اموال بانک های ایران چقدر است؟

نگاهی به آمار وضعیت اموال غیرمنقول ۲۳ بانک نشان می‌دهد که تا پایان شهریور ماه امسال، این بانک‌ها بیش از ۴۸۶ هزار میلیارد تومان اموال غیرمنقول دارند که عمدتاً شامل مسکن و زمین است.

آمارهای جدید بانک مرکزی از وضعیت اموال غیرمنقول ۲۶ بانک تا پایان شهریورماه امسال نشان می‌دهد که این بانک‌ها جمعاً بیش از ۴۸۶ هزار میلیارد تومان اموال غیرمنقول دارند که عمدتاً شامل زمین، مسکن، شعب، واحدهای تجاری، اداری، باغ، کارخانه، واحدهای صنعتی و کشاورزی و هتل است.

البته از بین ۲۶ بانک، ۴ بانک ارزش روز اموال غیرمنقول خود را به بانک مرکزی اعلام نکرده‌اند، بر همین اساس ارزش روز اموال ۲۲ بانک ۴۸۶هزار و ۷۲۴ میلیارد تومان و ارزش دفتری ۲۶ بانک ۴۱۷ هزار و ۶۱۶ میلیارد تومان گزارش شده است.

ارزش دفتری  و  روز اموال غیرمنقول بانک‌های اقتصادنوین، ایران‌زمین، ایران‌ونزوئلا، آینده، پارسیان، پاسارگاد، پست‌بانک، تجارت، توسعه صادرات، خاورمیانه، دی، رسالت، سامان، سپه، سرمایه، سینا، شهر، صادرات، صنعت و معدن، کارآفرین، کشاورزی، ملت، ملل، ملی و مهر و توسعه تعاون در این گزارش آمده است. اطلاعات بانک گردشگری هم منتشر شده است ولی اعداد آن مشکل دارد و خوانا نیست.

نام بانک

ارزش دفتری اموال غیرمنقول

(میلیارد تومان)

ارزش روز اموال غیرمنقول

(میلیارد تومان)

اقتصاد نوین

۳هزار و ۸۲۶

ایران‌ونزوئلا

۸۰۲

۱۰۲۱

ایران‌زمین

۵هزار و ۱۱۳

۷هزار و ۴۶۴

آینده

۴هزار و ۳۹۸

۱۰هزار و ۷۴

پارسیان

۳هزار و ۵۱۸

۳هزار و ۵۱۸

پاسارگاد

۶هزار و ۴۳۴

۶هزار و ۴۳۴

پست‌بانک

۱هزار و ۹۳۳

۱هزار و ۹۳۳

تجارت

۱۲۱هزار

۱۲۵هزار

توسعه صادرات

۶۶

۹۱

خاورمیانه

۱هزار و ۹۳۸

۲هزار

دی

۷هزار و ۱۰۰

۱۸هزار و ۳۰۰

رسالت

۲هزار و ۶۰۰

۵هزار و ۶۰۰

سامان

۹هزار و ۸۰۰

۹هزار و ۸۰۰

سپه

۳۲هزار و ۹۰۰

۳۲هزار و ۹۰۰

سرمایه

۳هزار

۱۷هزار و ۷۰۰

سینا

۷هزار و ۱۰۰

۷هزار و ۱۰۰

شهر

۵۳هزار و ۴۰۰

ـ

صادرات

۱۷هزار و ۲۰۰

۵۴هزار و ۹۰۰

صنعت‌ومعدن

۸۳

۵۸۹

کارآفرین

۶هزار و ۳۰۰

۱۷هزار و ۲۰۰

کشاورزی

۳۱

ـ

گردشگری

ـ

ـ

ملت

۲۳هزار و ۶۰۰

۲۳هزار و ۶۰۰

ملل

۱۷هزار و ۶۰۰

۳۹هزار و ۸۰۰

ملی

۸۴هزار

۹۵هزار و ۶۰۰

توسعه تعاون

۲هزار و ۷۴

۲هزار و ۳۰۰

مهر ایران

۳هزار و ۸۰۰

۳هزار و ۸۰۰

جمع

۴۱۷هزار و ۶۱۶

۴۸۶هزار و ۷۲۴

 

 

برخی بانک‌ها در توضیح وضعیت این اموال اعلام کرده‌اند که مورد نیاز بانک است و برای برخی دیگر هم قید کرده‌اند مشتری در مزایده برای اموال پیدا نشد! البته تعدادی هم به مازاد بودن اموال اشاره و تأکید کرده‌اند که این اموال به‌صورت قهری تحت مالکیت بانک در آمده است.

