کدام دستگاه فلزیاب برای کار شما مناسب تر است؟

اولین موضوعی که در خرید فلزیاب اهمیت دارد، این است که شخص خریدار نسبت به این دستگاه ها کاربردها و انواع آن آگاهی های لازم را داشته باشد.

به گزارش بازار، اگر بدنبال خرید یک دستگاه فلزیاب هستید و چون اطلاعات کافی درباره دستگاه های فلزیاب و تفاوت هرکدام از آنها با یکدیگر ندارید و یا نمیدانید اینکه کدام دستگاه فلزاب مناسب برای هدف مورد کاوشتان است این مطلب برای شماست پس همراه ما باشید:

فلزیاب چیست؟راهنمای خرید فلزیاب

فلزیاب ها(گنجیاب یا طلایاب) ابزارهای حرفه ای کشف و کاوش اشیا ارزشمند زیر خاکی و گنج و طلا و … مورد استفاده قرار می گیرند، که در کشور ایران با نام های دیگر گنج یاب یا طلایاب نیز شناخته میشود، حال اینکه در دنیای کنون و پیشرفت تکنولوژی و عرضه فلزیاب های کارآمد به بازار، خرید فلزیاب به یکی از نیازهای مهم برای علاقمندان به جستجوی گنج و آثار باستانی بدل شده است.

لازم بذکر است اولین موضوعی که در خرید فلزیاب اهمیت دارد، این است که شخص خریدار نسبت به این دستگاه ها کاربردها و انواع آن آگاهی های لازم را داشته باشد، بنابراین نیازمند دقت و بررسی‌های لازم است. قبل از خرید دستگاه فلزیاب ابتدا، باید مشخص کنید که هدف شما از خرید فلزیاب چیست!؟ آیا مکان و زمین مورد کاوش خود را مشخص نمایید که کاوش در سواحل، جنگل‌ها یا زمین‌های کشاورزی و.. میخواهید انجام دهید؛ چرا که هر کدام از این محیط ها دستگاه مختص به خود را دارد و بهتر است دستگاهی مناسب با آن شرایط مورد استفاده قرار گیرد.

نکات مهم قبل از خرید فلزاب

توصیه متخصیین گلد اسمیت به مشتریان و کاربران خود همیشه اینست که قبل از اقدام به خرید فلزیاب، به یکسری نکات مهمی که در ادامه به آن پراخته میگردد توجه نمایید، تا انتخابی هوشمندانه و مناسب کارتان ودر نهایت مقرون به صرفه ای داشته باشید.

علاوه بر این، توجه به ویژگیهای فنی دستگاه نیز از مواردی است که قبل ازخرید فلزیاب باید در اولویت قرار گرفته شود. عمق کاوش، حساسیت دستگاه، فرکانس کاری وقابلیت تفکیک فلزات مختلف از جمله مواردی هستند که باید در نظر گرفته شود.

حال اینکه قبل از خرید دستگاه فلزیاب بهتر است اطلاعاتی درباره برندها و کمپانی های معتبر بازار کسب کنید؛ چراکه کیفیت ساخت و خدمات پس از فروش آنها می‌تواند تأثیر زیادی بر یک خرید موفقیت آمیز برای شما به ارمغان آورد.

در آخر توصیه میکنیم حتماً نظرات کاربران دیگر را در مورد تجربه کاریشان درمورد کاربا فلزیابشان را مطالعه کنید تا با نقاط قوت و ضعف هر کدام از این دستگاه ها حتی در حد محدود آشنایی پیدا کنید.

کدام دستگاه فلزیاب برای کار شما مناسب تر است؟

راهنمای خرید فلزیاب

آشنایی با اجزا و قطعات که بکار رفته در فلزیاب ها میتواند به شما در استفاده از دستگاه و نگهداری از آن بسیار کمک کند.

بطور کلی اجزای یک دستگاه فلزیاب شامل سنسور، کنترلر و صفحه نمایش است. وظیفه اصلی سنسور یک دستگاه فلزیاب، شناسایی اشیاء در زیر زمین، داخل دیوار و و مکان های نهفته است؛ در ادامه قطعه دیگر فلزیاب بنام کنترلر اطلاعات دریافتی را پردازش و سپس به کاربر انتقال میدهد. کاربر تمامی این اطلاعات را از طریق صفحه نمایش فلزیاب میتواند مشاهده نماید.

فلزیاب‌ها در انواع و اقسام مختلف توسط کمپانی ها و برند های مختلفی طراحی و توسط نمایندگی های معتبر به بازار عرضه شده اند، بطور کلی هر کدام از این دستگاه ها در مدل‌های ساده برای مبتدیان تا مدل‌های پیشرفته برای حرفه‌ای‌ها موجود هستند که هر کدام با ویژگی‌ها و کاربردهای خاص و متفاوت خود بسته به نیاز هر کاربر هستند. بنابراین با مشخص کردن هر چه دقیقتر هدفتان از کاوش و میزان مبلغی که میخواهید در خرید دستگاه سرمایه گذاری کنید بهتر میتوانید دستگاه مناسب خود را تهیه نمایید و از تجربه‌ ای لذت‌ بخش در جستجوی گنج بهره ‌مند شوید.

