اخبار اقتصادی امروز: 152
  • تاریخ : پنجشنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳
  • ساعت :

    بازار خودرو در میانه تعطیلات: نسبتا ثابت با چند استثنا + جدول قیمت

    اکوایران: بازار خودروهای داخلی و مونتاژی در روزهای اخیر آرامش نسبی داشته و تغییرات قیمتی قابل توجهی در آن مشاهده نشده است. امروز هم که میانه دو روز تعطیل بود وضعیت به همین منوال بود، البته با چند استثنا.

    به گزارش اکوایران، ثبات نسبی در بازار خودرو، همگام با سایر بازارهای موازی، حاکی از کاهش نوسانات و است. قرار گرفتن بازار میان دو روز تعطیل یکی از دلایلی است که می‌توان آرامش در بازار را به آن نسبت داد.

    به گفته فعالان بازار خودرو تعطیلات هفته جاری موجب شده تا معامله در بازار کاهشی شود و از سوی دیگر قرعه‌کشی ایران خودرو هم تقاضا برای برخی از محصولات را کم کرده که این عوامل بر قیمت خودروهای داخلی و مونتاژی اثر‌گذار بوده است.

    از سوی دیگر ثبات قیمت دلار در کنار سایر بازارهای موازی هم در آرامش بازار خودرو بی‌اثر نبوده است.

    براساس رصد بازار امروز «هایما S7پلاس» در بازار کاهشی ۱۰ میلیون تومانی داشت و «اطلس» هم کاهشی ۵ میلیون تومانی ثبت کرد. از سوی دیگر امروز «رانا پلاس» و «پژو۲۰۷ i اتوماتیک TU5P» هم افتی یک تا ۲ میلیون تومان داشتند.

    قیمت محصولات ایران خودرو

    گزارش سایت کارنامه و باما نشان می‌دهد در میان محصولات ایران خودرو امروز قیمت خودروهای «دنا پلاس۶ دنده توربو»، «پژو۲۰۷ i اتوماتیک TU5P»، «هایما S7پلاس»، «تارا اتوماتV2»، «پژو پارس LX» مدل ۱۴۰۲ و «رانا پلاس» مورد ارزیابی قرار گرفت.

    براساس گزارش خبرنگار اکوایران، «دنا پلاس۶ دنده توربو» در بازار امروز ۹۰۰ میلیون تومان قیمت خورد و بدون تغییر ماند. بررسی بازار نشان می‌دهد «پژو ۲۰۷ اتوماتیک TU5P» هم در بازار ۸۶۱ میلیون تومان قیمت خورد و افت یک میلیونی را تجربه کرد. به گزارش اکوایران، امروز «هایما S7پلاس» هم یک میلیارد و ۵۹۵ میلیون تومان قیمت خورد و کاهشی ۱۰ میلیون تومانی داشت، این خودرو دوشنبه گذشته بیشترین افت قیمت را تجربه کرده بود. ارزیابی‌ها همچنین نشان می دهد امروز «تارا V2 اتومات» هم در بازار ۸۶۶ میلیون تومانی قیمت خورد تغییر قیمت نداشت. «رانا پلاس» هم در بازار ۶۲۳ میلیون تومان قیمت خورد و کاهشی ۲ میلیونی تومانی داشت، اما «پژو پارسLX» مدل ۱۴۰۲ هم در بازار ۸۵۰ میلیون تومان قیمت خورد و تغییر قیمت نداشت.

     13

     قیمت محصولات سایپا

    در میان محصولات سایپا، امروز قیمت خودروهای «شاهینG»، «تیبا هاچ‌بکEX»، «کوییک دنده‌ایR» مدل ۱۴۰۲،«کوییک دنده‌ایS»، «کوییک اتوماتR»، «اطلس» و «ساینا دنده‌ایS» مورد ارزیابی قرار گرفتند.

    براساس ارزیابی بازار امروز «شاهینG» در بازار ۷۰۵ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد و تغییر قیمت نداشت. در میان خانواده کوییک هم امروز شاهد ثبات قیمت بودیم، بطوریکه «کوییک‌R دنده‌ای» مدل ۱۴۰۲ هم در بازار ۴۱۰ میلیون تومان قیمت خورد و «کوییک‌R اتومات» هم با کاهش یک میلیون تومانی، ۵۳۰ میلیون شد، از سوی دیگر «کوییک دنده‌ایS» هم در بازار ۴۰۹ میلیون قیمت خورد و تغییر قیمت نداشت. به گزارش اکوایران بررسی بازار همچنین نشان می‌دهد «ساینا دنده‌ای S» هم در بازار ۴۱۴ میلیون تومان قیمت‌‌ خورد، اما «اطلس» هم در بازار ۵۱۰ میلیون تومانی شد و کاهشی ۵ میلیونی را تجربه کرد.

     13

    ✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
    [کل: 0 میانگین: 0]

    📰 اخبار مشابه را مشاهده می کنید

    چرت بازار خودرو ادامه دارد/ بیشترین تغییر قیمت به اطلس رسید + جدول قیمت
    28 - شهریور - 1403

    چرت بازار خودرو ادامه دارد/ بیشترین تغییر قیمت به اطلس رسید + جدول قیمت

    اکوایران: بازار خودرو امروز نوسان اندک داشت و ارزیابی‌ها از تداوم سکون در میان داخلی‌ها و مونتاژی‌ها حکایت دارد.

    وزیر صمت: بخشنامه واردات خودرو‌های کارکرده باید اصلاح شود
    28 - شهریور - 1403

    وزیر صمت: بخشنامه واردات خودرو‌های کارکرده باید اصلاح شود

    اکوایران : وزیر صمت در سخنانی اعلام کرد بخشنامه واردات خودروهای کارکرده نیازمند اصلاحات است و پیگیر این موضوع هستیم .

    بازار خودرو از خواب بیدار نشد/ حرکت خلاف جهت تارا و ۲۰۷ + جدول قیمت
    28 - شهریور - 1403

    بازار خودرو از خواب بیدار نشد/ حرکت خلاف جهت تارا و ۲۰۷ + جدول قیمت

    اکوایران: خودروهای داخلی و مونتاژی امروز هم کمترین تغییر قیمت را داشتند و برای سومین روز پیاپی شاهد آرامش در این بازار بودیم.

    جدیدترین خبر از واردات خودروهای دست دوم / برنامه وزارت صمت برای ورود خودروهای کارکرده خارجی
    27 - شهریور - 1403

    جدیدترین خبر از واردات خودروهای دست دوم / برنامه وزارت صمت برای ورود خودروهای کارکرده خارجی

    اکو ایران : وزیر صمت از برنامه این وزارت برای واردات خودرو خبر داد.

    ارسال دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0

    ارسال دیدگاه

    ×

    از ارسال دیدگاه مطمئن هستید؟

    📜 قوانین ارسال نظرات کاربران

    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصاد آفرین منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

    برو بالا