اخبار اقتصادی امروز: 118
  • تاریخ : دوشنبه, ۳۰ مهر , ۱۴۰۳
  • ساعت :

    سایه انتخابات آمریکا بر بازارهای جهانی

    اکوایران: حدود دو هفته مانده تا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا عمده تمرکز بازارهای جهان در روزهای آینده بر نتیجه احتمالی این رقابت خواهد بود، چراکه سیاست‌های هرکدام از کاندیداهای حزب جمهوری خواه و دموکرات می‌تواند بر سیاست‌های آینده آمریکا

    به گزارش اکوایران، باتوجه به اینکه بازارهای جهانی احتمال وقوع رکود در اقتصاد جهان را بسیار کمتر از قبل می‌بینند در روزهای آینده تمرکز بازارها عمدتا روی انتخابات آمریکا، به عنوان بزرگترین اقتصاد جهان متمرکز خواهد بود. با اینحال برخی داده‌های اقتصادی میتواند همچنان مورد توجه بازیگران بازارها باشد.

    این هفته شاخص‌های پیشرو از اندیشکده Conference Board روز دوشنبه منتشر خواهد شد که انتظارهای مبنی بر منفی بودن آن است. ولی باتوجه به اینکه این شاخص رکود را در اقتصاد آمریکا پیش بینی کرده است به همین دلیل دیگر چندان نمی‌تواند مورد نظر تحلیلگران بازارها باشد چراکه اقتصاد این کشور براساس داده‌های منتشر شده قبلی همچنان قوی باقی مانده است. 

    بطور کلی بسیای از شاخص‌های اقتصادی که در سال‌های گذشته سیگنال‌های تقریبا درستی به بازار می‌دادند در چند سال اخیر دیگر کار نمی‌کنند و این دلیلی است که بسیاری تحلیلگران معتقدند رژیم بعد از کرونا با قبل از آن در داده‌های اقتصادی متفاوت است.

    IMG_20241020_203305_882

    داده‌های فروش خانه‌های چندساله (Existing Home Sales) نیز این هفته از اقتصاد آمریکا منتشر خواهد شد.

    از سوی دیگر گزارش خلاصه شرایط اقتصادی فدرال رزروهای محلی (Fed Beige Book) نیز در این هفته روز چهارشنبه می‌تواند مورد توجه فعالان بازارها باشد. این گزارش هشت بار در سال داده‌های اقتصادی فدرال رزروهای محلی را جمع آوری و منتشر می‌کند. درصورتی که این گزارش شرایط بهتری از اقتصاد را نسبت به گزارش‌های قبل نشان دهد، بازار چشم انداز خوب اقتصادی را قیمتگذاری خواهد کرد.

    «درخواست‌های بیکاری آمریکا» نیز در این هفته منتشر خواهد شد. نکته این است که روند حرکت این شاخص تقریبا مانند سال‌های گذشته است، بطوری که منطبق با شرایط فصلی است بنابراین در سطوحی قرار دارد که اصلا نگران کننده نیست. و انتظار بازار این است که در همان حدود هفته قبل منتشر شود.

    داده‌های مربوط به «فروش خانه‌های نوساز در آمریکا» در روز پنج شنبه منتشر خواهد شد. 

    در روز جمعه «سفارش کالاهای بادوام» نیز می‌تواند مورد توجه خواهد بود که انتظار می‌رود منفی باشد. با اینحال درحال حاضر داده‌های بخش خدمات از اقتصاد آمریکا بیشتر مورد توجه هستند.

    بنظر می‌رسد مهم‌ترین داده اقتصادی این هفته «شاخص مدیران خرید» باشد که از اقتصادهای آمریکا و اروپا منتشر می‌شود. با اینحال، بازار آنچنان انتظار تغییر از شاخص مدیران خرید بخش تولید و خدمات را ندارد. اما اگر این شاخص چه از جهت مثبت یا منفی فاصله‌ای با انتظارات داشته باشد، در بازار اثرگذار خواهد بود. مثلا اگر شاخص PMI بطور کلی مثبت یا بهتر از ماه قبل منتشر شود و به عنوان نمونه نوید یک بازگشت در شاخص PMI اروپا را بدهد می‌تواند از طلا و یوور حمایت کند؛ ولی اگر برعکس آن اتفاق بیفتد می‌تواند دلار را تقویت کرده و یورو را تضعیف کند.

    در بازار سهام باتوجه به اینکه انتخابات آمریکا نزدیک است فضای انتخابات بیشتر بر بازار حاکم خواهد بود.

    توجه بازار در این مقطع بیشتر معطوف به انتخابات است و هرچه انتخابات نزدیک‌تر می‌شود در تمام اقتصادهای جهان صحبت از اینکه چه کسی پیروز می‌شود محور گفتگوها خواهد بود.

    ✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
    [کل: 0 میانگین: 0]

    📰 اخبار مشابه را مشاهده می کنید

    سکه به کانال بالاتر صعود کرد/ طلای جهانی جذاب‌تر شد
    30 - مهر - 1403

    سکه به کانال بالاتر صعود کرد/ طلای جهانی جذاب‌تر شد

    طلای جهانی همچنان در مسیر صعود قیمت‌ها حرکت می‌کند و بازار طلا و سکه داخلی را تحت تاثیر خود افزایشی کرده است.

    آغاز عرضه سکه‌های بهار آزادی با تاریخ‌های جدید
    30 - مهر - 1403

    آغاز عرضه سکه‌های بهار آزادی با تاریخ‌های جدید

    اکوایران: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته توسط بانک مرکزی و با در نظر گرفتن ملاحظات قانونی، به زودی انواع سکه‌های بهار آزادی با تاریخ ضرب هر سال تولید و به بازار عرضه خواهند شد.

    سکه در آستانه ورود به کانال جدید/ طلای جهانی جذاب‌تر شد
    30 - مهر - 1403

    سکه در آستانه ورود به کانال جدید/ طلای جهانی جذاب‌تر شد

    طلای جهانی همچنان در مسیر صعود قیمت‌ها حرکت می‌کند و بازار طلا و سکه داخلی را تحت تاثیر خود افزایشی کرده است.

    دو پیشنهاد تحلیلگران بازار ارز
    30 - مهر - 1403

    دو پیشنهاد تحلیلگران بازار ارز

    سکه نقدی در بازار چهار میلیون گرانتر از بازار فردایی است. معامله‌گران می‌گویند بازارساز باید جبهه‌های کاری خود را تقویت کند. داستان جابجا نشدن پول در بازار چیست؟

    ارسال دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0

    ارسال دیدگاه

    ×

    از ارسال دیدگاه مطمئن هستید؟

    📜 قوانین ارسال نظرات کاربران

    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصاد آفرین منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

    برو بالا