اما حضور پررنگ بانک‌ها در بنگاه‌داری و مخصوصاً در بخش زمین و مسکن درحالی همچنان ادامه دارد که از سال‌های قبل بر خروج از بنگاه‌داری بانک‌ها تأکیدات زیادی شده است.

“خروج بانکها از بنگاه‌داری” یکی از مطالبات مهم مقام معظم رهبری است که در ادوار مختلف به آن تأکید کرده‌اند و البته دولتمردان هم بر منطقی بودن این مطالبه اذعان داشته و دارند ولی هنوز این مطالبه محقق نشده است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال ۱۳۷۶ به‌صراحت فرمودند؛ برای ربا دادن بانک‌ها کلاه شرعی درست نکنید و در سال ۹۷ هم فرمودند؛ “جلوی بنگاه‌داری بانکها را بگیرید.”

بنگاه‌داری بانک‌ها سالهاست نقل اکثر محافل است و انتقادات بخش‌های مختلف را به‌همراه داشته است چراکه به‌اعتقاد کارشناسان اقتصادی باید فعالیت‌های بانک‌ها از شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی جدا شود و بانک‌ها باید به بانک‌داری و تأمین منابع فعالان اقتصادی مشغول باشند نه اینکه مستقیماً به مسائل بنگاه‌های اقتصادی ورود کنند.

افزایش حجم انتقادات به این اقدام بانک‌ها موجب شده است بانک مرکزی در دوره‌های مدیریتی مختلف همواره بر ضرورت پرهیز از بنگاه‌داری بانک‌ها، تأکید داشته باشد، ولی با وجود این، آمارها نشان می‌دهد که فعالیت‌های بنگاه‌داری و سرمایه‌گذاری‌های مستقیم بانک‌ها در این مدت نه‌تنها کم نشده بلکه افزایش هم یافته و همین باعث شده است همواره در این حوزه پیکان انتقادات تند و تیز به‌سمت بانک‌داران نشانه برود.

کارشناسان اقتصادی با انتقاد از بنگاه‌داری بانک‌ها تأکید دارند که وظیفه اصلی بانک‌ها بانکداری است نه چیز دیگر و اگر وارد بنگاه‌داری می‌شود، معنی و مفهومش وجود فساد اقتصادی است؛ بنابراین اگر بانک‌ها که کارشان بانکداری است وارد فعالیت بنگاه‌داری شوند، با توجه به قدرت پولی که دارند می‌توانند در بازار انحصار را به وجود بیاورند و این خلاف مبانی علم اقتصاد است.

هرچند باید این نکته را هم مورد توجه قرار داد که بنگاه‌داری بانک‌ها از یک یا دو سال قبل شروع نشده است بلکه طبق اذعان بانکداران و اقتصاددان‌ها بنگاه‌داری بانک‌ها از سالهای پس از جنگ و دولت سازندگی آغاز شد و با تغییر دولت‌ها و تأسیس بانک‌های خصوصی این روند روز به روز تشدید شد و امروز به جایی رسیده است که طبق اذعان یکی از مسئولان نظام بانکی بسیاری از بانک‌ها بیش از نصف سرمایه پایه خود را به‌خلاف قانون بانک‌داری بدون ربا صرف خرید سهام یا به‌عبارتی شرکت‌داری می‌کنند، این رقم در بانک‌های خصوصی به‌مراتب بیشتر از بانک‌های دولتی است.

