اخبار اقتصادی امروز: 17
  • تاریخ : دوشنبه, ۳۰ مهر , ۱۴۰۳
  • ساعت :

    دو پیشنهاد تحلیلگران بازار ارز

    سکه نقدی در بازار چهار میلیون گرانتر از بازار فردایی است. معامله‌گران می‌گویند بازارساز باید جبهه‌های کاری خود را تقویت کند. داستان جابجا نشدن پول در بازار چیست؟

    در دومین روز هفته روند بازارها همچنان هیجانی بود و قیمت‌ها نوسان رو به بالا دادند. بازار طلا و دلار در روز یکشنبه با گپ مثبت بازگشایی شدند و در معاملات عصر بعد از رسیدن به مرزهای مقاومتی مهم، نسبت به این اعداد واکنش داشتند و از سقف فاصله گرفتند. فنی‌ها می‌گویند این فاصله از سقف هنوز تبدیل به یک روند نزولی نشده و واکنش در مرز حمایت برای بازار مهم است. اگر در این پولبک مرز حمایت از دست برود روند نزولی می‌شود.

    قیمت سکه امامی که در روز شنبه وارد کانال ۵۳ میلیون شده بود روز یکشنبه را با گپ مثبت ۴۵۰ هزار تومانی در کانال جدید بازگشایی کرد. در ادامه هیجان در بازار سکه بالا رفت و قیمت در روز یکشنبه تغییر دو کانالی داشت اما در انتهای معاملات بازار اصلاح داد و کانال ۵۵ میلیون در سکه از دست رفت.

    در مجموع قیمت سکه روز یکشنبه نسبت به نرخ بسته شده روز ابتدای هفته رشد بیش از یک میلیونی را تجربه کرد. حباب سکه هم بر مدار افزایش بود و دو درصد چاقتر شد و به ۳۳ درصد رسید. یعنی قیمت بازاری سکه ۱۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان گرانتر از ارزش بازاری آن است که برای حباب سکه عدد بزرگی محسوب می‌شود.

    قیمت طلای آبشده هم مثل سایر بازارها روز یکشنبه را با گپ مثبت در پله پنجم کانال ۱۸ میلیون بازگشایی کرد و در ادامه تا مرز پله شش این کانال بالا رفت.  در نیمه دوم و در لحظات پایانی بازار طلای آبشده هم به تبعیت از سایر بازارها نزولی شد و به پله چهارم کانال ۱۸ میلیون افتاد. حباب طلای آبشده برخلاف سکه کاهشی بود و به زیر ۲۰۰ هزار تومان رسید.

     با این کاهش حباب طلا نسبت به سکه برخی در بازار توصیه می‌کردند که سکه را به طلا تبدیل کنید. البته پیشکسوت‌ها همیشه مخالف پاسکاری بین بازارها هستند.

    نکته اول بازار سکه اینه که سکه نقدی در بازار چهار میلیون گرانتر از سکه فردایی معامله می‌شد. یکسری‌ها می‌گویند در بازار فردایی چون معامله‌گران حرفه‌ای‌تر هستند تن به ریسک نمی‌دهند اما در بازار نقدی این اتفاق نشانه خریدهای هیجانی است.

    نکته دوم بازار طلا و سکه خاموش شدن تابلوهای برخی از صرافی‌های بزرگ سکه بود. معامله‌گران بازار فردوسی مدعی‌اند دو صرافی سکه و طلا که از بازیگران اصلی بازار هستند با خاموش کردن تابلوهایشان، معاملات را متوقف کردند.

    در این فضای پر نوسان بازار، تحلیلگران دو تا پیشنهاد داشتند؛ یک پیشنهاد به بازارساز و پیشنهاد دوم به معامله‌گران آماتور بود. با توجه به فضای نوسانی و هیجانی که در بازار شکل گرفته و قیمت‌ها نسبت به هر خبر واکنش نشان می‌دهند برخی پیشنهاد می‌کنند که بازارساز باید از ابزارهای مختلف استفاده کند و در بازارهای متشکل و غیر متشکل حضور قوی داشته باشد. مثلا در بازار فردایی مداخله داشته باشد و به سبک حراج هلندی شروع به مدیریت نوسان بازارها کند. از منظر آن‌ها حتی بازارساز با همکاری بازار سرمایه می‌تواند در صندوق‌های متشکل مثل صندوق طلا که این روزها همراه با بازار طلا نوسانی است با عرضه مناسب، جواب تقاضا را بدهد.

    پیشنهاد دومی که تحلیلگران می‌دهند این بود که در اعداد فعلی بازار، آماتورها ورود نکنند. دلیل آن‌ها ریسک بالای خرید در سقف، همراه با حباب زیاد بازار بود.البته این پیشنهادها تا حدودی در حال انجام هم است.