بررسی انواع فلزیاب

فلزیاب فرکانس بسیار پایین(VLF)

فلزیاب های VLF یکی از رایج ترین نوع فلزیاب برای علاققمندان به کاوشگری است، این نوع فلزیابها که برای شناسایی فلزات از دو کویل برای ارسال و دریافت سیگنالها استفاده می‌کنند، بطور کلی فلزیاب هایی که از فناوریVLF در یافتن سکه، آثار باستانی و جواهرات استفاده میکنند میتوانند گزینه مناسبی باشند که در مکانهای کم عمق عمومی مثل پارک ها و حتی آب هایی با عمق کم موفقیت آمیز عمل کنند، همچنین این فلزیاب های کاربر پسند در مقایسه با انواع دیگر دستگاه های فلزیابی مقرون به صرفه نیز هستند.

فلزیاب القای پالس (PI)

فلزیاب‌های نوع PI بگونه ای طراحی شده اند که اغلب مناسب کاوش در زمین های معدنی (مانند سواحل آب شور یا مناطقی با رسوبات سنگین آهن)باشند، بنابراین خاصیت ضد آب نیز دارند، فلزیاب های پالسی با ارسال پالس های خود به عمق زمین قادر است در صورت وجود فلزات به راحتی آنها را تشخیص دهد، با فلزیاب‌های PI در مقایسه با فلزیاب وی ال اف دارای توانایی کمتری در تفکیک انواع فلزات مختلف و متفاوت از یکدیگر میباشند، بدن معنی که قدرت تفکیک نسبتا پایینی دارند.

فلزیاب چند فرکانسه(MULTI)

فلزیاب های چند فرکانسه که بخودی خود یک فناوری پیشرفته محسوب میشوند قادرند بطور همزمان بیش از یک فرکانس کار را در نظر بگیرند،بدین معنی که دستگاه هایی که از این سیستم بهره میبرند در محیط های مختلف میتوانند کاوش کنند بطوریکه در شناسایی عمق جستجو و تفکیک فلزات حتی بهتر از مدل های تک فرکانسه PI و VLF عمل میکنند.لازم بذکر است که این نوع سیستم ها اغلب قیمت بالایی نیز دارند.

بررسی فلزیاب های ضد آب

اگرشما جزء آن دسته از کاربران و کاوشگرانی هستند که هدف مورد کاوشتان در مکان هایی با طوبت بالا و حتی در زیر آب است استفاده از فلزیاب هایی که ضد آب هستند میتواند کمک چشمگیری در میزان موفقیت کاوش شما گردد، این فلزیابها بطور تخصصی و اختصاصی برای عملکرد هر چه بهتر در زیر آب طراحی شده اند و در برابر رطوبت مقاومت بالایی ، یکی از مورادی که ممکن است دستگاه فلزیاب دچار مشکل شود خوردگی دستگاه توسط آب شور است، اما فلزیاب هایی که با ویژگیی ضد آب بودن طراحی شده اند اغلب دچاراین چنین مشکلات نمیشوند. لازم است که در خرید فلزیاب های ضد آب به این موضوع توجه گردد که برخی از دستگاه هایی که با این ویژگی طراحی شده اند متنها مناسب برای کاوش در ساحل و آب های کم عمق میبشند نه صرفا در داخل دریا یا استخر! بنابراین قبل از اقدام به خرید فلزیاب حتما با مشاورین و متخصصین نمایندگی خرید وفروش فلزیاب مشورت نمایید.

کدام دستگاه فلزیاب برای کار شما مناسب تر است؟

۱۷ راهکار برای تشخیص یک فلزیاب اوجینال و حرفه ای

بطور کلی در بازار امروز تشخیص یک فلزیاب پیشرفته و اورجینال برای افراد کم تجربه و بی تجربه ای که اطلاعات کافی از دستگاه ها فلزیابی ندارد میتواند بسیار دشوار باشد، بنابراین ما در اینجا ۱۷ راهکار برای تشخیص دقیق و صحیح این دستگاه ها ارائه کردیم:

۱. قدرت تفکیک: یک فلزیاب پیشرفته و اوجینال براحتی قادر به تخیص هر نوع فلز و تفاوت هر کدام از آنها میگردد.

۲. عمق کاوش: هر چه عمق کاوش یک دستگاه بیشتر باشد نشانگر حرفه ای بودن آن است، چرا که یک فلزیاب پیشرفته باید بتواند فلزات را اعماق مختلف شناسایی نماید.

۳. ثبات و تعادل: یک دستگاه گنجیاب یا فلزیاب حرفه ای و پیشرفته دارای تعادل کافی در حین کاش است، نداشتن تعادل و ثبات کافی در گنجیابی نشانگر غیر حرفه ای بودن یا حتی خراب بودن دستگاه میشود.

۴. حذف ذرات متفرقه: توانایی حذف ذرات غیرفلزی مزاحم یکی دیگر از ویژگی های یک دستگاه فلزیاب پیشرفته است.