یک کارشناس اقتصادی در همین ارتباط می‌گوید: در هیچ کجای دنیا بانک‌ها بنگاهداری نمی‌کنند و وظیفه اصلی بانک در حوزه پولی است؛ لذا اگر بانک‌ها مثلاً وارد فعالیت‌های ساخت مسکن شوند یعنی خودشان شرکتی را تأسیس کنند که مسکن بسازد یا شرکتی تأسیس کنند که کالا‌های بخش مسکن را تولید کند این در واقع عدول از وظیفه بانکداری است و وظیفه بانک مرکزی این است که جلوی فعالیت‌های دلالی و واسطه‌گری بانک‌ها را بگیرد. اگر هر بانکی وارد فعالیت‌های بنگاه‌داری شود، در هر صنعتی و هر بخشی چه کشاورزی چه خدمات، می‌تواند اقتصاد یک کشور را دچار عدم تعادل کند. یکی از اشکالات سیستم بانکی این است که اگر به‌عنوان مثال وامی را به یک بنگاهی دادند و آن بنگاه نتوانست تعهداتش را انجام بدهد اینها مالکیت آن بانک را به‌عهده می‌گیرند در حالی که باید بنگاه را به فروش بگذارند و مطالبات خود را وصول کنند و وارد بنگاهداری نشوند.

با توجه به جزء “۲ـ۱” بند “ط” تبصره “۱۶” قانون بودجه سال ۱۴۰۲ مبنی بر انتشار اطلاعات مربوط به اموال غیرمنقول به‌تفکیک هریک از بانک‌ها، اطلاعات بانک‌هایی که آمار مربوط را به بانک مرکزی ارسال نموده‌اند، منتشر شده است.

بانک مرکزی البته تأکید می‌کند که حسب الزام قانون فوق اطلاعات مربوط رأساً توسط بانک‌های عامل تهیه و توسط بانک مرکزی منتشر می‌شود و مسئولیت صحت اطلاعات فوق به‌عهده بانک‌های عامل می‌باشد، همچنین با توجه به انتشار اولیه آمار فوق برخی موارد به‌صورت کامل ارائه نشده‌اند که به‌مرور زمان تکمیل می‌گردند.

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران , بحران پولی و بانکی ایران , بانک ملی ایران , بانک ملت , بانک سپه , بانک پاسارگاد ,

در ادامه این گزارش ارزش دفتری و روز اموال غیرمنقول بانک‌ها را می‌خوانید؛

در بانک اقتصاد نوین ارزش دفتری اموال غیرمنقول تا پایان شهریورماه ۳۸،۲۶۱،۶۹۷،۹۳۸،۹۲۹ ریال (۳۸۲۶ میلیارد تومان) اعلام شده است البته این بانک ارزش روز اموال غیرمنقول خود را اعلام نکرده است، عمده اموال غیرمنقول این بانک با وضعیت تجاری، مسکونی، اداری، تحقیقاتی صنعتی با کاربری شعبه، منازل سازمانی است.

در بانک ایران‌ونزوئلا ارزش دفتری اموال غیرمنقول تا پایان شهریورماه ۸،۰۲۶،۳۲۸،۶۷۸،۳۷۶ ریال (۸۰۲ میلیارد تومان) است همچنین ارزش روز اموال غیرمنقول این بانک ۱۰،۲۱۴،۹۵۲،۴۶۱،۸۴۰ ریال است، این بانک جمعاً ۴ مورد اموال غیرمنقول گزارش داده است که شامل زمین و ساختمان می‌باشد با وضعیت بهره‌برداری ستادی.

ارزش دفتری اموال غیرمنقول بانک ایران‌زمین تا پایان شهریورماه ۵۱،۱۳۴،۹۲۵،۳۰۶،۳۷۶ ریال (۵۱۱۳ میلیارد تومان) می‌باشد ضمن اینکه ارزش روز این اموال نیز ۷۴،۶۴۴،۳۴۷،۵۶۸،۶۲۸ ریال (۷۴۶۴ میلیارد تومان) گزارش شده است. عمده اموال غیرمنقول این بانک با کاربری تجاری، مسکونی و وضعیت بهره‌برداری شعبه می‌باشد، ضمن اینکه این بانک دارای اموالی با کاربری زمین محصور و مسکونی نیز هست که بعضاً دارای پرونده قضایی می‌باشند.