    درروز یکشنبه زمزمه‌هایی از حضور بازارساز در دو بازار مخابره شد. یک اینکه عرضه در صندوق‌های طلا را در دقایق پایانی معاملات افزایش داد تا رنج منفی ایجاد کند. در روز یکشنبه صندوق‌های طلا در ارزش معاملات رکورد زدند و این صندوق‌ها شاهد ورود پول حقیقی ۸۲۹ میلیلرد تومانی بودند. در روز یکشنبه صندوق‌های درآمد ثابت و صندوق‌های سهام و حق تقدم مثل روز یکشنبه خروج پول داشتند.

    بازار دومی که خبر از مداخله بازارساز داد، درهم امارات بود که در حوالی ساعت ۱۵ روز یکشنبه با کاهش محسوس به نرخ بازگشایی بزگشت. قیمت درهم روز یکشنبه را با گپ مثبت ۱۰۰ تومانی در ۱۷ هزار و ۶۰۰ تومان شروع به کار کرد و در نیمه اول با نوسان به ۱۷ هزار و ۶۶۰ تومان رسید. در نیمه دوم قیمت درهم با کاهش به نرخ ابتدایی بازار رسید. حباب دلاری درهم در روز یکشنبه حوالی ۴۸۶ تومان برآورد می‌شود.

    قیمت دلار هرات که در روز ابتدایی هفته در عبور از مرز مقاومت ناکام بود، روز یکشنبه را با گپ مثبت در مرز کانال ۶۴ هزار تومان شروع به کار کرد. قیمت دلار هرات در روز یکشنبه نوسان آنچنانی نداشت و در کف این کانال حرکت داشت.

    نکته نهایی بازار ادعای معامله‌گران درمورد نقل و انتقالات پولی بود. در روز یکشنبه معامله‌گران می‌گفتند پول‌های انتقالی یا کارت به کارت زیاد برگشت داشتند. از منظر برخی از فعالان بازار، این عمل در جهت کنترل ترنزاکشن بازار انجام شده است.

    ✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
    [کل: 0 میانگین: 0]

    📰 اخبار مشابه را مشاهده می کنید

    29 - مهر - 1403

    شرط بندی دلار و طلا روی برد ترامپ

    همچنین در هفته گذشته اخبار مربوط به انتخابات آمریکا زیر نظر معامله‌گران بود و با بالا رفتن شانس پیروزی ترامپ در نظرسنجی‌ها، بازارها از این متغیر سیگنال دریافت کردند. علی رضاپور، تحلیلگر بازارهای مالی در این قسمت از مارکت تایمز در مورد ریشه حرکت بازارها و داده‌ها مهم این هفته صحبت می‌کند.   ✅ آیا […]

    از رکوردشکنی تتر تا نشانه‌های رشد انفجاری قیمت بیت‌کوین
    29 - مهر - 1403

    از رکوردشکنی تتر تا نشانه‌های رشد انفجاری قیمت بیت‌کوین

    اکوایران: استیبل‌کوین تتر توانسته به ارزش بازار ۱۲۰ میلیارد دلاری دست پیدا کند و در کنار آن نشانه‌هایی وجود دارد که قیمت بیت‌کوین با رشد بسیار بیشتری همراه خواهد شد.

    29 - مهر - 1403

    خروج از بورس و ورود به طلا

    صندوق‌های طلا بار دیگر رکورد جدیدی در ارزش معاملات ثبت کردند. با افزایش عرضه از سوی حقوقی‌ها، ارزش معاملات این صندوق‌ها از رکوردهای قبلی فراتر رفت و به ۲۹۲۹ میلیارد تومان رسید. همچنین، این صندوق‌ها حدود ۸۲۹ میلیارد تومان ورود پول جدید را نیز به ثبت رساندند. بهمن فلاح کارشناس بازار سرمایه در این باره […]

    29 - مهر - 1403

    سکه‌فروشان بزرگ تابلوی خود را خاموش کردند

    در دومین روز هفته روند بازارها همچنان هیجانی بود و قیمت‌ها نوسان رو به بالا دادند. بازار طلا و دلار در روز یکشنبه با گپ مثبت بازگشایی شدند و در معاملات عصر بعد از رسیدن به مرزهای مقاومتی مهم، نسبت به این اعداد واکنش داشتند و از سقف فاصله گرفتند.  فنی‌ها می‌گویند این فاصله از […]

    ارسال دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0

    ارسال دیدگاه

    ×

    از ارسال دیدگاه مطمئن هستید؟

    📜 قوانین ارسال نظرات کاربران

    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصاد آفرین منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

    برو بالا