اخبار اقتصادی امروز: 120
  • تاریخ : چهارشنبه, ۲۵ مهر , ۱۴۰۳
  • ساعت :

    استرالیا نخستین صندوق قابل معامله در بورس اتریوم خود را راه‌اندازی کرد

    اکوایران: این صندوق توسط شرکت مدیریت دارایی مونوکروم ایجاد شده است. این اقدام پس از راه‌اندازی صندوق ETF بیت‌کوین Monochrome (IBTC) در ماه ژوئن انجام شد.

    به گزارش اکوایران، شرکت مدیریت دارایی مونوکروم (Monochrome)، نخستین صندوق قابل معامله (ETF) اتریوم در استرالیا را راه‌اندازی کرد.

    به نوشته کوین تلگراف، ارزش دارایی‌های این صندوق در نخستین روز معاملات در بورس Cboe استرالیا به ۱۷۶ هزار ۶۰۰ دلار آمریکا (۲۶۲ هزار و ۵۰۰ دلار استرالیا) رسید. این صندوق با هزینه مدیریتی ۰٫۵۰ درصدی، امکان معامله با پول نقد یا اتریوم را فراهم می‌کند.

    شرکت‌های BitGo و Gemini مسئول نگهداری دارایی‌های دیجیتال این صندوق هستند و State Street Australia مدیر صندوق است. این اقدام پس از راه‌اندازی صندوق ETF بیت‌کوین Monochrome (IBTC) در ماه ژوئن انجام شد که اکنون حدود ۱۰/۷ میلیون دلار آمریکا (۱۶ میلیون دلار استرالیا) دارایی تحت مدیریت دارد.

    جف یو، مدیرعامل مونوکروم اظهار داشت که بسیاری از مشتریان دارایی‌های خود را از صرافی‌های رمزارز به محصولات ساختاریافته مانند ETF انتقال می‌دهند. او به عملکرد قوی ETF‌های رمزارز در بازار استرالیا امیدوار است.

    اولین ETF بیت‌کوین استرالیا توسط VanEck در ماه ژوئن راه‌اندازی شد و اکنون دارای ۳۵ میلیون دلار آمریکا (۵۲ میلیون دلار استرالیا) دارایی است. آمریکا در سطح جهانی در زمینه ETF‌های رمزارز پیشتاز است و در سال ۲۰۲۴ میلادی، ۱۱ صندوق بیت‌کوین با ۱۹/۳ میلیارد دلار دارایی تحت مدیریت دارد.

    تازه‌ترین قیمت بیت‌کوین و اتریوم

    بر اساس داده‌های سایت اینوستینگ، قیمت بیت‌کوین در روز سه‌شنبه (۲۴ مهر) از ۶۴ هزار و ۸۵۰ دلار تا ۶۷ هزار و ۸۲۱ دلار نوسان داشته است. این رمزارز در ساعت ۲۱:۵۶ به وقت ایران، ۶۷ هزار و ۱۸۱ دلار معامله شده است. تغییر قیمت بیت‌کوین در ۲۴ ساعت گذشته مثبت بوده و این رمزارز با رشد حدود ۱۵۰۰ دلاری همراه شده است.

    ارزش معاملات بزرگ‌ترین ارز دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۴۶/۸۷ میلیارد دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته قبل بیش از ۷ درصد افزایش یافته است.

    همچنین قیمت اتریوم در همین روز از ۲ هزار و ۵۴۰ دلار تا ۲ هزار و ۶۸۲ دلار نوسان داشته است. این رمزارز در ساعت ۲۱:۵۷ به وقت ایران، ۲ هزار ۵۹۹ دلار معامله شده است. تغییر قیمت اتریوم در ۲۴ ساعت گذشته منفی بوده و این رمزارز با افت حدود ۳۰ دلاری روبه‌رو شده است.

    ارزش معاملات دومین ارز دیجیتال جهان از نظر ارزش بازار در ۲۴ ساعت گذشته ۲۱/۵۰ میلیارد دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته قبل حدود ۶ درصد افزایش یافته است.

     

    ✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
    [کل: 0 میانگین: 0]

    📰 اخبار مشابه را مشاهده می کنید

    طلا وارد روند رشد شد
    25 - مهر - 1403

    طلا وارد روند رشد شد

    اکوایران: با کاهش بازده اوراق خزانه‌داری آمریکا، قیمت طلا با رشد همراه شده است. طلا که به خودی خود بهره‌ای ندارد، در زمان‌های عدم اطمینان سیاسی و اقتصادی با رشد همراه می‌شود.

    از ابتدای سال جاری بازار سهام چند روز ورود پول حقیقی داشته است؟ صندوق‌های طلا چطور؟
    24 - مهر - 1403

    از ابتدای سال جاری بازار سهام چند روز ورود پول حقیقی داشته است؟ صندوق‌های طلا چطور؟

    اکوایران: از ابتدای سال جاری صندوق‌های طلا بیشتر ورود پول حقیقی داشته‌اند و بازار سهام بیشتر خروج پول حقیقی را ثبت کرده است. اتفاقی که با روند این دو بازار در سال جاری همخوانی دارد.

    24 - مهر - 1403

    سردرگمی دلار در کف بازار

    بازار ارز و سکه روز آرامی را سپری کرد و با کاهش، دوباره از سطوح بالایی فاصله گرفت؛ قیمت دلار به کانال ۶۲ هزار تومان برگشت و قیمت سکه هم کانال ۵۰ میلیون را از دست داد. قیمت دلار طی دو هفته گذشته بین کانال ۶۲ هزار و ۶۳ هزار تومان پاسکاری شده و نه […]

    نحوه تأمین و پرداخت ارز مسافرتی به زائران عمره  اعلام شد/ اختلال در پرداخت ارز در فرودگاه امام
    24 - مهر - 1403

    نحوه تأمین و پرداخت ارز مسافرتی به زائران عمره اعلام شد/ اختلال در پرداخت ارز در فرودگاه امام

    اکوایران: رئیس شعبه بانک ملی مستقر در فرودگاه امام گفت: پس از اتمام هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌های انتظامی، تمامی زائران محترم حج عمره در فرودگاه سلام، ارز مسافرتی خود را دریافت کرده و با پروازشان عازم سرزمین وحی شدند.

    ارسال دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0

    ارسال دیدگاه

    ×

    از ارسال دیدگاه مطمئن هستید؟

    📜 قوانین ارسال نظرات کاربران

    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصاد آفرین منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

    برو بالا