اخبار اقتصادی امروز: 18
  • تاریخ : دوشنبه, ۲۳ مهر , ۱۴۰۳
  • ساعت :

    مرز تصمیم‌گیری دلار و طلا

    حباب سکه همچنان در ۲۵ درصد قرار دارد، دلار نیما با افزایش برای اولین بار وارد کانال ۴۸ هزار تومان شد، چه خبر شد که بازار ارز دوباره نوسانی شد؟

    بازار ارز و سکه دومین روز هفته‌ را با گپ منفی بازگشایی کرد و دو نیمه متفاوت معاملاتی داشت. قیمت طلا و ارز در نیمه اول بی‌رمق دنبال شد اما در حوالی ظهر با مواضع سیاسی که به بازار مخابره شد، قیمت‌ها با نوسان به سطوح بالا برگشتند.

    قیمت دلار هرات روز یکشنبه را در حوالی سطوح حمایتی و در ۶۲ هزار و ۴۵۰ تومان شروع به کار کرد و از ابتدا میل به افزایش داشت. قیمت دلار هرات در ابتدا تا ۶۲ هزار و ۹۰۰ تومان بالا رفت اما در عبور از آن ناکام بود و در ۶۲ هزار و ۷۵۰ تومان به کار خودش پایان داد.

    قیمت درهم یکشنبه را با گپ منفی ۳۰ تومانی شروع کرد و به طرز عجیبی در حوالی ساعت ۱۲ و نیم و زودتر از سایر روزها به کار خودش پایان داد. قیمت درهم در ۱۷ هزار و ۱۵۰ تومان آغاز به کار کرد و با افزایش ۷۰ تومانی به ۱۷ هزار و ۲۲۰ تومان رسید.  حباب دلاری درهم در روز یکشنبه ۴۴۰ تومان برآورد می‌شود. نکته بازار دبی پیام توقف فروش بود که در ساعت‌های بسته شدن بازار در کانال نرخ‌دهی قرار گرفت.

    قیمت دلار تهران در زیر قیمت دلار هرات آغاز به کار کرد و در نهایت در بالای بازار ارز هرات بسته شد. قیمت دلار تهران در ۶۲ هزار و ۵۰۰ تومان شروع کرد و با نوسان قیمت درهم همراه شد و در ۶۲ هزار و ۸۵۰ تومان به کار خودش پایان داد.

    به عقیده تحلیلگران مرز ۶۳ هزار و ۱۰۰ تومان در قیمت دلار مهم است و تا بالای آن تثبیت نداشته باشیم بعید است که خریدار وارد بازار شود.

    با نوسان رو به بالای بازار ارز، ارزش ذاتی طلا و سکه هم بالا رفت. قیمت سکه امامی که در معاملات پشت خطی شنبه کانال ۴۹ میلیون را از دست داده بود روز یکشنبه را در ۴۹ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بازگشایی کرد. قیمت سکه با افزایش ۳۵۰ هزار تومانی در ۴۹ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان بسته شد. حباب سکه همچنان در ۲۵ درصد قرار دارد که نشان می‌دهد قیمت بازاری سکه ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان گرانتر از ارزش ذاتی آن است.

    قیمت طلای آبشده در پله پنجم کانال ۱۷ میلیون بازگشایی کرد و همسو با بازار ارز و سایر بازارها پیش رفت. قیمت طلای آبشده با رشد پله به پله در نهایت در ۱۷ میلیون و ۷۱۲ هزار تومان بسته شد. حباب طلای آبشده ۲۹۵ هزار تومان برآورد می‌شود.

    از منظر تحلیل فنی تا قیمت طلای آبشده بالای محدوده مهم ۱۷ میلیون و ۴۲۰ هزار تومان تا ۱۷ میلیون و ۲۸۰ هزار تومان باشد بازار نوسانی دنبال خواهد شد. اما اگر قیمت طلا به زیر محدوده حمایتی برود فشار فروش، روند بازار را عوض خواهد کرد و تب و تاب افزایش می‌خوابد. در مجموع تحلیلگران مرز مقاومت ذکر شده برای دلار و محدوده جمایت طلای آبشده را مرز تصمیم‌گیری قیمت‌ها می‌دانند.

    یک خبر در بازار طلا جلب توجه می‌کرد. پلیس فتا در نامه‌ای به اتحادیه طلا، طلافروش‌ها را ملزم به نصب دوربین مشرف به چهره مشتریان کرد.

