اخبار اقتصادی امروز: 165
  • تاریخ : سه شنبه, ۱۰ مهر , ۱۴۰۳
  • ساعت :

    افت بازار خودرو در روز افزایشی سایر بازارها + جدول

    اکوایران: بازار خودروهای داخلی و مونتاژی امروز خلاف جهت سایر بازارها استارت خودرو و شاهد کاهش قیمت در این بازار بودیم. رفتار کاهشی بازار خودرو و افزایشی سایر بازارها تا پیش از انتشار خبری بود که از احتمال حمله قریب‌الوقوع ایران به اسرائیل می‌گفت (خبری که در صورت صحت یا تداوم معادلات بازار را تغییر خواهد داد).

    به گزارش اکوایران، تا پیش از انتشار خبرهایی مبنی بر احتمال حمله موشکی امشب ایران به اسرائیل بازارهای امروز رفتار جالبی از خودشان نشان دادند.

    افت قیمت در بازار خودرو در حالی رقم خودرو که امروز شاهد رشد قیمت نرخ ارز و سایر بازارهای موازی بودیم. افتی که فعالان بازار خودرو آن را به جو روانی و کاهش معامله نسبت می‌دهند و معتقدند شرایط جوی که در بازار به وجود آمده موجب شده تا قیمت خودرو تغییرات غیرقابل پیش‌بینی را تجربه کند.

    بررسی‌ بازار خودرو نشان می‌دهد امروز «هایما S7پلاس» و «دنا پلاس۶ دنده توربو» بیشترین کاهش قیمت را داشتند و با افت ۱۵ میلیون تومانی در بازار قیمت‌گذاری شدند. از سوی دیگر امروز «تارا اتوماتV2» هم با کاهش ۱۰ میلیونی در بازار قیمت‌گذاری شد.

    قیمت محصولات ایران خودرو

    گزارش سایت کارنامه و باما نشان می‌دهد در میان محصولات ایران خودرو امروز قیمت خودروهای «دنا پلاس۶ دنده توربو»، «پژو i 207 اتوماتیک TU5P»، «هایما S7پلاس»، «تارا اتوماتV2»، «پژو پارس LX» مدل ۱۴۰۲ و «رانا پلاس» مورد ارزیابی قرار گرفت.

    براساس گزارش خبرنگار اکوایران، «دنا پلاس۶ دنده توربو» در بازار کاهش ۱۵ میلیون تومانی داشت و ۹۰۵ میلیون تومان قیمت خورد. «پژوi 207 اتوماتیک TU5P» هم با کاهش ۵ میلیونی در بازار ۸۷۵ میلیونی تومان قیمت‌گذاری شد. به گزارش اکوایران، امروز «هایما S7پلاس» هم کاهش ۱۵ میلیون تومانی داشت و بازار یک میلیارد و ۶۲۰ میلیون تومانی شد.

    ارزیابی‌ها اما نشان می دهد امروز «تارا V2 اتومات» هم در بازار ۹۱۲ میلیون تومان قیمت خورد و افت ۱۰ میلیونی داشت. «رانا پلاس» هم با کاهش ۶ میلیونی در بازار ۶۳۱ میلیون تومانی شد. اما «پژو پارسLX» مدل ۱۴۰۲ بدون تغییر ۸۷۵ میلیون تومان قیمت خورد.  

    اکووو 10

     قیمت محصولات سایپا

    در میان محصولات سایپا، امروز قیمت خودروهای «شاهینG»، «تیبا هاچ‌بکEX»، «کوییک دنده‌ایR» مدل ۱۴۰۲،«کوییک دنده‌ایS»، «کوییک اتوماتR»، «اطلس» و «ساینا دنده‌ایS» مورد ارزیابی قرار گرفتند.

    براساس ارزیابی بازار امروز «شاهینG» در بازار ۷۳۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد و کاهش ۲ میلیون تومانی داشت. خانواده کوییک هم امروز نوسان قیمت داشتند با این شرایط «کوییک‌R دنده‌ای» مدل ۱۴۰۲ در بازار ۴۲۰ میلیون تومان شد و تغییر قیمت نداشت و «کوییک‌R اتومات» هم در بازار ۵۴۳ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد و کاهشی ۵ میلیونی داشت، اما «کوییک دنده‌ایS» هم در بازار ۴۱۷ میلیون تومان قیمت خورد و کاهشی ۴ میلیونی را تجربه کرد. به گزارش اکوایران بررسی بازار همچنین نشان می‌دهد «ساینا دنده‌ای S» هم در بازار ۴۱۶ میلیون تومان قیمت خودرو و «اطلس» هم در بازار کاهش ۵ میلیونی داشت و ۵۲۰ میلیون تومان قیمت خورد.

    اکو 10

    ✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
    [کل: 0 میانگین: 0]

    📰 اخبار مشابه را مشاهده می کنید

    شوک ایران خودرو به متقاضیان / ویروس تاخیر در تحویل به جان محصولات ایران خودرو افتاد؟
    10 - مهر - 1403

    شوک ایران خودرو به متقاضیان / ویروس تاخیر در تحویل به جان محصولات ایران خودرو افتاد؟

    اکو ایران : مدیرعامل ایران خودرو درباره نگرانی مشتریان این خودروساز بابت فاکتور کردن محصولات به اظهارنظر پرداخت.

    خودرویی که قیمتش ۲ هزار درصد رشد کرد!
    9 - مهر - 1403

    خودرویی که قیمتش ۲ هزار درصد رشد کرد!

    اکو ایران : مرکز پژوهش های مجلس طی گزارشی به بررسی قیمت بازاری خودروها در بازه ۹۶ تا ۱۴۰۳ پرداخت.

    قیمت‌گذاری دستوری تا چه حدی با بحران خودروسازی در ارتباط است؟
    9 - مهر - 1403

    قیمت‌گذاری دستوری تا چه حدی با بحران خودروسازی در ارتباط است؟

    اکوایران: ایران‌خودرو در قرعه‌کشی اخیر محصولات خود، در حالی رانت قابل توجهی را به برندگان توزیع کرد که شرایط مالی شرکت همچنان نامساعد است.

    ابطال دو مصوبه در واردات خودرو/ شرط جدید واردات چیست؟
    9 - مهر - 1403

    ابطال دو مصوبه در واردات خودرو/ شرط جدید واردات چیست؟

    هیات عمومی دیوان عدالت اداری، نامه وزارت صمت که بر اساس آن مقرر شده است «واردات محصولات تولیدی خودرو در داخل کشور توسط دیگر شرکت‌های خودروساز یا شرکت‌های وارداتی امکان‌پذیر نیست» را از تاریخ تصویب ابطال کرد.

    ارسال دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0

    ارسال دیدگاه

    ×

    از ارسال دیدگاه مطمئن هستید؟

    📜 قوانین ارسال نظرات کاربران

    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصاد آفرین منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

    برو بالا