* بانک آینده چقدر زمین و ملک دارد/ عمده کاربری‌ها تجاری است

طبق آمارهای بانک مرکزی، ارزش دفتری اموال غیرمنقول بانک آینده تا پایان شهریورماه ۴۳،۹۸۷،۷۵۲،۷۵۱،۴۳۷ ریال (۴۳۹۸ میلیارد تومان) اعلام شده است، ارزش روز اموال غیرمنقول بانک آینده ۱۰۰،۷۴۱،۰۷۵،۰۶۸،۶۵۱ ریال (۱۰۰۷۴ میلیارد تومان) برآورد شده است.

عمده اموال غیرمنقول این بانک دارای کاربری زمین،  تجاری، مسکونی، تجاری سرقفلی، آپارتمان، خانه، زمین مزروعی، مغازه، کارخانه، زمین محصور، زمین با بنای اهدایی است، اکثر این اموال نیز یا عدم شرکت در مزایده داشتند یا عدم وجود کارشناسی، تعدادی هم فروش رفته و درحال تنظیم مبایعه‌نامه اعلام شده است، اما اکثر اموال با توضیح عدم شرکت‌کننده در مزایده گزارش شده است.

* ارزش اموال غیرمنقول پارسیان و پاسارگاد چقدر است؟

ارزش دفتری اموال غیرمنقول بانک پارسیان تا پایان شهریورماه ۳۵،۱۸۸،۰۸۲،۸۰۲،۴۶۴ ریال (۳۵۱۸ میلیارد تومان) اعلام شده است. بانک پارسیان ارزش روز را معادل همان ارزش دفتری یعنی ۳۵،۱۸۸،۰۸۲،۸۰۲،۴۶۴ ریال (۳۵۱۸ میلیارد تومان) اعلام کرده است عمده اموال غیرمنقول این بانک با کاربری تجاری، مسکونی، اداری، و وضعیت بهره‌برداری شعبه و سایر اعلام شده است.

ارزش دفتری اموال غیرمنقول بانک پاسارگاد تا پایان شهریورماه ۶۴،۳۴۸،۱۹۱،۲۱۹،۶۷۶ ریال (۶۴۳۴ میلیارد تومان) اعلام شده است. برآورد ارزش روز اموال غیرمنقول این بانک همانند ارزش دفتری ۶۴،۳۴۸،۱۹۱،۲۱۹،۶۷۶ ریال (۶۴۳۴ میلیارد تومان) اعلام شده است. کاربری اکثر اموال غیرمنقول بانک پاسارگاد تجاری، اداری، زمین، مسکونی با وضعیت بهره‌برداری شعبه و سایر اعلام شده است.

ارزش دفتری اموال غیرمنقول پست‌بانک تا پایان شهریورماه ۱۹،۳۳۴،۴۷۱،۰۵۹،۷۹۸ ریال (۱۹۳۳ میلیارد تومان) اعلام شده است پست‌بانک نیز برای برآورد ارزش روز اموال غیرمنقول همان برآورد ارزش دفتری ۱۹،۳۳۴،۴۷۱،۰۵۹،۷۹۸ ریال (۱۹۳۳ میلیارد تومان) گزارش کرده است. عمده اموال غیرمنقول پست‌بانک با کاربری تجاری ـ خدماتی، تجاری ـ مسکونی، تجاری ـ اداری، اداری، تملیکی ـ مسکونی، تملیکی ـ تجاری، تملیکی ـ زمین با وضعیت بهره‌برداری ستاد و سایر اعلام شده است. در توضیح برخی از این اموال آمده است که مورد نیاز بانک / ساختمان‌های ستاد؛ برخی دیگر هم اموال تملیکی که بر اثر اعطای تسهیلات و عدم ایفای تعهدات مشتریان توسط بانک تملیک شده است و برنامه فروش آن در راستای وصول مطالبات می‌باشد.

