درخواست تانزانیا برای استفاده از ظرفیت کشاورزی و صنعت ایران

معاون وزیر امور خارجه تانزانیا گفت: برای ما استفاده از ظرفیت ایران در زمینه‌های مختلف از جمله پتروشیمی، صنعت و کشاورزی حائز اهمیت است.

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از وزارت جهادکشاورزی، وزیر جهاد کشاورزی در سفر به تانزانیا بر ضرورت گسترش روابط دو کشور در زمینه‌های مختلف تاکید کرد و گفت: ایران و تانزانیا مشترکات زیادی دارند و علایق فرهنگی دو طرف باعث می‌شود زمینه توسعه روابط بیش از پیش فراهم شود.

غلامرضا نوری قزلجه در دیدار با «دنیس لازارو لاندو» معاون وزیر امور خارجه تانزانیا در جریان نشست کمیسیون مشترک همکاری دو کشور در دارالسلام افزود: کمیسیون مشترک دو کشور را در اولویت قرار دادیم و در دولت جدید این نخستین کمیسیون مشترک است که برگزار می‌شود و این نکته نشان دهنده میزان علاقه کشورمان به توسعه روابط با تانزانیا است.

وزیر جهاد کشاورزی جمهوری اسلامی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهوری بر توسعه روابط با آفریقا و کشور تانزانیا تاکید دارند و امیدواریم امضای اسناد همکاری، این روابط رو به توسعه را وارد مرحله جدید کند.

تاکید تانزانیا برای استفاده از ظرفیت کشاورزی، صنعت و پتروشیمی ایران

«دنیس لازارو لاندو» معاون وزیر امور خارجه تانزانیا گفت: انتظار می‌رود این سفر زمینه‌ توسعه ارتباطات میان دو کشور را فراهم سازد.

وی با اشاره به حضور بازرگانان و فعالان اقتصادی در این سفر اظهار امیدواری کرد: نتیجه این سفر و امضای اسناد همکاری برای هر دو ملت دستاورد خوبی به همراه داشته باشد.

لاندو افزود: کمیسیون مشترک دو کشور نشانگر عزم و اراده دو طرف به توسعه همه‌جانبه روابط است.

معاون وزیر امور خارجه تانزانیا تصریح کرد: برای ما استفاده از ظرفیت ایران در زمینه‌های مختلف از جمله پتروشیمی، صنعت و کشاورزی حائز اهمیت است.

انتهای پیام/

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]