اخبار اقتصادی امروز: 92
  • تاریخ : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • ساعت :

    طلا و سکه دلار را جا گذاشتند

    اکوایران: دلار تهران ۲۰۰تومان بالاتر از مدت مشابه هفته قبل ایستاد ولی طلا و سکه در این هفته دلار را جا گذاشتند و با کمک طلای جهانی پیشتازی کردند.

    دلار تهران در ابتدای هفته جاری کاهشی شد نیمه اول کانال ۶۲ هزار تومان را هم ندید مدتی رنج شد و در نهایت در پایان هفته افزایش یافت و ۲۰۰ تومان بالاتر از مدت مشابه هفته قبل ایستاد ولی طلا و سکه در این هفته دلار را جا گذاشتند و با کمک اونس جهانی طلا پیشتازی کردند.

    تنش‌ها و اخبار خاورمیانه مهم‌ترین مواردی است که در کانال های مرتبط با ارز و طلا مورد توجه قرار گرفته است.

    IMG_20241018_103857_305

    در هفته جاری بازار ارز بیشتر رفتار نوسانی داشته و افزایش هفتگی دلار تنها ۲۰۰ تومان است . در پایان هفته جاری تتر و درهم در محدوده قیمتی پنجشنبه گذشته ایستاده‌اند‌ درهم امارات در محدوده ۱۷ هزار و ۴۶۰ تومانی قرار گرفت و تتر نیز در محدوده ۶۳ هزار و ۹۵۰ تومانی قرار گرفت.

    حباب درهم کاهش یافت

    درهم نماگر تقاضای بنیادی ارز است و به خاطر نسبت برابری آن با دلار برای واردات کالا از امارات به عنوان مبدا ری‌‌اکسپورت در منطقه از آن استفاده میشود. از دیرباز حباب درهم برای تعیین قیمت فردایی دلار مورد توجه معامله گران بوده است. دامنه نوسانات حباب درهم در هفته جاری تغییر کرده و کمتر شده است در روز پنجشنبه حباب درهم در محدوده ۳۲۱ تومان قرار گرفته است که از میانگین سه ماهه و شش ماهه حباب درهم کمتر است و نشان می‌دهد که هیجان در میان معامله گران نسبت به بازه سه ماهه و شش ماهه بیشتر شده است ولی مقدار آن از میانگین ماهانه و میانگین هفتگی حباب درهم کمتر است که نشان‌دهنده باز شدن دست بازارساز نسبت به تامین درهم برای کنترل بازار ارز نسبت به مدت مشابه هفته قبل است زیرا در هفته گذشته درهم در محدوده ۱۷ هزار و ۴۶۰ تومان و حباب آن ۵۲۱ تومان بود ولی در هفته جاری بدون تغییر قیمت درهم نسبت به هفته قبل حباب آن کاهش پیدا کرده است.

    IMG_20241018_103857_568

    میانگین هفتگی حباب درهم هم در این هفته نسبت به میانگین ماهانه و نسبت به مدت مشابه هفته قبل کاهش پیدا کرده است که همین مسئله هم نشان دهنده افزایش توانایی بازارساز در تامین درهم در هفته جاری است.

    آسیب‌پذیری بیشتر سکه امامی نسبت به طلای آب شده در اصلاح قیمت

    بازار طلا دراین هفته با رشد اندک دلار و افزایش اونس رشد بیشتری را تجربه کرده است. دلیل بازدهی بیشتر در بازار طلا نسبت به بازار ارز، رشد اونس جهانی طلاست طلای جهانی در پایان روز معاملاتی بازار طلای داخل در پنجشنبه رشد ۱.۹۵ درصدی را نسبت به روز پنجشنبه ثبت کرد. ربع سکه در این هفته پیشتاز کسب بازدهی ماهانه بود و رشد ۵.۲ درصدی را ثبت کرد حباب ربع سکه ۸۰ درصد است. در پایان هفته حباب سکه امامی به ۲۸ درصد افزایش یافت ولی بازدهی ۲.۵ درصدی را ثبت کرده است. سکه امامی حباب ۱۱ میلیون و ۶۵۰ هزار تومانی دارد که نشان دهنده آسیب‌پذیری بیشتر آن در برابر اصلاح قیمت نسبت به طلای آب شده است.

     

    ✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
    [کل: 0 میانگین: 0]

    📰 اخبار مشابه را مشاهده می کنید

    ادامه رکوردشکنی فلز زرد: قیمت جهانی طلا ۲۷۰۰ دلار را رد کرد
    27 - مهر - 1403

    ادامه رکوردشکنی فلز زرد: قیمت جهانی طلا ۲۷۰۰ دلار را رد کرد

    اکوایران: قیمت جهانی طلا امروز در پی نگرانی‌ها از تشدید درگیری ها در خاورمیانه و رقابت های انتخاباتی آمریکا مرز ۲۷۰۰ دلار در هر اونس را شکست و بالاترین رکورد تاریخی خود را ثبت کرد.

    بلک‌راک و جی‌پی‌مورگان، پیشتازان توکن‌سازی دارایی‌ها در وال استریت
    27 - مهر - 1403

    بلک‌راک و جی‌پی‌مورگان، پیشتازان توکن‌سازی دارایی‌ها در وال استریت

    اکوایران: بانک‌های وال استریت که روزی ارزهای دیجیتال بی‌پشتوانه ارزیابی می‌کردند؛ اکنون به سرعت در حال پذیرش فناوری بلاک‌چین هستند. با توکن‌سازی دارایی‌های سنتی مانند سهام و اوراق قرضه، معاملات سریع‌تر و ارزان‌تر می‌شوند و دنیای مالی را متحول می‌کنند. آیا این انقلاب دیجیتال، راه جدیدی برای سرمایه‌گذاری جهانی خواهد بود؟

    حرکت خلاف جهت دلار و بورس در این هفته
    26 - مهر - 1403

    حرکت خلاف جهت دلار و بورس در این هفته

    اکوایران: در این هفته بورس تهران نزولی شد ولی چرت دلار تهران در پایان هفته پاره شد.

    طلای جهانی باز هم رکورد زد!
    26 - مهر - 1403

    طلای جهانی باز هم رکورد زد!

    اکوایران: طلا به واسطه‌ نااطمینانی‌های مربوط به انتخابات آمریکا و تنش‌های ژئوپلیتیکی، طی امروز پنجشنبه به رکورد قیمتی جدیدی دست پیدا کرد.

    ارسال دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0

    ارسال دیدگاه

    ×

    از ارسال دیدگاه مطمئن هستید؟

    📜 قوانین ارسال نظرات کاربران

    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصاد آفرین منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

    برو بالا