اخبار اقتصادی امروز: 3
  • تاریخ : یکشنبه, ۲۲ مهر , ۱۴۰۳
  • ساعت :

    ایران خودرو چقدر خودرو فروخت؟ / اتفاق عجیب در فروش ایران خودرویی ها

    اکو ایران : صورت های مالی ایران خودرو مربوط به شهریور ۱۴۰۳ نشان می دهد این خودروساز رشد ۳۵ درصدی فروش به نسبت مدت مشابه سال گذشته را در کارنامه ثبت کرده است.

    به گزارش اکو ایران، ایران خودروی در نیمه اول سال جاری در مجموع از محل فروش خودروهای سواری خود حول و حوش ۹۶ هزار و ۸۷۰ میلیارد تومان درآمد کسب کرد.

    این درآمد در حالی به حساب های ایران خودرو واریز شده که ابی های جاده مخصوص در مدت مشابه  در سال گذشته نزدیک به ۷۱ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان خودروی سواری فروخته است.

    بنابراین خودروساز ساکن کیلومتر ۱۴ جاده مخصوص درآمد خود از محل فروش محصولات سواری خود را تا پایان شهریور ۱۴۰۳ به نسبت مدت مشابه در سال گذشته حول و حوش ۳۵ درصد افزایش داده است.

    این رشد درآمد ایران خودرویی ها به زبان عدد حوالی ۲۴ هزار و ۹۷۰ میلیارد تومان است.

    نکته قابل توجه در ارتباط با رشد درامد ۳۵ درصدی ایران خودرویی ها از محل فروش خودروهای سواری این است که آبی های جاده مخصوص هنوز مجوز افزایش قیمت را از سیاست گذار خودرویی دریافت نکردند. بنابراین شاهد هستیم که اتفاق عجیبی در فروش ایران خودرویی ها اتفاق افتاده است.

    به نظر می رسد دلیل این مساله را باید در حذف برخی از محصولات آبی های جاده مخصوص و تمرکز این خودروساز روی تولید محصولات ارتقا یافته جست و جو کرد.

    آبی های جاده مخصوص بالاخره بعد ار کش و قوس های فراوان پژو پارس را از سبد محصولاتی خود کنار گذاشت و به موزه فرستاد. کنار گذاشتن پژو پارس سبب کاهش زیان خودروساز ساکن کیلومتر ۱۴ جاده مخصوص شده است.

    همچنین رشد درآمد ایران خودرویی ها نشان می دهد این خودروساز از مسیر سازمان ملی استاندارد بابت ارتقا استانداردهای خودرویی تحت فشار قرار گرفت اما این اتفاق چندان به زیان آنها نبوده و این خودروساز توانسته تا با گران کردن خودروها بابت ارتقا استانداردها پول بیشتری به جیب بزند.

    ✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
    [کل: 0 میانگین: 0]

    📰 اخبار مشابه را مشاهده می کنید

    خیال جانبازان متقاضی خودرو راحت شد / سنگ بزرگی از پیش پای خودروهای وارداتی برداشته شد
    21 - مهر - 1403

    خیال جانبازان متقاضی خودرو راحت شد / سنگ بزرگی از پیش پای خودروهای وارداتی برداشته شد

    اکو ایران : سازمان محیط زیست راه جانبازان را برای در اختیار گرفتن خودروهای وارداتی را کوتاه کرد.

    حرکت‌های ناموزون در بازار خودرو + جدول قیمت
    21 - مهر - 1403

    حرکت‌های ناموزون در بازار خودرو + جدول قیمت

    اکوایران: بازار خودرو امروز نیز شاهد نوسانات متفاوتی بود. برخی مدل‌ها با افزایش قیمت قابل توجهی روبرو شدند، در حالی که قیمت برخی دیگر کاهش یافت. این رفتار نامنظم در روز رنج بازارهای موازی در بازار خودرو سردرگمی به‌همراه داشته است.

    رشد تارا در روز بی‌بخار بازار + جدول قیمت
    18 - مهر - 1403

    رشد تارا در روز بی‌بخار بازار + جدول قیمت

    اکوایران: ارزیابی‌های صورت گرفته حاکی از آن است که امروز قیمت اغلب خودروهای داخلی و مونتاژی ثبات نسبی داشتند و تنها تعداد محدودی از خودروها تغییر قیمت را تجربه کردند.

    قیمت محصولات خودروسازان در کارخانه با چه سرعتی حرکت می‌کند؟
    18 - مهر - 1403

    قیمت محصولات خودروسازان در کارخانه با چه سرعتی حرکت می‌کند؟

    اکوایران: شرکت‌های خودروساز کشور، در حالی از قیمت‌گذاری دستوری گله دارند و این مسئله را عامل اصلی خلق زیان خود می‌دانند که روند افزایش قیمت محصولاتشان از زمانی که سود‌آور بودند؛ رشد قابل توجهی را به ثبت رسانده است.

    ارسال دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0

    ارسال دیدگاه

    ×

    از ارسال دیدگاه مطمئن هستید؟

    📜 قوانین ارسال نظرات کاربران

    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصاد آفرین منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

    برو بالا