اخبار اقتصادی امروز: 55
  • تاریخ : پنجشنبه, ۳ آبان , ۱۴۰۳
  • ساعت :

    صعود طلا و سکه به کانال‌های جدید/ سیاست‌های آمریکا در کنترل طلای جهانی بی‌تاثیر خواهد بود؟

    قیمت طلا و سکه امروز با افزایش قابل توجهی همراه شد و طلا و سکه را به کانال‌های بالاتر هدایت کرد.

    به گزارش اکوایران، قیمت فلزات ارزشمند در کشور طی هفته‌های گذشته با افزایش قابل توجهی همراه شد. البته این افزایش هنوز متوقف نشده است و بازارهای مالی روزانه شاهد سقف‌شکنی‌های طلا و سکه‌اند. بر اساس اعلام سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران،‌ طلای ۱۸ عیار امروز، سوم آبان ۱۴۰۳،‌ با افزایش ۹۵ هزار تومانی نسبت به روز گذشته، اکنون در نرخ چهار میلیون و ۵۵۹ هزار و ۱۰۰ تومان در بازار کشور عرضه می‌شود. طلای ۲۴ عیار هم امروز با رشد ۱۱۹ هزار تومانی به کانال بالاتر صعود کرد و شش میلیونی شد. بر این اساس طلای ۲۴ عیار امروز به قیمت شش میلیون و ۷۸ هزار تومان رسید.

    بازار سکه هم مانند روزهای گذشته در مسیر صعودی گام برداشت و دو سکه طرح جدید و قدیم را وارد کانال‌های بالاتر کرد. سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران نوشته است که سکه طرح جدید  نسبت به دیروز رشدی ۴۰۰ هزار تومانی را به ثبت رسانده و امروز در نرخ ۵۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود. سکه طرح قدیم اما یک میلیون تومان گران شد و هم اکنون در نرخ ۴۹ میلیون و ۱۰۰ تومان به بازار عرضه می‌شود.  

    طلای جهانی که پیش از این روند افزایشی را در پیش گرفته بود، امروز ۲۰ دلار نسبت به روز گذشته کاهش یافت و در سطح ۲۷۳۰ دلاری به بازارهای جهانی عرضه شد. 

    خبر مرتبط

    بهره‌برداری از طرح‌های توسعه‌ای سنگان در گرو تامین انرژی

    بهره‌برداری از طرح‌های توسعه‌ای سنگان در گرو تامین انرژی

    علی امرایی مدیر عامل فولاد سنگان اظهار کرد: در پی عدم تامین انرژی حاشیه سود صنایع نیز کاهش پیدا می‌کند. در نهایت طرح‌های توسعه‌ای نیز اجرا نخواهد شد و همین موضوع حتی می‌تواند بر میزان اشتغالزایی نیز اثر داشته باشد. این در حالی است که فولاد سنگان در تلاش است تا طرح‌های توسعه خود را طبق برنامه پیش ببرد.

    پیش‌بینی قیمت طلا و سکه سوم آبان ۱۴۰۳

    علی طباطبایی،‌ کارشناس بازارهای مالی در گفتگو با اکوایران توضیح داد:«دلیل افزایش قیمت سکه در کشور پیش‌بینی‌های موجود درمورد روند حرکت طلای جهانی است. باتوجه تشدید احتمال افزایش تنش‌های منطقه،‌ حتی اگر آمریکا سیاست‌های معکوس را برای کنترل طلای جهانی بکار بگیرد، نمی‌تواند بر رشد آن غلبه کند.»

    او افزود:«متناسب با عدم کنترل قیمت دلار با سیاست‌های اتخادی بانک مرکزی و ناامیدی مصرف‌کننده نسبت به عدم اصلاح قیمت طلا باعث می‌شود رشد قیمت دلار ادامه و در این میان سکه و طلا‌ رشد داشته باشد. البته باید به این نکته توجه کرد که تاثیرپذیری سکه از نوسانات بیشتر خواهد بود.»

    فروش ۵۸۴۱ قطعه سکه در حراج ۲۵ مرکز مبادله

    بیست و پنجمین حراج سکه طلا روز گذشته، چهارشنبه دوم آبان‌ماه ۱۴۰۳ برگزار شد و از مجموع ۳۵۳۰ قطعه ربع سکه ثبت سفارش شده، ۲۸۶۱ قطعه با میانگین قیمت ۱۸ میلیون و ۱۱۵ هزار تومان به متقاضیان تخصیص داده شد.

    همچنین، از مجموع ۱۴۴۹ قطعه نیم سکه ثبت سفارش شده، ۱۱۳۸ قطعه با میانگین قیمت ۲۸ میلیون و ۳۴۸ هزار تومان به متقاضیان تخصیص داده شد. در حراج تمام سکه نیز ۲۷۲۷ قطعه سکه ثبت سفارش شد که ۱۸۴۲ قطعه با میانگین قیمت ۵۳ میلیون و ۶۸۶ هزار تومان تخصیص داده شد. 

    از ۱۳ اسفند ماه ۱۴۰۲ تاکنون، ۲۵ حراج از طریق سامانه معاملات سکه طلای مرکز مبادله ایران برگزار شده است که طی این حراج ها، در مجموع ۳۹۳ هزار و ۸۸۸ قطعه انواع سکه طلا به متقاضیان تخصیص داده شده است. سهم ربع سکه از این حجم تخصیص ۲۱۰ هزار و ۱۰ قطعه، نیم سکه ۷۵ هزار و ۶۱ قطعه و تمام سکه ۱۰۸ هزار و ۸۱۷ قطعه است.

    ✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
    [کل: 0 میانگین: 0]

    📰 اخبار مشابه را مشاهده می کنید

    تسلا چقدر بیت‌کوین در اختیار دارد؟
    3 - آبان - 1403

    تسلا چقدر بیت‌کوین در اختیار دارد؟

    اکوایران: یک گزارش نشان می‌دهد با وجود اینکه تمام بیت‌کوین‌های شرکت خودروسازی تسلا اخیرا به کیف پول‌های ناشناخته منتقل شده، این شرکت همچنان مالک آن‌ها است. ارزش این رمزارزها، ۷۸۰ میلیون دلار برآورد شده است.

    افت طلای جهانی پس از رکوردشکنی دوباره
    3 - آبان - 1403

    افت طلای جهانی پس از رکوردشکنی دوباره

    اکوایران: قیمت طلای جهانی طی امروز به رکورد جدیدی دست یافت و پس از آن به دلیل تقویت شاخص دلار با کاهش همراه شد.

    خبر تزریق سنگین هم زمان با قفل شدن بازار دلار
    3 - آبان - 1403

    خبر تزریق سنگین هم زمان با قفل شدن بازار دلار

    اکوایران: تو روزی که دلار و طلا نوسان قابل توجه داشتند، خبرگزاری فارس خبر از تزریق سنگین داد اما بازار فعلا قفل است. چرا بازار به بن‌بست رسیده؟ معامله‌گران چه می‌گویند؟

    سکه صعودی و حباب آن نزولی شد
    2 - آبان - 1403

    سکه صعودی و حباب آن نزولی شد

    اکوایران: قیمت سکه و اقلام سکه امروز رشد کرد ولی حباب اقلام سکه امروز در خلاف جهت سکه حرکت کرد و نزولی شد.

    ارسال دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0

    ارسال دیدگاه

    ×

    از ارسال دیدگاه مطمئن هستید؟

    📜 قوانین ارسال نظرات کاربران

    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصاد آفرین منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

    برو بالا