ثبت نام وام ۲۰۰ میلیونی بازنشستگان تامین اجتماعی در ۱۴۰۳

نهادهای مختلف برای خدمت‌رسانی به بازنشستگان، طرح‌های متنوعی را در نظر می‌گیرند. این طرح‌ها به صورت تسهیلات یا طرح‌های اعتباری به این افراد ارائه می‌شود. یکی از این طرح‌ها، وام خرید کالا است که به بازنشستگان تأمین اجتماعی اعطا می‌شود. در این گزارش، به بررسی شرایط و مدارک مورد نیاز برای دریافت این وام خواهیم پرداخت.

در شرایطی که این روزها بازنشستگان به شدت به دنبال همسان‌ سازی حقوق خود هستند، ممکن است دریافت وام در اولویت آن‌ ها نباشد. با این حال، وام خرید کالا می‌تواند کمک کوچکی برای این قشر باشد.

در این راستا، بانک رفاه طرح وام کالا و خدمات را برای مستمری‌ بگیران تامین اجتماعی و بازنشستگان در نظر گرفته است. یکی از اهداف این طرح، حمایت از تولیدات داخلی و کمک به رونق اقتصادی کشور است. مبلغ این وام به صورت یک کارت اعتباری به متقاضیان اعطا می‌شود.

آگاهی از جزئیات و شرایط وام خرید کالا برای بازنشستگان به متقاضیان این وام کمک می‌کند تا به راحتی مبلغ مورد نیاز خود را برای خرید مواردی مانند لوازم خانگی، مبلمان یا تعمیرات اساسی منزل دریافت کرده و در زمان مقرر، این مبلغ را به همراه سود آن به بانک بازگردانند.

به همین منظور، در گزارش پیش رو به بررسی شرایط و مدارک مورد نیاز برای دریافت این وام خواهیم پرداخت. همچنین، نکاتی در خصوص نحوه ثبت‌ نام وام، مبلغ و سقف تسهیلات، سود و کارمزد آن ارائه خواهد شد. در نهایت، لیست فروشگاه‌های طرف قرارداد بانک رفاه و نحوه و مدت بازپرداخت این وام نیز بررسی می‌شود.با ما همراه باشید.

دریافت-وام

طرح رفاه کالا و خدمات چیست؟

نهادهای مختلف برای خدمت‌ رسانی به بازنشستگان، طرح‌ های متنوعی را در نظر می‌گیرند. این طرح‌ها به شکل تسهیلات یا طرح‌ های اعتباری به این افراد ارائه می‌شود. بانک رفاه کارگران، که حقوق بسیاری از کارمندان دولتی از طریق حساب‌ های سپرده آن پرداخت می‌شود، طرحی به نام “طرح رفاه کالا و خدمات” را ارائه داده است.

 در طرح رفاه کالا و خدمات بانک رفاه، مبلغی به صورت کارت اعتباری به مشمولان طرح اختصاص می‌یابد. این افراد می‌توانند با استفاده از این مبلغ، کالاها و خدمات مورد نیاز خود را از فروشگاه‌ های طرف قرارداد بانک رفاه تهیه کرده و در زمان مقرر، مبلغ دریافت شده را به بانک بازگردانند.

شرایط دریافت وام خرید کالا بازنشستگان

مستمری‌بگیران تامین اجتماعی و تمامی افراد حقیقی که حقوق آن‌ها از طریق بانک رفاه پرداخت می‌شود، می‌توانند در این طرح شرکت کرده و وام لازم را برای خرید لوازم خانگی، اداری، مبلمان و سایر اقلام دریافت کنند. همچنین، باید توجه داشت که حقوق فرد باید حداقل ۶۰ درصد از مبلغ وام را پوشش دهد. دریافت این وام نیازی به سپرده‌گذاری یا ایجاد میانگین حساب ندارد.

در صورتی که حقوق دریافتی، حداقل ۶۰ درصد مبلغ وام را پوشش دهد، سقف پرداخت وام از سوی بانک مشخص خواهد شد. متقاضیان با ارائه مدارک لازم و ثبت درخواست خود می‌توانند وام مورد نیاز را دریافت کنند. لازم به ذکر است که مبلغ این وام فقط می‌تواند برای خرید از فروشگاه‌های طرف قرارداد بانک رفاه استفاده شود.

مدارک لازم برای دریافت وام کالا

حقوق‌ بگیران بانک رفاه و مستمری‌ بگیران تامین اجتماعی می‌توانند از این وام بهره‌مند شوند. مدارک لازم برای دریافت این وام شامل موارد زیر است:

مدارک لازم برای دریافت وام کالا
مدارک هویتی متقاضی شامل شناسنامه و کارت ملی
فیش حقوقی مربوط به حقوق دریافتی از طریق بانک رفاه
گواهی عدم سوء پیشینه و نداشتن بدهی بانکی نزد بانک
فرم تکمیل شده درخواست وام کالا از بانک رفاه
ارائه پیش فاکتور از فروشگاه طرف قرارداد بانک رفاه

نکته: به طور کلی، مدارک ذکر شده برای دریافت وام کالا از بانک رفاه کافی است. با این حال، متقاضیان می‌توانند برای کسب اطلاعات تکمیلی و دقیق‌تر به شعب بانک رفاه در سراسر کشور مراجعه کنند. این اقدام به آن‌ها کمک می‌کند تا مدارک لازم را به طور کامل ارائه داده و وام مورد نیاز خود را سریع‌تر و آسان‌تر دریافت کنند.

