اخبار اقتصادی امروز: 0
  • تاریخ : دوشنبه, ۲۳ مهر , ۱۴۰۳
  • ساعت :

    متروسواری با درهای باز

    هفته نخست مهرماه تصویری از باز بودن درِ یکی از قطارهای متروی تهران حین حرکت در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد؛ تصویری که موجب نگرانی شهروندان و مسافران مترو شد. پس از انتشار این تصاویر، باز هم عکس‌ها و فیلم‌های دیگری از بازماندن درهای واگن‌های مترو منتشر شد.

    محسن هرمزی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار تهران‌ به این حادثه واکنش نشان داد و گفت: حرکت قطارهای مترو با درِ باز به لحاظ فنی امکان‌پذیر ‌نیست، اما در زمانی که نقص فنی برای سیستم درِ قطارهای مترو پیش می‌آید، اقدام اول این است که باید مسافران کاملا تخلیه شوند که این اقدام در زمان شلوغی غیرممکن است. اقدام دوم که مطابق با اصول ایمنی جهانی است، قراردادن کاور و نوارهای مطابق با اصول ایمنی در مقابل مسافران است و تا آخر مسیر، این نوارها وجود دارد تا مشکل برطرف شود.

    علی‌اصغر قائمی، عضو کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران، در واکنش به درهای باز مترو درحالی‌که واگن پر از مسافر است، می‌گوید: این اتفاق جای تأسف دارد. درهای این قطار در نقطه‌ای باز شده که پس از مسافرگیری دیگر بسته نشده و درهای مترو در ایستگاه‌ها باز می‌شود. بنابراین بر اساس استانداردها باید قطار را خاموش و مسافران را تخلیه کرده و قطار ریست [خاموش‌روشن] شده تا درها بسته و مجددا مسافرگیری شود و به مسیر ادامه دهند.

    او ادامه می‌دهد: درهای مترو در ایستگاه باز مانده، نه اینکه در میانه راه یا وسط تونل باز شده باشد؛ بنابراین بی‌توجهی است‌. قرار است کمیسیون عمران و حمل‌ونقل دراین‌باره جلسه‌ای برگزار کند تا شرکت بهره‌برداری مترو گزارشی ارائه دهد و پیش‌داوری نکنیم، اما قاعده کار همین است‌.

    این عضو شورای شهر تهران درباره بودجه اورهال (تعمیرات اساسی) واگن‌های مترو هم توضیح می‌دهد:‌ درحالی‌که شش ماه از سال گذشته است، بررسی‌ها نشان می‌دهد زیر ۲۰ درصد تحقق داشته و مترو نتوانسته اورهال دقیق و درستی داشته باشد و شاهد این اتفاقات هستیم‌.

     

    ✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
    [کل: 0 میانگین: 0]

    📰 اخبار مشابه را مشاهده می کنید

    22 - مهر - 1403

    اتوبوس سه کابینه چینی در راه تهران

    مهدی چمران در حاشیه دویست و هفتادمین جلسه شورای شهر تهران با بیان اینکه ساماندهی سیستم اداری کمیسیون ماده پنج نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد، یادآور شد: برنامه‌ریزی کردیم که سامانه دستی نباشد و همچون کمیسیون ماده ۱۰۰ فعالیت کنند و از سویی دیگر آیین‌نامه‌ای برای آن تهیه می‌شود که به شورای عالی معماری و شهرسازی جهت تصویب ارسال خواهد شد؛ چراکه این کمیسیون زیر نظر شورای عالی است. قاعدتاً با اعضای کمیسیون هم‌فکری شده و این روند ادامه خواهد یافت و نظرات را جویا خواهیم شد.

    22 - مهر - 1403

    بازار مسکن در پاییز چه وضعیتی خواهد داشت؟

    بازار مسکن پس از رخدادهای اخیر منطقه و افزایش ریسک‌های سیاسی چه مسیری را در پیش خواهد گرفت؟ این مهم‌ترین پرسشی است که این روزها در میان فعالان بازار مسکن رد و بدل می شود.

    22 - مهر - 1403

    پیامدهای نگاه پولی بر پایتخت

    احمد مسجدجامعی عضو و رئیس پیشین شورای شهر تهران و وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد در دولت سید محمد خاتمی معتقد است شهرداران تهران بسته به نوع نگاهشان به روز تهران توجه کردند بعضی ها واقعا شهر را همین آهن و سیمان و یک چیزهای اینطوری می‌بینند.

    21 - مهر - 1403

    ارسال دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0

    ارسال دیدگاه

    ×

    از ارسال دیدگاه مطمئن هستید؟

    📜 قوانین ارسال نظرات کاربران

    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصاد آفرین منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

    برو بالا