افزایش ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی حقوق بازنشستگان کشوری | وعده های همسان سازی توخالی از آب درآمد!

محمدزاده، یک بازنشسته فرهنگی، در این خصوص با انتقاد از افزایش ناچیز متناسب‌سازی و نامتناسب بودن حجم تبلیغات صورت‌گرفته با واقعیت، گفت: بر اساس محاسبات ما، میانگین افزایش متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است!

با صدور احکام متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری، این گروه که ماه‌ها منتظر این لحظه بودند، اعلام کردند که همسان سازی تأثیر چندانی ندارد و کمکی به بهبود معیشت بازنشستگان نمی‌کند.

محمدزاده، یک بازنشسته فرهنگی در این رابطه با انتقاد از افزایش ناچیز متناسب‌سازی و نامتناسب بودن حجم تبلیغات صورت گرفته با واقعیت ماجرا گفت: آنطور که ما حساب کردیم، میانگین افزایش متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری، حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است!

او اضافه کرد: این مبلغ در مقابل افزایش قیمت‌ها در همین یکی دو ماه اخیر به شدت ناچیز و ناکافی‌ست؛ از ابتدای امسال، کرایه خانه‌ها بیش از ۳۰ درصد، نان بیش از ۲۵ درصد و لبنیات ۲۰ درصد گران شده؛ قیمت دلار نجومی شده و تورم چند بار قیمت همه کالاها و خدمات زندگی را افزایش داده؛ در این شرایط بازنشسته چطور به آورده‌ی یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی متناسب‌سازی دلخوش باشد.

به گفته محمدزاده، راهکار اصلی برای بهبود معاش بازنشستگان، افزایش سالانه حقوق‌ها به اندازه تورم و سبد هزینه‌های زندگی‌ست؛ با متناسب‌سازیِ ۴۰ درصدی مشکلی حل نمی‌شود.

در دور اول متناسب‌سازی، حقوق بازنشستگان با ۴۰ درصد حقوق شاغلان هم‌تراز، همسان سازی شده است. 

حقوق بازنشستگان کشوری همراه با مبلغ همسان سازی

روز گذشته رضا فیضی‌نژاد، معاون فنی و امور بیمه‌ای صندوق بازنشستگی کشوری، از آغاز فرآیند صدور احکام متناسب‌سازی بازنشستگان کشوری و محاسبه آن بر اساس جداول ابلاغی در حقوق مهرماه خبر داد و اظهار کرد: حقوق این ماه در دو مرحله جداگانه، شامل حقوق و مبلغ ناشی از اجرای متناسب‌سازی، به حساب این عزیزان واریز خواهد شد.

وی با اعلام این خبر افزود: در اجرای جزء یک ماده ۲۸ قانون برنامه هفتم پیشرفت کشور مبنی بر متناسب سازی حقوق بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری با ۹۰درصد حقوق و فوق‌العاده‌های مشمول کسور شاغل همطراز و با تاکیدات و پیگیری‌های ریاست جمهور و مقام عالی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، عصر روز گذشته (دوشنبه) پس از دریافت جداول متناسب سازی حقوق بازنشستگان تحت پوشش صندوق از سوی سازمان اداری و استخدامی و تامین منابع لازم از سوی سازمان برنامه و بودجه، این صندوق وارد مرحله محاسبه و صدور احکام اصلاحی ناشی از اعمال متناسب سازی شده است.

وی گفت: صدور احکام از شب گذشته شروع شده و عملیاتی می شود که بارگذاری آن روی سایت صندوق بازنشستگی کشوری به نشانی www.cspf.ir ظرف ۲۴ ساعت انجام خواهد شد.

 

حقوق-بازنشستگان

فیضی نژاد در خصوص پرداخت حقوق مهرماه بازنشستگان این صندوق و مابه‌التفاوت ناشی از اعمال متناسب سازی، اظهار کرد: با رایزنی‌ها و هماهنگی‌های انجام شده، منابع لازم تامین و حقوق افراد بازنشسته تا پایان روز گذشته در دو مرحله شامل حقوق و مبلغ ناشی از اجرای متناسب سازی مهرماه واریز می‌شود.

معاون فنی و امور بیمه‌ای صندوق بازنشستگی کشوری یادآور شد: با صدور احکام اصلاحی متناسب سازی حقوق بازنشستگان کشوری، مبلغ مابه‌التفاوت ناشی از اجرای قانون مذکور در شش ماه گذشته نیز محاسبه و پرداخت خواهد شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و اموربین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، فیضی نژاد همچنین تاکید کرد: در اجرای تبصره‌های ذیل بند یک دستورالعمل متناسب سازی حقوق بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری، معادل ۹۰ درصد امتیاز فوق العاده سختی کار، فوق العاده ایثارگری ( با لحاظ تاثیر آنها در فوق العاده ویژه ) فوق العاده  کار با اشعه و سوابق مدیریتی با توجه نظام پرداخت حسب مورد، در محاسبات اخیر لحاظ شده است.


منبع:

ایلنا



کدخبر:
۳۳۸۸۱۷

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]