وزیر کشور: اولویت ما در انتخاب استانداران، گرایش سیاسی آنها نیست

وزیر کشور گفت: در انتخاب استانداران، نگاه نخست ما به گرایش‌ سیاسی آنها نیست بلکه رفع مشکلات مردم بویژه چالش‌های معیشتی و اقتصادی، اولویت دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین، اسکندر مومنی روز شنبه در آیین تکریم و معارفه استاندار اصفهان در تالار «نگین» این شهر با تاکید براینکه همه استانداران بر اساس شاخص‌های عمومی تعیین می‌شوند، افزود: مهمترین شاخصه در ‌انتخاب استانداران، مردم‌داری، توانمندی و کارآمدی آنهاست.

وی اظهار داشت: تاکنون همه استانداران به پیشنهاد وزیر کشور و تأیید رییس جمهور محترم و هیأت دولت منصوب شده‌اند.

وزیر کشور افزود: رییس جمهور بر این باورند که با یک تفکر و گروه نمی‌توان کشور را اداره کرد زیرا ایران برای همه است و همگان بایستی دست به دست هم بدهند تا در پرتو وفاق ملی، کشور را بسازیم.

وی هشدار داد: دشمنان در کمین کشور ما هستند و بدون تحصیل وفاق ملی، بر مشکلات فائق نخواهیم آمد.

به گفته وی، «جمالی نژاد» استاندار جدید اصفهان همه مراحل مدیریتی را با پشتوانه دانش، تلاش و تجربه خود طی کرده است از این رو برای استان اصفهان آزمون و خطا نکردیم و فردی با تجربه و متخصص را بعنوان استاندار این استان برگزیدیم.

مومنی از زحمات و تلاش‌های رییس جمهور شهید در دولت سیزدهم و استاندار سابق اصفهان قدردانی کرد و گفت: از گذشته شاهد تلاش‌های استاندار سابق اصفهان بودم و بدون شک مردم بهترین داور برای قدردانی هستند و تلاش‌های بی‌وقفه مدیران و مسوولان از ذهن شهروندان پاک نمی‌شود.

وزیر کشور تصریح کرد: انتصاب «جمالی نژاد» بعنوان استاندار برای من سخت بود زیرا با این انتخاب، همکار خود را در وزارت کشور از دست می‌دادم اما با توجه به اینکه وی رتبه نخست را در بین سایر گزینه‌ها برای تصدی استانداری اصفهان بدست آورده و با رویکردهای دولت وفاق ملی نزدیک بود، این موضوع را پذیرفتم.

مومنی خاطرنشان کرد: استان اصفهان مهد علمای بزرگ، علم، فرهنگ، تمدن و هنر است و همواره یکی از ستون‌های یکپارچه انسجام ملی در کشور بوده است.

وزیر کشور، یکی از بزرگترین مشکلات مردم اصفهان را کم‌آبی اعلام کرد و افزود: این مساله ناشی از اشتباهات گذشته است از این رو مدیریت صحیح آب در این منطقه را با جدیت دنبال خواهیم کرد.
وی افزود: اصفهان برای اصفهان نیست بلکه برای همه ایران است و قول می‌دهیم تا در دولت چهاردهم پیگیر موضوع آب این دیار باشیم.

آیین معارفه استاندار اصفهان، امروز با حضور معاون راهبردی رییس جمهور و وزیر کشور در تالار «نگین» سپاهانشهر اصفهان برگزار شد.

مهدی جمالی‌نژاد(زاده ۱۳۴۸ در اصفهان) جایگزین سیدرضا مرتضوی است که مهر۱۴۰۰ در دولت سیزدهم سکانداری استانداری اصفهان را بر عهده داشت.

معاونت عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور، ریاست سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، دبیر هیات مرکزی حل اختلاف و رسیدگی به شکایات شوراهای اسلامی کشور، عضو شورای توسعه نظام مهندسی و کنترل ساختمان کشور و رییس کمیته تخصصی کارگروه ملی سازگاری با کم‌آبی کشور از درخشانترین سوابق اجرایی جمالی نژاد است.

جمالی‌نژاد ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ بعنوان شهردار اصفهان معرفی شد. وی همچنین معاونت امور عمرانی استانداری، معاونت هماهنگی امور مناطق و سازمان‌های شهرداری، مدیرکل امور شهری و شوراها، مشاور و مدیرکل حوزه استاندار و مشاور عمرانی استاندار را در این استان را بر عهده داشته است.

ریاست کارگروه محیط‌ زیست و توسعه پایدار، ریاست کارگروه گردشگری و میراث فرهنگی، ریاست کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی، ریاست کمیسیون ماده ۲۱ قانون واگذاری و احیای اراضی دولتی و ریاست کارگروه تشخیص صلاحیت کارشناسان حقوقی دستگاه‌های اجرایی استان از دیگر پست‌های او در اصفهان بوده است.

جمالی‌نژاد شهریور ۱۳۹۶ شهردار یزد شد و یک‌سال بعد(۱۳۹۷) استعفا داد که شورای شهر یزد با این استعفاء موافقت کرد.

تحصیلات وی دکترای برنامه‌ریزی شهری از دانشگاه اصفهان است.

جمالی‌نژاد بعنوان هفدهمین استاندار اصفهان پس از پیروزی انقلاب اسلامی معرفی شده و سکان مدیریت امور این استان را بر عهده گرفته است.

سیدرضا مرتضوی، استاندار سابق اصفهان نیز سه سال عهده‌دار این مسوولیت در دولت سیزدهم بود.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]