بورس تهران در یک نگاه | محدودیت دامنه نوسان تا کی ادامه دارد؟

طبق آمار معاملات روز ۱۴ مهر ۱۴۰۳، شاخص کل بورس تهران به ۲,۱۰۶,۷۹۶.۱۴ واحد کاهش یافته که نشان‌ دهنده افت بیش از ۸ هزار واحد است. این کاهش در شاخص کل بورس به کاهش ارزش کل بازار سهام منجر شده است. در پایان معاملات امروز، ارزش بازار به ۶۸,۲۱۷,۴۵۵.۴۵ میلیارد ریال رسید.

در تاریخ ۱۴ مهر ۱۴۰۳، بازار بورس با ادامه روند محدودیت دامنه نوسان در آغاز هفته با روندی نزولی آغاز به کار کرد. در پایان روز معاملاتی امروز، شاخص کل بورس با بیش از ۶ هزار واحد کاهش به کار خود پایان داد و این افت، منجر به کاهش قیمت بسیاری از نمادهای معاملاتی منجر شد که به وضوح در رنگ قرمز نمایان بود. این وضعیت نشان‌دهنده کاهش ارزش سهام نسبت به گذشته و در نتیجه، افت ارزش سرمایه‌گذاری در بازار است. شرایط نامساعد بازار سرمایه در این روز به وضوح قابل مشاهده است. از طرفی محدودیت دامنه نوسان بورس در این هفته هم ادامه دار شده است و فعلا مسئولی درباره بازگشت بورس به حالت سابق نظری نداده است.

این وضعیت ریزشی در بازار بورس ممکن است ناشی از نگرانی‌ها و فروش گسترده سهام توسط سرمایه‌گذاران به دلیل اخبار و وضعیت اقتصادی باشد. همچنین، افت قیمت‌ها در بورس می‌تواند تحت تأثیر عوامل اقتصادی، سیاسی یا جهانی که بر بازار سرمایه تأثیر می‌گذارند، قرار گیرد. معاملات در این روز با روندی نزولی آغاز شد و به تدریج در ادامه این روند، افزایش یافت. در نیمه روز، کاهش قابل توجهی مشاهده شد و شاخص کل نزدیک به ۲ هزار واحد افت کرد. نمادهای بورسی مانند فولاد، فملی، پارسان، شستا، فارس ، حکشتی و وغدیر تأثیرات مثبت و منفی بر رشد شاخص کل داشتند. به گفته کارشناسان، بازار هنوز پتانسیل رشد دارد و سهام‌های هر گروه قابلیت صعود بیشتری را نشان می‌دهند.

نمای پایانی نقشه بازار بورس  ۱۴ مهر ۱۴۰۳

نقشه-بازار

شاخص هم وزن بورس امروز در نخستین ساعت معاملات با ریزش نسبی روبه‌رو شد در ادامه نیز  روند ریزش افزایشی شد تا با ریزش ۱۰۱۵ واحدی به ۶۹۹ هزار و ۳۸۷ واحدی رضایت دهد. در پایان معاملات بازار امروز شاخص کل در نهایت با ریزش بالای ۸ هزار واحد به کار خود پایان داد. ارزش بازار در پایان معاملات امروز ۶۸,۲۱۷,۴۵۵.۴۵ میلیارد ریال، ارزش معاملات ۳۶,۶۴۵.۰۸ میلیارد ریال و حجم معاملات ۳.۹۲ میلیارد سهم است.

بازار نقدی بورس در یک نگاه

 

وضعیت بازار بسته
شاخص کل ۲,۱۰۶,۷۹۶.۱۴ (۸۱۲۳.۸۲)
شاخص کل (هم وزن) ۶۹۹,۳۸۷.۶۸ (۱۰۱۵.۱)
ارزش بازار ۶۸,۲۱۷,۴۵۵.۴۵ B
اطلاعات قیمت ۱۴۰۳/۰۷/۱۴ ۱۲:۳۱:۴۲
تعداد معاملات ۷۹,۳۶۴
ارزش معاملات ۳۶,۶۴۵.۰۸ B
حجم معاملات ۳.۹۲ B

 

نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل فرابورس در معاملات امروز آریا، فزر، فصبا، ارفع، سپیدار، هرمز و حسینا هستند.

خبرهای مهم بورسی در ۱۴ مهر ۱۴۰۳

رئیس مرکز مشاوران حقوقی و تدوین مقررات بازار سرمایه اعلام کرد: در اجرای ماده ۷ قانون بازار اوراق بهادار و ماده ۳۰ الحاقی به قانون بهبود مستمر محیط کسب وکار، پیش‌نویس «اصلاح ماده ۱۷ دستورالعمل مراحل زمانی افزایش سرمایه شرکت‌های ثبت‌شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار» بر مبنای نظرهای تخصصی و کارشناسی واحدهای ذی‌ربط در سازمان بورس و اوراق بهادار و ارکان مرتبط در بازار سرمایه تنظیم شده و به منظور استفاده از نظرات ارزشمند عموم علی‌الخصوص صاحب‌نظران در حوزه بازار سرمایه در تدوین نهایی این دستورالعمل منتشر می‌شود.

رقیب طلا و فلز محبوب سرمایه‌گذاران به میدان می‌آید

رحمان آراسته، مدیر بازار مشتقه و صندوق‌های کالایی بورس کالای گفت: نقره به دلیل نوسانات قیمت و تقاضای جهانی یکی از محبوب‌ترین دارایی‌های قابل معامله در جهان و بورس‌هاست که طبق برنامه‌های بورس کالا، معاملات گواهی سپرده، قرارداد آتی، اختیار معامله و صندوق‌های کالایی بر پایه این دارایی راه‌اندازی می‌شود.

مقدار هر گواهی سپرده و قرارداد آتی نقره چقدر است

پس از پذیرش گواهی سپرده شمش نقره یک کیلویی با عیار ۹۹۹ در خزانه بورس کالای ایران، معاملات گواهی سپرده آن در سامانه بورس کالا با اندازه یک گرمی راه‌اندازی خواهد شد. پس از آن نیز معاملات قراردادهای آتی مبتنی بر گواهی سپرده نقره پذیرش و راه‌اندازی می‌شود. قرارداد آتی این دارایی پایه ۱۰ گرمی یعنی معادل ۱۰ گواهی سپرده نقره خواهد بود و معاملات آن نیز در سامانه معاملاتی بورس کالا قابل معامله است.



کدخبر:
۳۳۶۷۹۷

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]