بورس در انتظار یک اتفاق مهم | نقدینگی به بازار سرمایه وارد می شود؟

یک کارشناس بازار سرمایه بورس را بازاری جذاب برای سرمایه‌گذاری و ورود نقدینگی دانست و گفت: در طول چند سال اخیر، قیمت حداقل ۱۰۰ تا ۱۵۰ شرکت کاهش چشمگیری داشته که به نظر می‌رسد با انتشار صورت‌های مالی ۶ ماه نخست امسال، مسیر جدیدی پیش‌روی این شرکت‌ها قرار بگیرد و شاهد رونق بورس و رشد و توسعه این شرکت‌ها باشیم.

نوید خاندوزی به گزارش عملکرد ۶ ماه شرکت‌های بورسی اشاره کرد و گفت: با توجه به انتشار گزارش‌های ماهانه شرکت‌ها، امکان ارزیابی عملکرد فروش شرکت‌ها در صورت‌های مالی، برای ۲ فصل متفاوت بهار و تابستان فراهم شده است.

او اعلام کرد: ارزیابی‌ها نشان می‌دهد اگر اتفاق عجیبی در حاشیه سود و بهای تمام شده شرکت‌ها رخ ندهد، به غیر از برخی گروه‌ها که وضعیت چندان مطلوبی ندارند، باقی شرکت‌ها تحت تاثیر وضعیت فعلی، از جریان سودآوری خوبی برخوردار خواهند بود.
 
خاندوزی با تاکید بر وجود ۲ نکته مهم در گزارش عملکرد ۶ ماهه شرکت‌ها توضیح داد: اکنون قیمت‌ها در مقاطعی قرار دارند که نشان‌دهنده ارزندگی سهام شرکت‌ها بوده و انتشار صورت‌های مالی، موجب ایجاد جذابیت برای سرمایه‌گذاری و ورود نقدینگی در آنها می‌شود.
بازار-بورس
 
این کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد: موضوع دیگر، مربوط به افزایش نرخ دلار نیما و نیز افزایش فروش شرکت‌ها در نیمه دوم سال است که این موضوع برای بازار سرمایه مهم تلقی شده و با اثر مثبت بر روند این بازار همراه می‌شود.
او معتقد است: اگر به لحاظ بنیادی، اتفاق چندان عجیبی رخ ندهد، شاهد وضعیت خوب صورت‌های مالی شرکت‌ها هستیم که این امر می‌تواند آینده بازار سهام را تحت تاثیر قرار دهد.
خاندوزی تاکید کرد: در طول چند سال اخیر، قیمت تا ۱۵۰ شرکت کاهش چشمگیری داشتند که به نظر می‌رسد با انتشار صورت‌های مالی، مسیر جدیدی پیش‌روی این شرکت‌ها قرار بگیرد و شاهد رونق بورس و رشد و توسعه این شرکت‌ها باشیم.
این کارشناس بازار سرمایه گفت: با توجه به وجود شدیدترین ریسک‌های سیاسی در ۷ ماه گذشته اما بسیاری از شرکت‌ها، توانستند بازده خوبی را در اختیار سهامداران قرار دهند.
 
او با بیان اینکه مسایل بنیادی، تنها موضوع تاثیرگذار بر تثبیت و ادامه روند رو به رشد شرکت‌هاست، افزود: این مساله، عاملی است که باعث تحت تاثیر قرار گرفتن جریان سودآوری و رشد شرکت‌ها خواهد شد.
 
خاندوزی با بیان این‌که در صورت کنترل ریسک در بازار، جریان پول می‌تواند تعیین کننده روند بازار باشد، افزود: در این مقطع زمانی، کدال و اطلاعات منتشر شده در آن از اهمیت زیادی برخوردارند که امیدوارم، شرکت‌ها بتوانند هر چه سریع‌تر نسبت به انتشار گزارش خود در این سامانه اقدام کنند.


منبع:

سنانیوز



کدخبر:
۳۳۷۷۹۰

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]