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران , بحران پولی و بانکی ایران , بانک ملی ایران , بانک ملت , بانک سپه , بانک پاسارگاد ,

 بانک تجارت چقدر ملک دارد؟/ اکثر اموال در حال استفاده توسط بانک است

ارزش دفتری اموال غیرمنقول بانک تجارت تا پایان شهریورماه ۱،۲۱۰،۷۳۹،۶۴۶،۲۵۱،۶۲۰ ریال (۱۲۱ هزار میلیارد تومان) اعلام شده است. برآورد ارزش روز اموال غیرمنقول این بانک ۱،۲۵۰،۲۵۱،۹۳۷،۳۲۸،۹۶۰ ریال (۱۲۵ هزار میلیارد تومان) اعلام شده است، کاربری اکثر اموال غیرمنقول بانک تجارت؛ عملیاتی (درحال استفاده توسط بانک با وضعیت بهره‌برداری منازل سازمانی و شعبه) اعلام شده است،

ضمن اینکه کاربری برخی از این اموال زمین، مستغلات مسکونی و آپارتمان‌ها، صنعت (کارخانه، کارگاه و تجهیزات، صنعت کشاورزی (باغات و مزارع، دامپروری و دامداری) اعلام شده است.

ارزش دفتری اموال غیرمنقول بانک توسعه صادرات تا پایان شهریورماه ۶۶۹،۳۴۲،۷۶۰،۲۲۷ ریال (۶۶.۹ میلیارد تومان) اعلام شده است. برآورد ارزش روز اموال غیرمنقول این بانک ۹۱۹،۲۳۶،۳۱۵،۳۲۱ ریال (۹۱.۹ میلیارد تومان) اعلام شده است. کاربری اکثر اموال غیرمنقول بانک توسعه صادرات اداری، زمین، مسکونی، کارخانه و تجهیزات، تجاری و باغ اعلام شده است.

ارزش دفتری اموال غیرمنقول بانک خاورمیانه تا پایان شهریورماه ۱۹،۳۸۶،۶۰۸،۷۱۲،۹۹۸ ریال (۱۹۳۸ میلیارد تومان) اعلام شده است. برآورد ارزش روز اموال غیرمنقول این بانک ۲۰،۲۱۴،۹۰۱،۸۰۲،۹۹۵ ریال (۲ هزار میلیارد تومان) اعلام شده است. کاربری اکثر اموال غیرمنقول بانک خاورمیانه تجاری، اداری، مسکونی و سایر با وضعیت بهره‌برداری شعبه، ستاد و سایر اعلام شده است.

* ارزش اموال غیرمنقول دی، رسالت و سامان چقدر است؟

ارزش دفتری اموال غیرمنقول بانک دی تا پایان شهریورماه ۷۱،۶۱۳،۱۵۹،۴۸۹،۰۷۷ ریال (۷.۱ هزار میلیارد تومان) اعلام شده است. برآورد ارزش روز اموال غیرمنقول این بانک ۱۸۳،۳۶۳،۸۰۶،۵۵۷،۷۷۳ ریال (۱۸.۳ هزار میلیارد تومان) اعلام شده است. کاربری اکثر اموال غیرمنقول بانک دی تجاری ـ اداری، تجاری، پارکینگ، تجاری مسکونی، مسکونی، خدماتی اداری و زمین با وضعیت بهره‌برداری شعبه، ستاد و سایر گزارش شده است.

ارزش دفتری اموال غیرمنقول بانک رسالت تا پایان شهریورماه ۲۶،۸۲۱،۶۱۴،۸۵۲،۹۴۳ ریال(۲.۶ هزار میلیارد تومان) اعلام شده است. براورد ارزش روز اموال غیرمنقول ۵۶،۵۶۸،۴۸۶،۶۱۸،۶۱۷ ریال اعلام شده است. کاربری اکثر اموال غیرمنقول بانک رسالت تجاری، اداری، مسکونی و زمین با وضعیت بهره برداری ستاد، منازل سازمانی و سایر اعلام شده است.

