ترخیص فرآورده‌های گوشتی از بندر شهید رجایی ۳ برابر شد

معاون وزیر و رئیس سازمان دامپزشکی کشور از افزایش سه برابری ترخیص فرآورده‌های گوشتی از بندر شهید رجایی خبر داد.

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، مجتبی نوروزی معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: ترخیص بیش از ۱۰۰ هزار تن گوشت و فرآورده‌های گوشتی در شش ماهه نخست سال ۱۴۰۳ از گمرک بندر شهید رجایی انجام گرفته است که افزایش سه برابری ترخیص فرآوردهای گوشتی نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد.

وی افزود: محموله‌های نهاده‌های دامی به زودی از گمرک بندرشهید رجایی ترخیص و به نقاط مختلف کشور بخصوص استان‌های جنوبی توزیع خواهند شد که این امر می‌تواند در کاهش قیمت تمام شده تولیدات دامی از جمله گوشت قرمز، مرغ و سایر محصولات، تاثیرگذار باشد.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با بیان این که هرمزگان به عنوان استانی فعال در عرصه واردات و صادرات کشور از نظر سازمان دامپزشکی بسیار حائز اهمیت است، تصریح کرد: محموله‌های نهاده دامی پس از ترخیص از گمرگ بندر شهید رجایی می‌تواند از طریق حمل و نقل ریلی و جاده‌ای به سایر استان‌های کشور ارسال کرد.

وی خاطرنشان کرد: دومین کشتی حامل نهاده دامی سویا در بندر شهید رجایی در حال پهلوگیری است و این نهاده‌ها به زودی از گمرک بندر شهید رجایی ترخیص خواهند شد و امیدواریم، ترخیص محموله‌های نهادهای دامی از بندر ماهشهر و بندر امام خمینی به طور چشمگیری به سمت بندر شهید رجایی سوق پیدا کند.

نوروزی تصریح کرد: روند ترخیص محموله‌های دامی با توجه به زیرساخت‌های مورد نیاز از نظر آزمایشگاهی سازمان دامپزشکی در هرمزگان و بندر شهید رجایی تسریع یافته و این امر موجب کاهش زمان ورودی محموله‌ها تا ترخیص و ارسال آنها به سایر نقاط کشور می شود.

انتهای پیام/

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]