه بناب درحال نابود شدن است، تاکید کرد: باغ‌های سرسبز انگور و سردرختی‌های شهرستان بناب درحال خشک شدن هستند.ما سد نمی‌خواهیم ما آب می‌خواهیم. ما خواهان آزادسازی آب‌ها در پشت سدها هستیم. خواستار توقف و عدم تخصیص آب‌های کشاورزی در بالا دست‌ها برای مزارع هستیم. احداث باغات و مزارع در بالا دست‌هاموجب نابود شدن مزارع در پایین دست‌ها شده است بنابراین وزارت جهاد کشاورزی و وزارت نیرو باید تدبیر لازم را در خصوص عدم توسعه کشاورزی را در منطقه دنبال کنند.

افزایش-حقوق-بازنشستگان

در مقابل شرکت “کاوه سودا” در موضوع  انتقال پساب کارخانه در دریاچه ارومیه بایستید

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی با خطاب قراردادن رئیس قوه قضائیه بیان کرد: به رئیس قوه قضاییه تذکر می‌دهم که دستگاه قضایی تمام قد در مقابل شرکت “کاوه سودا” در موضوع  انتقال پساب کارخانه در دریاچه ارومیه بایستد، برای حل مشکلات زیست محیطی این کارخانه و احداث تصفیه خانه و انتقال پساب و فاضلاب این شرکت به عنوان مدعی العموم ورود کند و از حق حیاتی مردم شهرستان بناب دفاع کرده و در کنار مردم بایستد.

این نماینده مردم در مجلس با اشاره به موضوع همسان سازی حقوق بازنشستگان مطرح کرد: رئیس جمهور محترم یادآور می‌شوم، “همسان‌سازی حقوق بازنشستگان “موضوعی است که هنگام تصویب آن در مجلس خود شما در آن تشریف داشتید و خودتان آن را تصویب کردید. آن قانون را اجرا کنید. منابع مالی این قانون مشخص شده است، هر روز که می‌گذرد عدم اجرای آن تخلف قانونی است که باید دولت پاسخگوی آن باشد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: از وزیرکشور که دستور دادند حریم سیاسی و حوزه استحفاظی شهرستان بناب مشخص شود، قدردانی می‌کنم و امیدوارم هرچه سریعتر معاون سیاسی وزارت کشور این دستور را اجرایی و عملیاتی کند.


منبع:

ایلنا



کدخبر:
۳۳۶۳۹۹

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]