قیمت دلار در بازار آزاد ۱ مهر ۱۴۰۳ + اینفوگرافی

در این گزارش، با بررسی بازار، قیمت‌ های مختلف ارز را جمع‌آوری کرده‌ایم. هدف ما آگاه‌ سازی شما از آخرین نرخ‌ ها و ارائه اطلاعات دقیق درباره آخرین تغییرات بازار ارز است.

امروز قیمت دلار در صرافی بانک ملی ایران اعلام شد و بر این اساس، قیمت خرید دلار آمریکا ۴۸,۹۸۱ تومان تعیین گردید.

دلار مبادله‌ای امروز به قیمت ۴۹,۵۴۹ تومان رسید که نسبت به سه روز پیش، افزایش ۰.۱۴ درصدی را نشان می‌دهد.

همچنین، قیمت یورو در بازار آزاد ۶۶,۰۲۰ تومان گزارش شده است. دلار نیز به محدوده ۵۹,۲۳۰ تومان رسیده است.در جدول زیر قیمت انواع ارز را مشاهده می کنید.

ارز(9)

پیش بینی قیمت دلار

قیمت دلار در هفته چهارم شهریور در یک محدوده مشخص در نیمه پایینی کانال ۹ از کریدور پنجم به کار خود پایان داد. در حالی که سیگنال‌ های نامساعدی مانند انفجارهای مرگبار پیجرها در لبنان و برخی پالس‌ها از مجمع شورای حکام مبنی بر فشار به ایران برای تعیین تکلیف مسائل هسته‌ای به بازارها ارسال شد، اما قیمت دلار تحت تأثیر ارزپاشی سیاست‌گذار مدیریت گردید.

برخی از کارشناسان اقتصادی، تثبیت قیمت دلار در یک محدوده مشخص را به دلیل سیاست تک‌نرخی کردن دلار می‌دانند. آن‌ها معتقدند که سیاست‌گذار اسکناس آمریکایی را در بازار آزاد تثبیت کرده و قیمت دلار در مرکز مبادله را با رشدهای پلکانی به کانال‌های قیمتی بالاتر سوق داده است.

طی دو روز اخیر (جمعه و شنبه) که بازارهای داخلی تعطیل بود، درگیری‌ها در منطقه خاورمیانه شدت گرفت و حملات ۲۴ ساعت گذشته اسرائیل به غزه جان ۴۴ فلسطینی را گرفت. به نظر می‌رسد با این افزایش تنش، مسئله آتش‌بس در غزه دست نیافتنی‌تر شده و این موضوع می‌تواند بازار ارز را با نوسانات صعودی همراه کند و کار سیاست‌گذار را دشوارتر سازد.

از سوی دیگر، وزارت خزانه‌داری آمریکا در چارچوب سیاست فشار حداکثری واشنگتن، اعلام کرد که ۱۲ ایرانی را به دلیل آنچه نقض حقوق بشر می‌خواند، تحریم کرده است.

اگرچه در ماه‌های اخیر دلار کمترین تأثیر را از رخدادهای سیاسی دریافت کرده، اما باید دید با افزایش تقاضا در شش ماهه دوم سال، آیا سیاست‌گذار همچنان قادر به ارزپاشی و کنترل قیمت دلار خواهد بود.

برای پیگیری آخرین تحولات در بازار ارز و اطلاع از جدیدترین قیمت دلار، می‌توانید سرویس بانک و بیمه پایگاه خبری گسترش نیوز را دنبال کنید.



کدخبر:
۳۳۵۲۸۵

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]