    تحلیلگران می‌گویند نصب دوربین‌های نظارتی بر چهره مشتریان طلافروشان نشان می‌دهد که مقامات به دنبال افزایش شفافیت و کنترل بیشتر بر تراکنش‌های مرتبط با طلا هستند. این اقدام می‌تواند در بلندمدت به افزایش اعتماد و کاهش تخلفات در این بازار منجر شود.

    در معاملات عصر یک جو خبری از سفر گروسی به تهران در بازار بود اما برخی از فعالان بازار می‌گفتند که خبر المانیتور در این باره برای تا ریخ شش مهر است و این خبر را شانتاژ می‌دانستند.

    در روزی که قیمت دلار نیما با افزایش برای اولین بار وارد کانال ۴۸ هزار تومان شد، بحث داغ بازار دفاع همتی از این افزایش نرخ بود.

    همتی گفته یک عده می‌گویند اگر نرخ نیما را بالا ببریم تورم ایجاد می‌شود. به نظر بنده، اصلا این گونه نیست. همتی با اشاره به اردیبهشت ۱۴۰۰ که اختلاف نیما و بازار آزاد به ۲ تا ۵ درصد رسید اعتقاد دارد که نرخ تورم در آن زمان تغییری نکرده است.

    به نظر می‌رسد همتی در وزارت اقتصاد تلاش دارد رونق اقتصادی ایجاد کند و فرزین به عنوان رئیس کل بانک مرکزی هدفش کنترل تورم از طریق لنگر کردن نرخ ارز است.

    فعالان بازار تصور می‌کنند اعضای بدنه اقتصادی کشور با هم هماهنگ نیستند و فعلا با رشد دلار نیما معتقدند همتی در این جریان دست بالارو داشته است. معامله‌گران قبلا نرخ ۴۷ هزار تومان را سقف نرخ نیما برای فرزین می‌دانستند که با عبور دلار از این کانال معامله‌گران می‌گفتند قیمت از سقف فرزین خارج شد.

    ✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
    [کل: 0 میانگین: 0]

    📰 اخبار مشابه را مشاهده می کنید

    حال و هوای بازار سرمایه امروز: افزایش مختصر هم‌زمان با کاهش التهاب
    22 - مهر - 1403

    حال و هوای بازار سرمایه امروز: افزایش مختصر هم‌زمان با کاهش التهاب

    اکوایران: کاهش دامنه نوسانات قیمت دلار و کاهش حباب درهم نشان دهنده کاهش التهاب در بازار ارز است.

    پیش‌بینی کیتکو از روند طلای جهانی در هفته‌ معاملاتی جدید
    22 - مهر - 1403

    پیش‌بینی کیتکو از روند طلای جهانی در هفته‌ معاملاتی جدید

    اکوایران: تازه‌ترین نظرسنجی کیتکو از قیمت طلا نشان می‌دهد تنها بخش کوچکی از کارشناسان انتظار رشد قیمت فلز زرد در هفته معاملاتی جدید را دارند.

    افزایش امیدها به صعود بیت‌کوین
    22 - مهر - 1403

    افزایش امیدها به صعود بیت‌کوین

    اکوایران: قیمت بیت‌کوین پس از اینکه در طول هفته سطح حمایت ۶۰ هزار دلار را آزمایش کرد، در تاریخ ۲۱ مهر به ۶۳ هزار و ۵۰۰ دلار رسید. تحلیل‌گران معتقدند با شکستن سطح مقاومت ۶۴ هزار دلار، بیت‌کوین می‌تواند به رکوردهای جدیدی دست یابد و بازار سایر رمزارزها نیز تحت تأثیر قرار گیرد.

    22 - مهر - 1403

    لزوم نصب دوربین در طلافروشی‌ها/ دلار نیمایی به کانال ۴۸ وارد شد

    بازار ارز و سکه دومین روز هفته‌ را با گپ منفی بازگشایی کرد و دو نیمه متفاوت معاملاتی داشت. قیمت طلا و ارز در نیمه اول بی‌رمق دنبال شد اما در حوالی ظهر با مواضع سیاسی که به بازار مخابره شد، قیمت‌ها با نوسان به سطوح بالا برگشتند. یک خبر در بازار طلا جلب توجه […]

    ارسال دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0

    ارسال دیدگاه

    ×

    از ارسال دیدگاه مطمئن هستید؟

    📜 قوانین ارسال نظرات کاربران

    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصاد آفرین منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

    برو بالا