توجه ویژه دولت به متناسب سازی حقوق بازنشستگان | این گروه نور چشمی پزشکیان شد!

نماینده ایلام، ایوان، شیروان و چرداول و مهران در نطق میان دستور خود تأکید کرد که موضوعات اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان، پرداخت مطالبات گندمکاران و پاداش خدمت بازنشستگان، به ویژه فرهنگیان، به مسئله‌ای جدی در جامعه تبدیل شده است. ایشان از دولت درخواست کرد تا هرچه سریع‌تر اقدامات لازم را انجام دهد.

فریدون همتی در نشست علنی امروز مجلس شورای با سلام و درود خدمت ملت شریف ایران و آرزوی سلامتی برای رهبر انقلاب اسلامی و درود بیکران به روان پاک شهدا به ویژه شهدای محور مقاومت، بالاخص شهدای برجسته تاریخ، شهید سلیمانی و شهید سید حسن نصرالله؛  گفت: از جان برکفان سپاه پاسداران به خاطر پاسخ کوبنده و بازدارنده به دشمن صهیونیستی که اقدام به ترور مهمان عزیزمان کرده بود تجلیل و قدردانی می‌کنم، این اقتدار و عظمت خدمت رهبری عزیز ملت عزیز ایران تبریک می‌گوییم.

نماینده ایلام، ایوان، شیروان و چرداول و مهران در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: از مدیریت بی‌نظیر و تدبیر شجاعانه معظم و عزیزمان در حفظ اقتدار نظام و جلوگیری از اقدام شتابزده و همچنین پرهیز از جنگ مستقیم که از اهداف دشمن است باید تشکر کرد و خدا را شاکر بود و اما دشمن بداند اگر دچار خطای محاسباتی شود با فرمان معظم له رژیم غاصب در آتش جهنم خواهد سوخت.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در مجلس در ادامه با سلام و درود خدمت مردم استان ایلام به ویژه حوزه انتخابیه خود، گفت:از اعتماد یکایک آنها در انتخابات به بنده کمال قدردانی را دارم، از مواضع شجاعانه و مدبرانه رئیس جمهور در سفر به سازمان ملل تقدیر و تشکر دارم.

همتی در ادامه نطق به برخی از مشکلات موجود در حوزه انتخابیه و سطح ملی پرداخت و اظهار داشت: موضوع اجرای قانون متناسب سازی حقوق بازنشستگان، پرداخت مانده پول گندمکاران و همچنین پرداخت پاداش خدمت بازنشستگان به ویژه فرهنگیان عزیز که امروز تبدیل به موضوع جدی جامعه شده است،از دولت انتظار می‌رود، هرچه سریع‌تر اقدام عملی انجام دهد. مشکل گزینش داوطلبان معلمی و همچنین برطرف شدن معلمان نهضتی و سایر معلمانی که در طرح‌های مختلف به کار گرفته می‌شوند از وزیر آموزش و پرورش خواستاریم.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم در ادامه تاکید کرد: از رئیس جمهور محترم و وزیر کشور انتظار می‌رود، برای استفاده از نیروهای با تجربه،مستعد و تحصیل کرده برای استانداری ایلام به پاس احترام به مردم و مشارکت بالا در انتخابات و دادن رای بیش از ۷۰ درصد به آقای رئیس جمهور این موضوع خاص مردم، ستادها و نمایندگان استان است.

نماینده ایلام، ایوان، شیروان و چرداول و مهران در مجلس ادامه داد: در استان با وجود ظرفیت‌های بی‌نظیر نفتی و گازی، مستعد بودن جغرافیای استان برای توسعه کشاورزی و تجارت با عراق و گردشگری متاسفانه بیکاری بیداد می‌کند، موضوع پتروشیمی از ارغوان گستر به دلیل بی‌ اعتباری تعطیل گردیده تجمع مسالمت آمیز کارگران با برخوردهای بسیار بد روبرو می‌شود، از رئیس جمهور محترم و رئیس محترم قوه قضاییه انتظار دارم که گروه‌هایی را برای بررسی این مسئله به منطقه اعزام کنند.

