جدول سقف کارت به کارت در سال ۱۴۰۳ منتشر شد

وقتی از انتقال وجه کارت به کارت صحبت می‌شود، دو نوع انتقال وجه بین کارت‌های بانکی مورد نظر است که با پرداخت کارمزد قابل انجام است. نوع اول، کارت به کارت درون بانکی است که بین دو حساب از انواع حساب‌های سپرده یک بانک صورت می‌گیرد. نوع دوم، کارت به کارت شتابی نامیده می‌شود که بین دو بانک مختلف انجام می‌شود.

گذاشتن سقف برای کارت به کارت یکی از تدابیر کلیدی در نظام بانکی است که می‌تواند به افزایش امنیت و بهبود مدیریت مالی کمک کند. به همین دلیل، بانک مرکزی به منظور مبارزه با پول‌شویی و جلوگیری از سفته‌ بازی در سیستم بانکی کشور، برای انتقال وجه از طریق کارت، سقف محدودیتی را به‌ صورت روزانه تعیین کرده است. بنابراین، انتقال وجه از طریق کارت به هر میزان مجاز نیست.

سقف کارت به کارت بسته به نوع روش انتقال متفاوت است. به طور کلی، دو نوع انتقال وجه در بین کارت‌های بانکی وجود دارد:

۱. کارت به کارت درون بانکی: این نوع انتقال وجه بین دو حساب در یک بانک صورت می‌گیرد.

۲. کارت به کارت شتابی: این روش انتقال وجه بین دو بانک مختلف انجام می‌شود.

این تفاوت‌ ها در روش‌ های انتقال، تاثیر مستقیمی بر سقف‌ های تعیین‌ شده دارند.

در این گزارش، حداکثر مبلغ و سقف انتقال کارت به کارت در سال ۱۴۰۳ پاسخ بررسی می کنیم. سپس این سقف را به تفکیک برای موارد مختلف شامل گوشی، درگاه‌ های اینترنتی بانک‌ ها، عابربانک‌ ها و خودپرداز ها به صورت روزانه بررسی خواهیم کرد.با گسترش نیوز همراه باشید.

کارت-بانکی

سقف کارت به کارت در سال ۱۴۰۳

وقتی از انتقال وجه کارت به کارت صحبت می‌شود، دو نوع انتقال وجه بین کارت‌های بانکی مورد نظر است که با پرداخت کارمزد قابل انجام است. نوع اول، کارت به کارت درون بانکی است که بین دو حساب از انواع حساب‌های سپرده یک بانک صورت می‌گیرد. نوع دوم، کارت به کارت شتابی نامیده می‌شود که بین دو بانک مختلف انجام می‌شود.

همچنین، برای تعیین سقف انتقال کارت به کارت در سال ۱۴۰۳، باید به این نکته توجه داشت که سقف کارت به کارت بستگی به نوع انتقال دارد. به عبارت دیگر، محدودیت انتقال کارت به کارت هنگام استفاده از عابربانک با سقف کارت به کارت با گوشی و نرم‌افزارهای موبایلی و درگاه‌های اینترنتی بانک‌ها متفاوت است.
 
شیوه انتقال وجه سقف روزانه
عابربانک حداکثر ۱۰ میلیون تومان
گوشی حداکثر ۱۰ میلیون تومان
درگاه‌های اینترنتی حداکثر ۱۰ میلیون تومان
افراد حقیقی بدون حساب مالیاتی(ماهیانه) ۱ میلیارد تومان یا ۲۰۰ تراکنش

کارمزد-کارتخوان

سقف کارت به کارت با گوشی

اگرچه سقف انتقال وجه بانکی به کارت در سال ۱۴۰۳ به طور کلی ۱۰ میلیون تومان در روز و برای افراد حقیقی فاقد پرونده مالیاتی ماهانه ۱ میلیارد ریال است، اما باید توجه داشت که محدودیت کارت به کارت به شیوه انتقال وجه بستگی دارد. بنابراین، با توجه به روش انتقال و بانک‌های مختلف، این محدودیت می‌تواند به طور قابل توجهی متفاوت باشد.

یکی از روش‌های انتقال وجه و کارت به کارت در سیستم بانکی کشور، استفاده از گوشی‌های هوشمند است. با پیشرفت فناوری، امروزه تمامی افراد می‌توانند با نصب اپلیکیشن‌های اختصاصی بانک‌ها و برنامه‌های پرداخت مانند آپ روی گوشی همراه خود، به راحتی اقدام به کارت به کارت و انتقال وجه کنند.

نکته‌ای که باید در مورد کارت به کارت و انتقال وجه با مبلغ بالا از طریق گوشی توجه کرد، این است که این روش نیز مانند سایر روش‌ها دارای سقف و محدودیت‌هایی است. به علاوه، در تمامی بانک‌ها، سقف انتقال وجه با گوشی معمولاً کمتر از سایر روش‌های کارت به کارت است.

