اخبار اقتصادی امروز: 4
  • تاریخ : چهارشنبه, ۱۱ مهر , ۱۴۰۳
  • ساعت :

    شوک ایران خودرو به متقاضیان / ویروس تاخیر در تحویل به جان محصولات ایران خودرو افتاد؟

    اکو ایران : مدیرعامل ایران خودرو درباره نگرانی مشتریان این خودروساز بابت فاکتور کردن محصولات به اظهارنظر پرداخت.

    به گزارش اکو ایران، ایران خودرو در نیمه اول سال جاری حدود پنج درصد از برنامه تولید خود عقب افتاد تا انتشار این خبر جدیدترین شوک این خودروساز به متقاضیان محسوب می شود.

    مدیرعامل ایران خودرو عقب افتادگی این خودروساز از برنامه تولید را در نیمه اول ۱۴۰۳ تایید کرد. اما علیمردان عظیمی گفت این عقب افتادگی از برنامه تولید بنگاه تحت مدیریتش در نیمه دوم امسال جبران خواهد شد و نگرانی از این بابت وجود ندارد.

    مدیرعامل آبی های جاده مخصوص در گفت و گو با ایسنا تاکید کرد که برندگان قرعه کشی جدیدترین طرح فروش ایران خودرو بابت فاکتور شدن محصولات خریداری شده از این خودروساز در زمان مقرر نگران نباشند زیرا برنامه ریزی های صورت گرفته به گونه ای است که این خودروها در بازه زمانی باقی مانده تا پایان سال جاری واگذار می شود.

    آمارهای منتشر شده ایران خودرو در سایت کدال سازمان بورس مربوط به نیمه اول ۱۴۰۳ نشان می دهد این خودروساز در مجموع حدود ۲۴۲ هزار دستگاه انواع محصولات سواری و وانت را در خطوط تولید تکمیل کرده است.

    بررسی های اکو ایران نشان می دهد پنج درصد تولید محقق شده تا پایان شهریور امسال نشان می دهد آبی های جاده مخصوص حول و حوش ۱۲ هزار و ۱۰۰ دستگاه از انواع محصولات خود را کمتر تولید کردند.

    بنابراین چنانچه آبی های جاده مخصوص قصد داشتند به برنامه ریزی خود جامه عمل بپوشانند بیش از ۲۵۴ هزار دستگاه از خودروهای حاضر در سبد محصولاتی خود را باید در خطوط تولید تکمیل می کردند.

    بنابراین می توان گفت ویروس کاهش تولید تا حدی دامن ایران خودرویی ها را گرفته اما برنامه ریزی های این خودروساز اجازه نمی دهد تا ویروس کاهش تولید جهش یافته و به ویروس تاخیر در تحویل تبدیل شود.

    سخنان مدیرعامل ایران خودرو تا حدی خیال برندگان قرعه کشی جدیدترین طرح فروش ایران خودرو بخصوص آن بخش از متقاضیان که اسامی آنها از گردونه برای تحویل خودروی مورد نظر به صورت فروش فوق العاده خارج شده است را راحت کرد.

    این گردش اخبار درباره وضعیت تولید ایران خودرو در نیمه اول سال جاری و همچنین بحث فاکتور کردن محصولات عرضه شده در جدیدترین طرح فروش این خودروساز تا حدی بازار را نگران کرد.

    دو طرف عرضه و تقاضا با نگرانی وضعیت تولید و فروش ایران خودرویی ها را دنبال می کنند اگر آبی های جاده مخصوصر همان طور که مدیرعامل این خودروساز گفت بتواند عقب ماندگی ایجاد شده در نیمه اول امسال را در نیمه دوم جبران کند این مساله می تواند ترمز افزایش قیمت بازاری خودرو از ناحیه پارامتر عرضه خودروساز را بکشد. البته فراموش نکنیم چنانچه تیر برنامه ریزی های انجام شده توسط مدیران ایران خودرو به هدف ننشیند این مساله می تواند نمودار قیمت بازاری محصولات این خودروساز را در گام اول و در ادامه قیمت بازاری کل محصولات حاضر در بازار پُرتقاضاها را صعودی کند.   

    آبی های جاده مخصوص در جدیدترین طرح فروش خود ۱۲ محصول خود شامل پژو ۲۰۷ با موتور TU3، پژو ۲۰۷ با موتور TU5، رانا پلاس، سورن پلاس بنزینی، تارا با گیربکس دستی، تارا با گیربکس اتوماتیک، هایما S7, هایما S5، هایما X7 را در کنار دو خودروی برقی یعنی لونا GRE و فاو بستیون NAT و همچنین جدیدترین محصولش یعنی “ری را” را در دسترس متقاضیان قرار دادند.

    ✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
    [کل: 0 میانگین: 0]

    📰 اخبار مشابه را مشاهده می کنید

    افت بازار خودرو در روز افزایشی سایر بازارها + جدول
    10 - مهر - 1403

    افت بازار خودرو در روز افزایشی سایر بازارها + جدول

    اکوایران: بازار خودروهای داخلی و مونتاژی امروز خلاف جهت سایر بازارها استارت خودرو و شاهد کاهش قیمت در این بازار بودیم. رفتار کاهشی بازار خودرو و افزایشی سایر بازارها تا پیش از انتشار خبری بود که از احتمال حمله قریب‌الوقوع ایران به اسرائیل می‌گفت (خبری که در صورت صحت یا تداوم معادلات بازار را تغییر خواهد داد).

    خودرویی که قیمتش ۲ هزار درصد رشد کرد!
    9 - مهر - 1403

    خودرویی که قیمتش ۲ هزار درصد رشد کرد!

    اکو ایران : مرکز پژوهش های مجلس طی گزارشی به بررسی قیمت بازاری خودروها در بازه ۹۶ تا ۱۴۰۳ پرداخت.

    قیمت‌گذاری دستوری تا چه حدی با بحران خودروسازی در ارتباط است؟
    9 - مهر - 1403

    قیمت‌گذاری دستوری تا چه حدی با بحران خودروسازی در ارتباط است؟

    اکوایران: ایران‌خودرو در قرعه‌کشی اخیر محصولات خود، در حالی رانت قابل توجهی را به برندگان توزیع کرد که شرایط مالی شرکت همچنان نامساعد است.

    ابطال دو مصوبه در واردات خودرو/ شرط جدید واردات چیست؟
    9 - مهر - 1403

    ابطال دو مصوبه در واردات خودرو/ شرط جدید واردات چیست؟

    هیات عمومی دیوان عدالت اداری، نامه وزارت صمت که بر اساس آن مقرر شده است «واردات محصولات تولیدی خودرو در داخل کشور توسط دیگر شرکت‌های خودروساز یا شرکت‌های وارداتی امکان‌پذیر نیست» را از تاریخ تصویب ابطال کرد.

    ارسال دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0

    ارسال دیدگاه

    ×

    از ارسال دیدگاه مطمئن هستید؟

    📜 قوانین ارسال نظرات کاربران

    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصاد آفرین منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

    برو بالا