اخبار اقتصادی امروز: 106
  • تاریخ : شنبه, ۷ مهر , ۱۴۰۳
  • ساعت :

    آغاز تحقیق و تفحص از ایران خودرو در مجلس/ ٨٠ درصد محصولات ایران‌خودرو با زیان تولید می‌شود

    اکوایران: به گفته عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، مجلس به زودی تحقیق و تفحص کاملی از ایران خودرو انجام خواهد داد.

    به گزارش اکوایران، بهروز محبی نجم‌آبادی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که مجلس به زودی تحقیق و تفحص کاملی از ایران خودرو انجام خواهد داد.

    او همچنین با ابراز تأسف از اینکه در گذشته، تحقیق و تفحص‌های انجام‌شده در این حوزه ناموفق بوده‌اند گفته، فراکسیون مبارزه با فساد در مجلس مأمور شده و رایزنی‌هایی برای انتخاب نمایندگانی که در این مسیر پایشان نلرزد، انجام شده است.

    بنا به خبرگزاری تسنیم، محبی نجم‌آبادی همچنین بر ضرورت پاسخگویی ایران خودرو در خصوص مشکلات خودروهای فرسوده و تاکسی‌ها تأکید کرده و با اعلام اینکه افرادی را داریم که معتقدند ایران خودرو هزینه‌ها را بسیار افزایش می‌دهد، گفت: هیات مدیره شرکت‌های زیر مجموعه ایران خودرو مسائلی را انجام می‌دهند که باید پیگیری شود.

    این نماینده مجلس به انتقاد از عدم حمایت ایران خودرو از تیم هندبال سبزوار پرداخت و گفت: با وجود مصوبه تداوم حمایت از تیم هندبال سبزوار، این شرکت به وظیفه خود به درستی عمل نکرد.

    ٨٠ درصد محصولات ایران‌خودرو با زیان تولید می‌شود

    علیمردان عظیمی، مدیرعامل ایران‌خودرو گفت: در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد محصولات ما زیان‌ده هستند؛ چرا قیمت محصولات ما با بازار اختلاف ۲۸۰ میلیون تومانی دارد؟ چون ما رشد قیمت نداشته‌ایم.

    وی افزود: نبود سود ناشی از اختلاف قیمت، فروش محصولات برخی خودروسازان را قسطی کرد. چه فرقی میان سهامدار پتروشیمی‌ها با سهامداران خودرویی است؟ این سود می‌کند آن یکی زیان!بایستی هر شرایطی که برای قیمت خودرو وارداتی در نظر می‌گیرند، برای خودرو‌های ساخت داخل هم در نظر بگیرند.

    مدیرعامل گروه خودروسازی ایران‌خودرو ادامه داد: محصولات دیگر خودروسازان، خودروهای گران‌تری است و قشر مرفه به راحتی خرید می‌کنند اما خودرویی که ما تولید می‌کنیم، عمدتا برای قشر ضعیف‌تر است و سبد خودروهایمان اقتصادی است. این درحالیست که برای مصرف‌کننده واقعی، اگر سیاست‌ها را اصلاح کنیم (که به نظر می‌رسد با حضور آقایان پزشکیان و اتابک، این سیاست‌ها قابل تغییر است)، بایستی قدری واقع بینانه به این صنعت نگاه شود؛ چراکه صنعت خودرو دیگر بیش از این، توان این حجم از زیان انباشته رو ندارد.

    عظیمی افزود: چنانچه این زیان انباشته یک قدم دیگر  جلو برود، ممکن است مسائلی پیش بیاید که دیگر همین تعداد خودرو را هم نتوانیم برای متقاضیان تأمین کنیم؛ بنابراین در جلساتی هم که داشتیم، به دنبال این هستیم که سیاست‌های خودرویی را به دو جهت اصلاح کنیم؛ در وهله‌ اول بایستی اصلاح بهای تمام شده صنعت خودرو صورت پذیرد. بنده معتقد هستم که بیش از ۵۰ درصد از مشکلات ما همینجاست. بنابراین هم بحث کیفیت خودروهای داخلی و هم بحث کاهش بهای تمام شده، بایستی انجام شود و اصلاح قیمت هم بگونه‌ای باشد که مصرف کننده بتواند خودرو را با قیمت منطقی در اختیار بگیرد و خودروساز هم متحمل زیان نشود.

    آنطور که ایسنا گزارش داده، وی ادامه داد: نباید این نکته را از نظر دور داشت که مصرف‌کننده واقعی که در قرعه‌کشی ها موفق به خرید نمی‌شود، ناگزیر نیاز خود را از بازار آزاد با قیمتی به مراتب بالاتر، تهیه می‌کند؛ اگر ما در قیمت‌گذاری محصولات خودروسازان داخلی، نگران افزایش قیمت کارخانه‌ای هستیم، باید در نظر داشت که کاهش اختلاف قیمت کارخانه و بازار، تقاضای کاذب را از بین خواهد برد و مشتری نهایی می‌تواند خودرو را با قیمت معقول خریداری کند.

    ✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
    [کل: 0 میانگین: 0]

    📰 اخبار مشابه را مشاهده می کنید

    اختلاف فاز در بازار خودرو: تارا تخت گاز رفت + جدول قیمت
    5 - مهر - 1403

    اختلاف فاز در بازار خودرو: تارا تخت گاز رفت + جدول قیمت

    اکوایران: قیمت خودروهای داخلی و مونتاژی امروز با نوساناتی همراه بود. برخی خودروها گران‌تر شدند و برخی دیگر قیمت ثابتی داشتند. در این میان یک خورو افزایش قیمت قابل توجهی ثبت کرد.

    اختلاف فاز در بازار خودرو: تارا تخته گاز رفت + جدول قیمت
    4 - مهر - 1403

    اختلاف فاز در بازار خودرو: تارا تخته گاز رفت + جدول قیمت

    اکوایران: قیمت خودروهای داخلی و مونتاژی امروز با نوساناتی همراه بود. برخی خودروها گران‌تر شدند و برخی دیگر قیمت ثابتی داشتند. در این میان یک خورو افزایش قیمت قابل توجهی ثبت کرد.

    فروش قسطی خودرو بازگشت
    4 - مهر - 1403

    فروش قسطی خودرو بازگشت

    اکو ایران : اخبار منتشر شده از عرضه برخی محصولات شرکت های واردکننده به صورت قسطی خبر می دهد.

    واردات خودرو در نیمه نخست ۱۴۰۳ بیش ۱۲ برابر شد
    4 - مهر - 1403

    واردات خودرو در نیمه نخست ۱۴۰۳ بیش ۱۲ برابر شد

    گمرک اعلام کرد که تعداد خودروهای وارداتی در شش ماه نخست سال از ۲۲ هزار دستگاه عبور کرده است.

    ارسال دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0

    ارسال دیدگاه

    ×

    از ارسال دیدگاه مطمئن هستید؟

    📜 قوانین ارسال نظرات کاربران

    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصاد آفرین منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

    برو بالا