در گذشته، سقف کارت به کارت با گوشی و انتقال وجه از طریق اپلیکیشن‌های پرداخت در سال ۱۴۰۳، در بانک‌های مختلف یک رقم ثابت نبود و بسته به بانک و نوع همراه بانک یا اپلیکیشن‌ های اینترنتی متفاوت بود. اما در سال جاری، این مبلغ در تمامی بانک‌ها یکسان شده است.
تراکنش-بانکی

سقف مبلغ کارت به کارت اینترنتی

علاوه بر کارت به کارت و انتقال وجه از طریق انواع سپرده‌های بانکی با گوشی و عابربانک، درگاه‌های اینترنتی هر یک از بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری کشور نیز امکان انتقال وجه و کارت به کارت را برای مشتریان و دارندگان کارت بانکی آن‌ها فراهم کرده است.

به علاوه، کارت به کارت اینترنتی نیز مانند کارت به کارت با گوشی و عابربانک دارای محدودیت روزانه است و افراد متقاضی نمی‌توانند برای انتقال وجه هر مبلغی از طریق درگاه‌های اینترنتی بانک‌ها اقدام کنند.

در حال حاضر، سقف کارت به کارت اینترنتی در تمامی بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری سراسر کشور به مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال (معادل ۱۰ میلیون تومان) در روز تعیین شده است. همچنین، برای افراد حقیقی فاقد پرونده مالیاتی، سقف ماهانه ۱ میلیارد ریال (معادل ۱۰۰ میلیون تومان) است. از این نظر، تفاوتی بین بانک‌ها و مؤسسات مالی وجود ندارد.
عابربانک+کارت
 

سقف کارت به کارت با خودپرداز و عابر بانک

در حال حاضر، کارت به کارت و انتقال وجه از طریق عابربانک، اصلی‌ترین و پرکاربردترین روش انتقال وجه در کشور ما محسوب می‌شود. با این حال، این روش نیز مانند سایر روش‌های کارت به کارت دارای سقف و محدودیت‌هایی است و انتقال وجه از طریق عابربانک بدون رعایت این محدودیت‌ها امکان‌پذیر نیست.

در حال حاضر، سقف انتقال کارت به کارت با عابربانک در تمامی بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری در سراسر کشور مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال (معادل ۱۰ میلیون تومان) در روز و ماهانه ۱۰ میلیارد ریال (معادل ۱ میلیارد تومان) برای افراد حقیقی فاقد پرونده مالیاتی یا حداکثر ۲۰۰ تراکنش است. از این نظر، تفاوتی بین بانک‌ها و مؤسسات مالی وجود ندارد. همچنین، سقف خرید روزانه از طریق دستگاه عابربانک یا خودپرداز برای هر کارت از ۵۰ میلیون تومان تا ۲۰۰ میلیون تومان برای تمامی کارت‌های هر فرد متغیر است.

سقف کارت به کارت روزانه

سقف کارت به کارت روزانه در حال حاضر بسته به روش انجام انتقال و بانک‌های مختلف متفاوت است؛ اما به طور کلی، انتقال وجه از طریق درگاه‌های اینترنتی برای افراد حقیقی ۱۰ میلیون تومان تعیین شده است.

تراکنش_بانکی

 

نحوه افزایش سقف کارت به کارت

به طور کلی، افزایش سقف انتقال کارت به کارت توسط افراد امکان‌پذیر نیست و این سقف که از سوی بانک مرکزی تعیین شده، جنبه الزامی و اجباری دارد. با این حال، روش‌هایی وجود دارد که کاربران می‌توانند از طریق آن‌ها برای افزایش سقف کارت به کارت اقدام کنند. این روش‌ها عبارتند از:

کارت به کارت درون بانکی: متقاضیان افزایش محدودیت انتقال کارت به کارت می‌توانند با مراجعه به شعب بانک و استفاده از دستگاه‌های مخصوصی که در آنجا قرار دارد، سقف کارت به کارت را تا مبلغ معینی، متناسب با سیستم بانک، افزایش دهند.

استفاده از سامانه‌های ساتنا و پایا: انتقال وجه با شماره شبا از طریق سامانه‌های ساتنا و پایا، مانند سامانه پایا بانک سینا، یکی دیگر از روش‌های افزایش سقف انتقال کارت به کارت برای متقاضیان است. در این روش، حداکثر مبلغ انتقال کارت به کارت به صورت غیرحضوری ۲۰۰ میلیون تومان و به صورت حضوری در شعبه بانک ۴۰۰ میلیون تومان می‌باشد.

 

نکته: سامانه پایا، یک سامانه واریز و انتقال وجه است که برای پرداخت از یک بانک به بانک دیگر و برای مبالغ پایین و به صورت مکرر طراحی شده است.

 
 



کدخبر:
۳۳۷۴۷۸

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]