ارزش دفتری اموال غیرمنقول بانک سامان تا پایان شهریورماه ۹۸،۶۰۴،۰۹۸،۲۲۰،۶۱۹ ریال(۹.۸ هزار میلیارد تومان) اعلام شده است. بانک سامان براورد ارزش روز اموال غیرمنقول این بانک همانند ارزش دفتری ۹۸،۶۰۴،۰۹۸،۲۲۰،۶۱۹ ریال(۹.۸ هزار میلیارد تومان) اعلام کرده است. وضعیت کاربری اکثر اموال غیرمنقول بانک سامان تجاری، اداری، زمین و مسکونی با وضعیت بهره برداری شعبه، ستاد و استیجاری اعلام شده است.

کاربری اموال غیرمنقول بانک سپه چیست؟

ارزش دفتری اموال غیرمنقول بانک سپه تا پایان شهریورماه ۳۲۹،۶۷۶،۸۴۸،۴۸۹،۳۴۵ ریال(۳۲.۹ هزار میلیارد تومان) اعلام شده است. براورد ارزش روز اموال غیرمنقول این بانک را تقریبا معادل ارزش دفتری گزارش کرده است. اکثر اموال غیرمنقول این بانک با کاربری تجاری، مسکونی، اداری و پارکینگ با وضعیت بهره برداری استیجاری، منازل سازمانی و شعبه اعلام شده است.

ارزش دفتری اموال غیرمنقول بانک سرمایه تا پایان شهریورماه ۳۰،۷۹۵،۹۸۹،۳۸۹،۰۹۸ ریال(۳ هزار میلیارد تومان) اعلام شده است. بانک سرمایه در توضیح براورد ارزش روز اموال غیرمنقول خود تاکیدکرده برخی موارد فاقد ارزیابی روز اعلام شده است. با این حال برآورد روز اموال غیرمنقول این بانک تا پایان شهریور ۱۷۷،۸۲۷،۵۵۲،۷۶۵،۱۱۱ ریال(۱۷.۷ هزار میلیارد تومان) اعلام شده است.

کاربری اکثر اموال غیرمنقول بانک سرمایه زمین، آپارتمان مسکونی، تجاری، باغ، گاراژ، مغازه، کارگاه، باغ ویلا اعلام شده است. برخی از این اموال دارای موانع حقوقی و حکم توقف می باشند. برخی دیگر هم به مزایده گذاشته شده ولی متقاضی خرید نداشتند.جالب اینجاست که اکثر اموال متقاضی خرید نداشتند.

ارزش دفتری اموال غیرمنقول بانک سینا تا پایان شهریورماه ۷۱،۵۸۶،۴۵۹،۳۷۹،۵۵۶ ریال(۷.۱ هزار میلیارد تومان) اعلام شده است. بانک سینا براورد ارزش روز اموال غیرمنقول همانند ارزش دفتری ۷۱،۵۸۶،۴۵۹،۳۷۹،۵۵۶ ریال(۷.۱ هزار میلیارد تومان)  اعلام کرده است.  کاربری اکثر اموال غیرمنقول بانک سینا زمین، مسکونی، تجاری، اداری می باشد. وضعیت بهره برداری این اموال عبارتست از شعبه، منازل سازمانی، ستاد وسایر.

* کاربری اموال بانک شهر؛ از تجاری تا اقامتی تفریحی

ارزش دفتری اموال غیرمنقول بانک شهر تا پایان شهریورماه ۵۳۴،۶۴۲،۹۳۸،۴۹۸،۸۵۹ ریال اعلام شده است. بانک شهر براورد ارزش روز اموال غیرمنقول خود را گزارش نکرده است. اکثر این اموال نیز با کاربری تجاری، اقامتی تفریحی، کارگاهی، انبار، مسکونی می باشد وضعیت بهره برداری این اموال نیز شعبه و سایر گزارش شده است. در توضیحات اکثر آنها اینطور‌ آمده‌(به عنوان دارایی ثابت در فرایند فروش نمی باشد.) برای برخی دیگر هم در توضیحات آمده است که در مزایدات عرضه شده یا درحال اقاله است.