حقوق-بازنشستگان-چهار

نحوه ثبت نام و دریافت وام خرید کالا

حقوق‌بگیران بانک رفاه و بازنشستگان تأمین اجتماعی می‌توانند برای خرید کالا و خدمات مورد نیاز خود از فروشگاه‌های طرف قرارداد بانک رفاه، با در دست داشتن مدارک لازم که پیش‌تر در متن مقاله ذکر شده است، به شعب بانک رفاه در سراسر کشور مراجعه کرده و درخواست خود را به بانک ارائه دهند.

بانک پس از بررسی شرایط و مدارک متقاضی دریافت وام، سقف مبلغ اعطایی را تعیین کرده و در زمان مقرر مبلغ وام خرید کالا را پرداخت خواهد کرد. این مبلغ به صورت یک کارت اعتباری به متقاضیان ارائه می‌شود که آن‌ها می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌های طرف قرارداد بانک رفاه از این کارت برای خرید کالا و خدمات استفاده کنند.

رقم و سقف وام طرح رفاه کالا و خدمات

در حال حاضر و در سال ۱۴۰۳، سقف مبلغ وام طرح کالا و خدمات بانک رفاه ۲۰۰ میلیون تومان تعیین شده است. حقوق‌ بگیران بانک رفاه و مستمری‌ بگیران تامین اجتماعی می‌توانند بر اساس فیش حقوقی خود، تا سقف مبلغ مذکور وام دریافت کنند تا کالاها و خدمات مورد نیاز خود را خریداری نمایند.

بانک با توجه به مبلغ حقوق دریافتی متقاضی، سقف مبلغ اعطایی را تعیین می‌کند. فیش حقوقی متقاضی باید حداقل ۶۰ درصد اقساط وام طرح کالا و خدمات را پوشش دهد. پس از مشخص شدن سقف مبلغ اعطایی، بانک وام را به صورت یک کارت اعتباری به متقاضی تحویل می‌دهد تا بتواند کالاها و خدمات مورد نیاز خود را تهیه کند.

وام-بازنشستگان

کارمزد و سود تسهیلات وام خرید کالا

سود در نظر گرفته شده برای وام طرح کالا و خدمات بانک رفاه معادل ۱۸ درصد است. همچنین، در زمان دریافت وام، کارمزدی به مبلغ ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان برای تشکیل پرونده و آبونمان کارت اعتباری از متقاضی دریافت می‌شود. این سود و کارمزد به همراه مبلغ اصلی وام در پایان مدت تسهیلات از وام‌گیرنده دریافت خواهد شد.

نکته مهم: وام‌گیرندگان می‌توانند به جای خرید اقساطی کالاهای مورد نیاز خود، که پرداخت اقساط آن‌ها مشمول سود است، این کالاها را با دریافت وام طرح کالا و خدمات به صورت نقدی خریداری کنند و به جای آن، سود مربوطه را به بانک رفاه پرداخت نمایند.

لیست فروشگاه های طرف قرارداد بانک رفاه

مبلغ این وام تنها باید برای خرید از فروشگاه‌ های طرف قرارداد بانک رفاه هزینه شود. بنابراین، داشتن لیست فروشگاه‌ های طرف قرارداد اهمیت زیادی دارد. در ادامه، لیست این فروشگاه‌ها ارائه خواهد شد.

وام-خرید-کالا

نکته: فروشگاه‌های ذکر شده در تصویر بالا، ارائه‌ دهنده کالاها و خدمات مختلف هستند و با بانک رفاه قرارداد دارند. بانک رفاه به منظور حمایت از تولید و صنعت داخلی، با این فروشگاه‌ ها همکاری کرده است. افرادی که وام طرح کالا و خدمات دریافت می‌کنند می‌توانند کالاهای مورد نیاز خود را از این فروشگاه‌ها تهیه کنند.

وام-بانکی-یک

نحوه و مدت بازپرداخت وام خرید کالا

در مورد مدت بازپرداخت این وام، باید گفت که وام‌ گیرندگان می‌توانند وام دریافتی خود را طی ۱۰ ماه تسویه کنند. در واقع، مبلغ وام به همراه سود آن به ۱۰ قسط مساوی تقسیم می‌ شود.

نحوه بازپرداخت این وام بسیار ساده است و وام‌ گیرندگان نیازی به انجام اقدام خاصی ندارند. مبلغ هر قسط به طور خودکار از حساب وام‌ گیرنده در بانک رفاه هر ماه کسر می‌شود. به همین دلیل، بانک برای دریافت وام شرط کرده که حقوق باید حداقل ۶۰ درصد اقساط را پوشش دهد.

نکته: اگرچه برای دریافت این وام نیازی به سپرده‌گذاری، مسدودسازی سپرده، ایجاد میانگین حساب یا ارائه ضمانت نیست، اما فیش حقوقی وام‌گیرنده به عنوان ضامن دریافت وام عمل می‌کند. بدون نیاز به بازپرداخت حضوری یا غیرحضوری، مبلغ اقساط به صورت خودکار از حساب وام‌گیرنده کسر خواهد شد.

 



کدخبر:
۳۳۵۴۴۵

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]