مدیر حوزه علمیه سفیران هدایت بیرجند درگذشت

حجت الاسلام و المسلمین صدرالدین عارفی‌نژاد (عارفی) از علمای برجسته خراسان جنوبی و مدیر حوزه علمیه سفیران هدایت بیرجند درگذشت.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، مراسم وداع با این عالم ربانی ساعت ۱۹ امروز در حوزه علمیه سفیران هدایت واقع در خیابان شهید مطهری و روز دوشنبه ساعت ۱۹ در هیئت ابوالفضلی (مصلی قدیم) بیرجند برگزار می‌شود.

 حجت الاسلام و المسلمین عارفی‌نژاد امروز (یکشنبه) در سن ۸۸ سالگی بر اثر کهولت سن دعوت حق را لبیک گفت و مراسم تشییع پیکر این روحانی فاضل و مجاهد روز سه شنبه ۱۷ مهر ماه بعد از نماز ظهر و عصر از هیئت ابوالفضلی به سمت بهشت متقین بیرجند برگزار می‌شود.

وی و پدر روحانی‌اش، آیت‌الله حاج شیخ جواد عارفی‌ را باید از پایه‌گذاران مقابله با ظلم و جور رژیم شاه در جنوب خراسان دانست که بیش از نیم قرن مسئولیت حوزه علمیه معصومیه و سفیران هدایت بیرجند را برعهده داشت.

این عالم فرهیخته متولد سال ۱۳۱۵ در بیرجند بود که دبستان و دبیرستان را در همین شهر گذراند و بعد وارد حوزه علمیه معصومیه شد. مدتی را در حوزه علمیه در محضر پدر تلمذ کرد، بعد از آن به حوزه علمیه قم رفت و تا یک سال قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در قم به تحصیل علوم دینی مشغول بود.

حجت الاسلام و المسلمین عارفی یک سال پیش از ۲۲ بهمن ۵۷ به بیرجند برگشت و با سخنرانی‌ها و افشاگری علیه شاه، از طلایه‌داران راهپیمایی‌های ضد طاغوت تا لحظه شیرین پیروزی انقلاب اسلامی در این دیار بود.

وی به مدت سه ماه مسئولیت کمیته انقلاب بیرجند را عهده‌دار شد و بعد از آن به جایگاه اصلی خود که همان تدریس در حوزه‌های علمیه بود، برگشت.

استاندار و رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی در پیام‌های جداگانه، درگذشت این عالم برجسته را تسلیت گفتند.

در پیام تسلیت جواد قناعت استاندار خراسان جنوبی آمده است: ارتحال آیت الله صدرالدین عارفی نژاد (عارفی) قدس الله نفسه الزکیه، موجب تاسف و تالم شد.

اینجانب درگذشت آن روحانی فاضل، عالم مجاهد و مبارز انقلابی را که همواره منشأ خدمات فراوان بوده و با بیش از نیم قرن مسئولیت حوزه علمیه معصومیه و سفیران هدایت بیرجند، عمر با برکت خویش را در راه تبیین احکام الهی و تعلیم و تربیت طلاب علوم دینی سپری کرد و با رویی گشاده، اخلاق حسنه، تواضع مثال زدنی، ملجأ و پناه مردم شریف بیرجند به شمار می‌رفت، به مردم عزیز و شریف خراسان جنوبی به ویژه شهرستان بیرجند، خانواده محترم و بازماندگان و ارادتمندان آن مرحوم تسلیت و تعزیت عرض می‌نمایم و از ذات اقدس ربوبی، برای آن مرحوم رحمت و غفران خاصه و برای بازماندگان محترم شان صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت دارم.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]