خبر فوری برای کارمندان دولت | مجلس با افزایش حقوق ۲۰ درصدی مخالفت کرد!

علیرضا سلیمی، نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: این روش پلکانی برای افزایش حقوق و مزایا با برنامه هفتم توسعه مغایرت دارد و بنابراین ضروری است که این موضوع به شکل دیگری ارائه گردد تا مطابق با برنامه باشد.

علیرضا سلیمی در نشست علنی امروز (چهارشنبه، ۱۸ مهر ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود اظهار داشت: جدولی که سازمان برنامه و بودجه برای افزایش حقوق و مزایا ارائه داده، با برنامه هفتم توسعه مغایرت دارد، زیرا این موضوع در برنامه هفتم به شکلی دیگر مطرح شده است.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس ادامه داد: اگر قرار است با این دست و فرمان بودجه سال آینده برخلاف برنامه هفتم توسعه به مجلس ارائه شود با مشکلاتی مواجه خواهند شد.

وی افزود: این نحوه افزایش پلکانی در خصوص حقوق و مزایا خلاف برنامه هفتم توسعه است لذا لازم است به شکل دیگری این موضوع ارائه شود تا خلاف برنامه نباشد.

حقوق-کارگران

بودجه سال ۱۴۰۴ در سه بخش به مجلس تقدیم می‌شود که شامل کلیات بودجه در بخش اول، بودجه شرکت‌های دولتی در بخش دوم و اجزای بودجه و جداول آن در بخش سوم است.

سازمان برنامه‌وبودجه حداقل افزایش حقوق کارمندان دولت در سال ۱۴۰۴ را ۲۰ درصد پیشنهاد کرده است. رقم قطعیِ افزایش حقوق پس از تصویب لایحهٔ بودجه توسط هیئت وزیران و مجلس و تأیید توسط شورای نگهبان تعیین خواهد شد.

همچنین وزیر اقتصاد در خصوص افزایش سقف معافیت مالیاتی حقوق بگیران نوشت: وزارت امور اقتصادی و دارایی پیشنهاد دو برابر شدن سقف معافیت مالیاتی حقوق بگیران نسبت به سال جاری، یعنی تا ۲۴ میلیون تومان را در لایحه بودجه سال ۱۴۰۴ ارائه کرد.


منبع:

ایلنا



کدخبر:
۳۳۷۳۵۹

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]