ارزش دفتری اموال غیرمنقول بانک صادرات تا پایان شهریورماه ۱۷۲،۴۸۹،۵۴۴،۹۷۲،۱۲۸ ریال(۱۷.۲ هزار میلیارد تومان) اعلام شده است. براورد ارزش روز اموال غیرمنقول این بانک ۵۴۹،۸۳۶،۵۸۵،۱۲۳،۴۲۴ ریال(۵۴.۹هزار میلیارد تومان) اعلام شده است.

کاربری اکثر اموال غیرمنقول بانک صادرات تجاری، مسکونی، مسکونی-تجاری، بانک با وضعیت بهره برداری شعبه و ستاد و منازل سازمانی اعلام شده است. در توضیحات اکثر اموال این بانک آمده در حال بهره برداری توسط بانک و فعال می باشد. برای برخی هم اینطور امده که (مازاد غیرقابل فروش- رفع موانع فروش و طرح در مزایده) بانک صادرات البته در توضیحات برخی اموال با کاربری مسکونی تجاری باغ دامداری و صنعتی اینطور توضیح داده که (مازاد غیرقابل فروش- رفع موانع فروش و طرح در مزایده) نکته اینجاست که اکثر اموال مازاد این بانک هم به صورت قهری در اختیار بانک درامده است.

گزارش وضعیت اموال بانکهای صنعت و معدن، کارآفرین و کشاورزی

بانک صنعت و معدن در توضیح برآورد ارزش دفتری اموال غیرمنقول خود تاکید کرده است (برخی اموال فاقد سابقه دفتری بوده است) با این حال ارزش دفتری اموال این بانک تا پایان شهریورماه ۸۳۵،۵۵۷،۴۶۶،۴۶۰ ریال(۸۳.۵ میلیارد تومان) اعلام شده است.ضمن اینکه ارزش روز این اموال نیز ۵،۸۹۷،۶۲۸،۶۴۷،۱۹۱ ریال(۵۸۹ میلیارد تومان) گزارش شده است.  کاربری اکثر اموال غیرمنقول بانک صنعت و معدن مسکونی- تجاری، اداری-تجاری، تجاری، شعبه، فرهنگی آموزشی و ورزشی می باشد.

ارزش دفتری اموال غیرمنقول بانک کارآفرین تا پایان شهریورماه ۶۳،۸۵۸،۰۸۹،۸۲۹،۳۱۶ ریال(۶.۳ هزار میلیارد تومان) اعلام شده است.براورد ارزش روز اموال غیرمنقول ۱۷۲،۱۹۹،۹۴۲،۲۵۹،۱۹۳ ریال(۱۷.۲ هزار میلیارد تومان) اعلام کرده است.  کاربری اکثر اموال غیرمنقول بانک کارآفرین، مسکونی، زمین، مسکونی-تجاری، تجاری، اداری می باشد. وضعیت بهره برداری این اموال عبارتست از شعبه وسایر.

ارزش دفتری اموال غیرمنقول بانک کشاورزی تا پایان شهریورماه ۳۱۴،۱۴۰،۷۳۱،۰۳۰ ریال(۳۱.۴ میلیارد تومان) اعلام شده است. بانک کشاورزی براورد ارزش روز اموال غیرمنقول خود را اعلام نکرده است. وضعیت کاربری این بانک، تجاری، مسکونی، اداری، گاراژ، زمین، می باشد. وضعیت بهره برداری برای تمام اموال استیجاری اعلام شده است.

 اعداد در گزارش بانک گردشگری مشکل دارد.کاربری اکثر اموال بانک گردشگری تجاری، زمین، مسکونی، مزارع با وضعیت بهره برداری شعبه و سایر اعلام شده است.

