رکورد شکنی در بازار طلا ادامه دارد | سورپرایز بزرگ در راه است؟

قیمت طلا و سکه در بازار داخلی کشور همچنان به سمت بالا در حال افزایش است. بازار سکه تحت تأثیر قیمت طلا قرار گرفت و روند صعودی را تجربه کرد. بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران، قیمت سکه طرح جدید امروز دوباره افزایش یافته و به ۴۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسیده است. همچنین، سکه طرح قدیم در حال حاضر با قیمت ۴۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

قیمت طلا و سکه از آغاز هفته جاری به طور مداوم در حال افزایش بوده است. این رشد قیمت‌ها به دلیل افزایش مجدد نرخ طلای جهانی رخ داده و همچنان ادامه دارد. بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران، قیمت طلای ۱۸ عیار امروز، چهارم مهر ۱۴۰۳، با افزایش نسبت به روز گذشته به نزدیک چهار میلیون تومان رسید و در بازار کشور به قیمت سه میلیون و ۹۰۸ هزار و ۱۰۰ تومان عرضه شد. همچنین، طلای ۲۴ عیار که پیش‌تر نیز به سطوح بالاتری صعود کرده بود، امروز به قیمت پنج میلیون و ۲۱۰ هزار تومان رسید.

بازار سکه هم پیرو طلا بود و صعودی شد. آن گونه که سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران نوشته است، سکه طرح جدید امروز مجددا افزایش قیمت را تجربه کرد و اکنون به ۴۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسیده است. سکه طرح قدیم حال در نرخ ۴۱ میلیون و ۲۰۰  هزار تومان به بازار عرضه می‌شود. 

طلای جهانی هم روزانه در حال شکست سقف تاریخی خود است و امروز در سطح ۲۶۵۵ دلاری به ازای هر انس در بازارهای جهانی عرضه شد. 

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه، چهارم مهر ۱۴۰۳

کارشناسان اقتصادی و فعالان بازارهای مالی معتقدند که رسیدن طلای جهانی به سقف ۳۰۰۰ دلاری دور از دسترس نیست و با گذشت زمان طلای جهانی می‌تواند در این منطقه حاضر شود. البته در این میان باید به این نکته اشاره کرد که افزایش طلای جهانی و رسیدن به منطقه ۳۰۰۰ دلاری به صورت پلکلانی اتفاق می‌افتد و روند آرامی را در مسیر صعودی طی خواهد کرد. 

در طرفی دیگر هم، بازارهای مالی، از جمله بازار طلا و سکه تحت تاثیر این رشد طلای جهانی،‌ افزایش قیمت را تجربه کردند و در صورت تداوم رشد طلای جهانی،‌ بازارهای داخلی نیز در مسیر صعودی گام برمی‌دارند. 

قیمت-سکه-۱

حراج شمش طلا در مرکز مبادله طلا و ارز 

گفتنی است در پنجاه و سومین جلسه حراج شمش طلا که روز گذشته، سه‌شنبه، سوم مهر ۱۴۰۳، در مرکز مبادله ایران برگزار شد، از مجموع ۲۵۹ کیلوگرم شمش طلای استاندارد عرضه شده در حراج‌های عمده و خرد تالار معاملات طلای این مرکز، ۲۵۹ کیلوگرم با میانگین قیمت پنج میلیارد و ۱۴۰ میلیون تومان به ازای هر شمش طلای استاندارد معامله شد.

 


منبع:

اکوایران



کدخبر:
۳۳۵۷۱۲

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]