وی در ادامه افزود: از وزارت راه در خصوص حل معضل تردد بین شهری، تقویت پروازهای ایلام و همینطور سرعت بخشیدن به عملیات اجرایی راه آهن ایلام انتظار اقدامات فوری داریم، بسیاری از شهرها و روستاهای استان ایلام به ویژه شهر ایلام با مشکل آب شرب به خصوص در تابستان روبرو هستند و متاسفانه برنامه هدفمند و منظم با برآورد نیاز سالانه در برنامه مدیران ارشد استان نمی‌بینیم ،منابع قابل توجهی با حمایت رهبری برای سامانه گرمسیری که از ابر پروژه‌های کشور است از صندوق توسعه ملی هزینه کرده‌اند، چرا این پروژه بزرگ جهت تامین آب کشاورزی و شرب مناطق هدف در استان هنوز عملیاتی نشده است، از وزارت نیرو و جهاد کشاورزی انتظار داریم که به این موضوع ورود جدی داشته باشند.

این نماینده مردم در مجلس یادآور شد: چندین سد مرزی در رودخانه‌های مرزی از جمله چناره در چرداول، گدار خوش در شهرستان مهران و چنگوله و تلخاب که آب آنها از کشور خارج می‌شوند و دو سد از این سدها دارای ردیف بودجه‌ای کم هستند،انتظار داریم وزارت نیرو و سازمان مدیریت در لایحه بودجه ۱۴۰۴ افزایش اعتبار برای سرعت بخشیدن به این پروژه‌ها را مدنظر داشته باشند، تسریع در مطالعات و تخصیص آب برای سه سد جزمان در هلیلان کارزار و میان تنگ در ملکشاهی از خواسته‌های جدی مردم استان از وزارت نیرو است. 

همتی در ادامه اظهار داشت: بیش از ۱۰ سال از اجرای عملیات ایستگاه پمپاژ سیروان هلیلان و چوار می‌گذرد ،متاسفانه با اعتبارات قطره چکانی نمی‌توان این پروژه‌های مهم را راه اندازی کرد، طولانی شدن پروژه‌ها موجب نارضایتی مردم این مناطق شده است، تصفیه خانه شهر ایلام دباعث آلایندگی شدید برای مناطق جمعیتی پیرامون و تخریب محیط زیست گردیده است، بخش خصوصی آمادگی ورود به روش (bot) برای سرمایه‌گذاری دارد تا آب تصفیه آن را برای مصارف صنعتی پالایشگاه و پتروشیمی به کار بگیرد از وزارت نیرو انتظار داریم به سرعت این موضوع را پیگیری کند.

نماینده مردم در مجلس دوازدهم تصریح کرد: هر ساله شاهد آتش سوزی وسیع در جنگل‌های زاگرس و مراتع به ویژه در حوزه استان ایلام هستیم، امکانات و تجهیزات فنی و تخصصی برای مقابله و صیانت از سرمایه ملی وجود ندارد، وزارت کشور و سایر دستگاه‌های مسئول باید به این مهم توجه داشته باشند و اقدامات لازم را بعمل آورند، منطقه آزاد مهران از سال ۱۴۰۱ مصوب گردیده اما متاسفانه تاکنون نه هیئت مدیره آن معین شده،نه ردیف بودجه‌ای برای تامین و آماده کردن زیرساخت‌ها دیده شده است،سرمایه‌گذاران فراوانی مراجعه می‌کنند اما به دلیل آماده نبودن زیرساخت‌ها از منطقه خارج می‌شوند از وزیر محترم اقتصاد انتظار داریم در این مسئله ورود جدی داشته و اقدامات لازم را به عمل آورد.

همتی در پایان خاطرنشان کرد: مدیریت محترم حوزه خلیج فارس نگاه خوبی برای تولید زنجیره پایین دست پتروشیمی ها دارد، در این راستا در مهران از سال قبل کلنگ زنی داشتند اما متاسفانه به دلیل عدم پیگیری از سایر مسئولین استان هنوز اقدامی برای تامین زیرساخت‌ها صورت نپذیرفته است.


منبع:

ایلنا



کدخبر:
۳۳۷۳۷۹

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]