سرباز کردن دوباره یک تخلف قدیمی در حوزه واردات موز

با توجه به ابهامات در خصوص تخلفات احتمالی در زمینه واردات موز در ازای صادرات مرکبات از جمله سیب، گمرک ایران مجدداً نسبت به پیگیری این موضوع از گمرکات اجرایی اقدام کرده است.

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، پس از نامه ۱۶ مهر ماه سال ۱۴۰۳ اداره کل بازبینی گمرک ایران به ۱۸ گمرک کشور که در آن خواستار بررسی پرونده های واردات موز به ظن استفاده از مجوزهای تکراری صادرات سیب شده بود، این اداره کل مجدداً در تاریخ اول آبان ماه در یک مکاتبه جدید از گمرکات خواسته است، در خصوص موضوع واردات موز به ازای صادرات مرکبات -بند چهارم مندرجات ذیل یادداشت فصل ۸ کتاب مقررات صادرات و واردات، ضمن اقدام قانونی هر چه سریعتر در خصوص ارسال پاسخ اقدام کنند.

در مکاتبه قبلی گمرک ایران با مدیران گمرکات ارومیه، استارا، بازرگان، شهید رجایی، باهنر، تهران، ارس، غرب تهران، فارس، مشهد، سهلان، بوشهر، ایلام، خراسان جنوبی، میرجاوه ف چابهار، پلدشت و منطقه ویژه اقتصادی کاوه آمده بود که با توجه به گزارش دفتر مرکزی حراست، درخصوص واردات موز به ازای صادرات مرکبات، مقتضی است  طبق فایل واردات موز از محل صادرات با استفاده از مجوزهای تکراری را بررسی و در صورت تخلف مطابق تبصره ذیل ماده ۳۳ قانون مبارزه باقاچاق کالا و ارز اقدام شود.

واردات , گمرک جمهوری اسلامی ایران ,

 

سرباز کردن دوباره یک تخلف قدیمی در حوزه واردات

لازم به ذکر است، در سالهای ۹۶ و ۹۷ نیز ابهاماتی در خصوص وقوع تخلفات مشابه مطرح شده بود که نتیجه برخورد با متخلفان تا کنون از سوی مسئولان در فضای عمومی منعکس نشده است. ماجرا از این قرار بود که برخی با سوءاستفاده از مجوزهای صادرات برای واردات، مانند استفاده از مجوزهای تکراری صادرات مرکبات و سیب برای واردات موز، اقدام کردند. این مسئله یکی از موضوعات پیچیده در تجارت خارجی کشور است که می‌تواند مشکلات و چالش‌های مختلفی را به همراه داشته باشد.

انتهای پیام/

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]