۵. قابلیت تنظیم حساسیت: اگر دستگاه فلزیابی امکاناتی برای تنظیمات دستی با اتوماتیک میزان حساسیت در حین کاوش و شرایط مختلف را نداشته باشد بی شک جزء دستگاه های حرفه ای نمیباشد.

۶. نمایشگر دیجیتال: صفحه و نمایشگر بر روی دستگاه فلزیاب هرچقدر پیشرفته تر باشد اطلاعات دقیق تری به کاربر نمایش خواهد داد.

۷. وزن و اندازه: یک دستگاه فلزیاب حرفه ای باید بگونه ای طراحی شده باشد که وزن سبکی داشته باشد و براحتی قابل حمل باشد.

۸. طول عمر باتری: باتری با عمر طولانی شرایطی را برای کاریر فراهم میکند که با آسودگی خاطر بیشتری به کاوش ادامه دهد بدون استرس اینکه در حین کار ممکن است دستگاه فلزیاب خاموش شود.

۹. قابلیت ضد آب: قابلیت ضد آب بودن یک دستگاه فلزیاب باعث میشود کاربر در هر شرایط آب و هوایی حتی در بارندگی نیز به کاوش خود ادامه دهد.

۱۰. قابلیت اتصال به هدفون: این قابلیت شرایطی را فراهم میکند برای شنیدن بهتر سیگنال‌های دریافتی از طریق کویل دستگاه.

۱۱. قابلیت تنظیم فرکانس: یکی دیگر از امکانات پر اهمیت یک دستگاه فلزیاب حرفه ای امکان تنظیم فرکانس برای کاهش تداخلات است.

۱۲. قابلیت ذخیره‌ داده‌های دریافتی: امکان ذخیره سازی و تحلیل داده‌های دریافتی کاوش از دیگر ویژگی های پر اهمیت است.

۱۳. قابلیت تشخیص فلزات ارزشمند: توانایی تشخیص فلزات گرانبها و ارزشمندی مانند طلا و نقره یکی دیگر از مهمترین کاربردهای یک دستگاه گنجیاب است.

۱۴. تشخیص فلزات آهنی ازغیرآهنی: توانایی تشخیص انواع فلزات آهنی از یکدیگر یا از اشیا غیر آهنی در فلزیاب های پیشرفته در سرعت کاوش می افزاید.

۱۵. تشخیص فلزات در ابعاد بزرگ و کوچک: اینکه یک دستگاه فلزیاب قادر باشد فلزات ارزشمند را حتی در ابعاد کوچک و قطعات ریز تشخیص دهد نشانگر حرفه ای بودن آن است، همچنین تشخیص فلزات در ابعاد خیلی بزرگ و حجیم نیز کار فلزیاب های ساده و غیر حرفه ای نیست.

۱۶. امکان کاوش در دماهای مختلف: توانایی کار در دماهای مختلف بالا و پایین بدون از دست دادن تعادل و دقت از دیگر ویژگی های یک فلزیاب حرفه ای اورجینال است.

۱۷. بروزرسانی نرم‌افزار: قابلیت اپدیت و بروزرسانی نرم‌افزارهای دستگاه فلزیاب برای بهبود عملکرد هر چه بهتر آن رفع باگ های احتمالی از دیگر نشانه های یک فلزیاب حرفه ای است.

کدام دستگاه فلزیاب برای کار شما مناسب تر است؟

معرفی چند مدل دستگاه فلزیاب پر فروش در ایران

در اینجا به معرفی محبوب ترین، پیشرفته ترین و پرفروش ترین دستگاه های فلزیابی و گنجیابی میپردازیم که عبارتند از:

  • فلزیاب ماینلب جی چی زد۷۰۰۰(Minelab GPZ ۷۰۰۰ )
  • فلزیاب ماینلب اکوناکس ۸۰۰(Minelab Equinox ۸۰۰ )
  • فلزیاب ماینلب جی پی ایکس۵۰۰۰ (Minelab GPX ۵۰۰۰)
  • فلزیاب گرت ای تی ایکس (Garrett ATX)
  • فلزیاب فیشراف ۲۲ (Fisher F۲۲)
  • فلزیاب دیپ هانتر پرو(Deep Hunter Pro:)
  • فلزیاب اُ-کا-ام روورسی۴(OKM Rover C۴)
  • فلزیاب گلد لجند(Gold Legend)
  • فلزیاب لورنز زد تو (Lorenz Z۲)
  • فلزیاب آنفیبیو(Anfibio)

در آخر اینکه…

از آنجایی که خرید دستگاه فلزیاب علاوه بر اینکه یک تصمیم مهم و حتی پرچالش است میتواند فوق العاده هیجان انگیز نیز باشد، تا شما را بطور تخصصی و حرفه ای در یافتن گنجینه های پنهان کمک کند؛ بنابراین با رعایت همین چند نکته ساده و پیش پا افتاده می‌توانید بهترین انتخاب ممکن و مناسب کارتان را تهیه و در نهایت نتایج موفقیت آمیزی در کاوش خود با تجربیات مختلف نهایت لذت را ببرید.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]