ارزش دفتری اموال غیرمنقول بانک ملت تا پایان شهریورماه ۲۳۶،۳۷۹،۷۹۰،۹۷۴،۵۶۴ ریال(۲۳.۶ هزار میلیارد تومان) اعلام شده است. براورد ارزش روز اموال غیرمنقول بانک ملت همانند ارزش دفتری ۲۳۶،۳۷۹،۷۹۰،۹۷۴،۵۶۴ ریال(۲۳.۶ هزار میلیارد تومان) اعلام کرده است.  کاربری اکثر اموال غیرمنقول بانک ملت تجاری، شعبه، بلااستفاده، تجاری-مسکونی، مسکونی اعلام شده است. وضعیت بهره برداری این اموال عبارتست از شعبه، استیجاری، منازل سازمانی و ستاد. در توضیحات این اموال امده که اکثرا یا درحال مزایده و یا در حال استفاده هستند.

ارزش دفتری اموال غیرمنقول موسسه اعتباری ملل تا پایان شهریورماه ۱۷۶،۳۷۹،۰۲۹،۳۳۵،۰۲۶ ریال(۱۷.۶ هزار میلیارد تومان) اعلام شده است. براورد ارزش روز اموال غیرمنقول ۳۹۸،۵۲۳،۵۸۶،۱۶۹،۱۲۵ ریال(۳۹.۸ هزار میلیارد تومان) اعلام کرده است.  کاربری اکثر اموال غیرمنقول بانک ملل تجاری، زمین، تجاری-مسکونی، تالار، ساختمان و سهام با وضعیت بهره برداری شعبه، استیجاری، ستاد و سایر اعلام شده است.

* ارزش اموال بانک ملی/ از کاربری تجاری تا دامداری و هتل

ارزش دفتری اموال غیرمنقول بانک ملی تا پایان شهریورماه ۸۴۰،۰۰۲،۰۰۹،۴۵۹،۶۶۸ ریال(۸۴ هزار میلیارد تومان) اعلام شده است. براورد ارزش روز اموال غیرمنقول این بانک ۹۵۶،۴۳۱،۹۳۴،۴۱۸،۳۷۳ ریال(۹۵.۶ هزار میلیارد تومان) اعلام کرده است.  کاربری اکثر اموال غیرمنقول بانک ملی تجاری-مسکونی، خانه ویلایی،پاساژ،صنعتی تولیدی، کارخانه، آپارتمان مسکونی، دامداری، هتل، مغازه اعلام شده است.

وضعیت بهره برداری این اموال عبارتست از شعبه، ستاد و سایر قید شده است.  بانک ملی در توضیحات اموال غیرمنقول “قابل واگذاری_متصرفدار_موضوع ارزیابی و عرضه از طریق مزایده استانی یا سراسری در دستور کار قرار دارد”، “قابل واگذاری_متصرفدار_با توجه به اینکه “موانع واگذاری / مستندات” مربوطه اخیرا “تکمیل / رفع گردیده” موضوع فروش تا حصول نتیجه در دستور کار قرار دارد”، غیر قابل واگذاری_تخلیه_موضوع اقاله ملک به مالک قبلی در حال بررسی و اقدام می باشد”.

ارزش دفتری اموال غیرمنقول بانک مهر ایران تا پایان شهریورماه ۳۸،۶۹۸،۱۳۱،۸۱۲،۸۵۳ریال(۳.۸ هزار میلیارد تومان) اعلام شده است.براورد ارزش روز اموال غیرمنقول همانند ارزش دفتری ۳۸،۶۹۸،۱۳۱،۸۱۲،۸۵۳ریال(۳.۸ هزار میلیارد تومان) اعلام شده است.  کاربری اکثر اموال غیرمنقول بانک مهر ایران شعبه،مسکونی و تجاری با وضعیت بهره برداری شعبه، ستاد و سایر می باشد. در توضیحات تمام این اموال قید شده که مازاد نمی باشند.

ارزش دفتری اموال غیرمنقول بانک توسعه تعاون تا پایان شهریورماه ۲۰،۷۴۵،۵۸۳،۱۲۱،۲۶۳ ریال(۲ هزار و ۷۴ میلیارد تومان) اعلام شده است.براورد ارزش روز اموال غیرمنقول همانند ارزش دفتری ۲۳،۷۳۲،۴۹۶،۳۵۵،۳۱۳ ریال(۲.۳ هزار میلیارد تومان) اعلام شده است.


منبع:

تسنیم



کدخبر:
۳۳۸۶۳۲

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]