قیمت دلار و انواع ارز امروز ۴ مهر ۱۴۰۳ + اینفوگرافی

در این گزارش، به بررسی و جمع‌ آوری قیمت‌ های مختلف ارز پرداخته‌ایم. هدف ما آگاه‌ سازی شما از آخرین نرخ‌ ها و ارائه اطلاعات دقیق درباره تغییرات بازار ارز است. با ما همراه باشید تا جدیدترین قیمت‌ ها را تحلیل کنیم.

قیمت دلار امروز در صرافی بانک ملی ایران اعلام شد و بر این اساس، نرخ خرید دلار آمریکا ۴۹,۰۳۹ تومان تعیین گردید.

امروز، قیمت دلار مبادله‌ ای به ۴۹,۵۳۴ تومان (چهل و نه هزار و پانصد و سی و چهار تومان) رسید که نسبت به روز گذشته افزایش یافته است.

همچنین، قیمت یورو در بازار آزاد ۶۷,۴۸۰ تومان گزارش شده است. دلار نیز به محدوده ۶۰,۴۸۵ تومان رسیده است.

ارز(12)

پیش بینی قیمت دلار

معامله‌گران در بازار ارز بر این باورند که افزایش انتظارات تورمی ناشی از تشدید تنش‌ها در منطقه خاورمیانه عامل اصلی افزایش تقاضا است. با این حال، با توجه به ثبات نسبی قیمت دلار در شرایط خبری اخیر، به نظر می‌رسد که تسلط بازارساز بر بازار ارز از تأثیر اخبار بیشتر است و این جهش تنها مقطعی خواهد بود.

برخی معامله‌گران ورود دلار به کریدور ششم را موقتی ارزیابی کرده و معتقدند که بازارساز به منظور نوسان‌گیری، ارزپاشی را محدود کرده است. آن‌ها همچنین بر این باورند که اخبار مربوط به سفر مسعود پزشکیان به نیویورک و دستاوردهای رئیس کل بانک مرکزی در امارات می‌تواند موجب بازگشت دلار به کریدور پنجم شود.

فعالان بازار ارز تأکید می‌کنند که بازارساز در برخی مقاطع از نوسانات بازار سود خوبی از معامله‌گران عجول کسب می‌کند. در عین حال، برخی تحلیلگران کاهشی پیش‌بینی می‌کنند که در روزهای آینده شاهد افزایش ناگهانی قیمت ارز نخواهیم بود، چرا که ورود پول به بازار دشوار است و شرایط اجتماعی کشش افزایش‌های سریع در مدت زمان کوتاه را ندارد.

با توجه به روند افزایشی آهسته دلار و نوسانات اسکناس آمریکایی در یک محدوده مشخص، فعالان بازار پیش‌بینی می‌کنند که قیمت دلار در هفته جاری به کریدور پنجم بازگردد.

با این حال، افزایش قیمت دلار در بازارهای همسایه و رشد قیمت درهم، موجب افزایش تدریجی دلار نسبت به روزهای گذشته شده است. همچنین، عصر روز سه‌شنبه، همزمان با افزایش حملات رژیم صهیونیستی به لبنان، حزب‌الله با انتشار اعلامیه‌ای رسماً اعلان جنگ کرد. به همین دلیل، برخی فعالان بازار بر این باورند که با تشدید جنگ در کرانه‌های مدیترانه، قیمت دلار ممکن است بیشتر افزایش یابد.

برای پیگیری آخرین تحولات در بازار ارز و اطلاع از جدیدترین قیمت دلار، می‌توانید سرویس بانک و بیمه پایگاه خبری گسترش نیوز را دنبال کنید.



کدخبر:
۳۳۵۷۱۱

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]