اطلاعیه مهم برای یارانه بگیران | این دهک ها دریافتی نخواهند داشت!

رئیس مرکز مطالعات و اطلاعات رفاه ایرانیان اعلام کرد که سومین مرحله به‌روزرسانی اطلاعات اقتصادی خانوارها در مهرماه انجام خواهد شد. این به‌روزرسانی با استفاده از داده‌های جدید دریافتی از نهادهای مختلف و بر اساس شاخص‌ها و متغیرهای اقتصادی و رفاهی، وضعیت مالی خانوارها را مورد بررسی و به‌روزرسانی قرار می‌دهد.

علیرضا محمدی، رئیس مرکز مطالعات و اطلاعات رفاه ایرانیان، از انجام سومین مرحله به‌روزرسانی اطلاعات اقتصادی خانوارها در مهرماه خبر داد. طبق بند “د” تبصره ۱۷ قانون بودجه سال ۱۴۰۲، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف است با استفاده از داده‌های معتبر و ثبتی، درآمد سرانه خانوارها و قدرت خرید مردم را بررسی کرده و گروه‌های نیازمند حمایت را شناسایی کند.

وی اعلام کرد که آخرین به‌روزرسانی در دی‌ماه ۱۴۰۲ انجام شده و برنامه‌ریزی شده است که مرحله بعدی در شهریورماه ۱۴۰۳ اتفاق بیفتد. محمدی همچنین به عدم ارسال اطلاعات بانکی از سوی برخی دستگاه‌ها، از جمله بانک مرکزی، اشاره کرد.

یارانه-نقدی-دو

طبق آئین‌نامه اجرایی جدید، وزارت تعاون مسئول وسع‌سنجی و رتبه‌بندی خانوارها خواهد بود و یارانه نقدی مهرماه ۱۴۰۳ بر اساس این دهک‌بندی یارانه به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود. یارانه خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی نیز طبق روال ماه‌های قبل واریز خواهد شد.

مدیر اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی نیز از اجرای طرح حمایت تغذیه‌ای برای کودکان دارای اختلال رشد خبر داد که در سال جاری به کودکان ۵ تا ۵۵ ماهه اختصاص یافته است. این طرح به منظور کاهش فقر و تأمین امنیت غذایی با همکاری وزارت بهداشت اجرا می‌شود.


منبع:

اقتصاد۱۰۰



کدخبر:
۳۳۷۴۸۲

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]