اخبار اقتصادی امروز: 0
  • تاریخ : دوشنبه, ۱۶ مهر , ۱۴۰۳
  • ساعت :

    بازار خودرو برخلاف پیش‌بینی‌ها حرکت کرد + جدول

    اکوایران: بازار خودرو امروز برخلاف انتظار، در سراشیبی قیمتی -البته با شیب کم- قرار گرفت. این در حالی است که بازارهای موازی پا را بر پدال گاز فشردند.

    به گزارش اکوایران، رصد بازار خودرو نشان می‌دهد خودروهای داخلی و مونتاژی امروز به جز در یک مورد، یا ثابت بودن و یا در مسیر کاهش قرار گرفتند. در این میان یک خودرو البته رشد قمیت از خود نشان داد.

    جالب آن‌که این رفتار بازار خودرو در حالی رقم می‌خورد که بازارهای موازی در مسیر افزایش قرار گرفتند. البته ذکر این نکته هم مهم است که خرید و فروش زیادی هم در بازار در جریان نیست و عمق معاملات کم است. 

    بررسی‌ها نشان می‌دهد بیشتر خودروهای داخلی و مونتاژی امروز تغییر قیمت نداشتند. با این حال امروز در میان خودروهای پرطرفدار مورد بررسی این گزارش، تنها رشد قیمت به «کوییک اتوماتR» تعلق داشت. این خودرو ۱۰ میلیون نسبت به روز گذشته رشد قیمت به خود دید. در مقابل دو خودرو «هایما S7پلاس» و «اطلس» در بازار کاهشی ۵ تومانی را تجربه کردند.

    قیمت محصولات ایران خودرو

    گزارش سایت کارنامه و باما نشان می‌دهد در میان محصولات ایران خودرو امروز قیمت خودروهای «دنا پلاس۶ دنده توربو»، «پژو i 207 اتوماتیک TU5P»، «هایما S7پلاس»، «تارا اتوماتV2»، «پژو پارس LX» مدل ۱۴۰۲ و «رانا پلاس» مورد ارزیابی قرار گرفت.

    براساس گزارش خبرنگار اکوایران، «دنا پلاس۶ دنده توربو» در بازار ۹۳۰ میلیون تومان قیمت خورد و تغییر قیمت نداشت. «پژوi 207 اتوماتیک TU5P» هم بدون تغییر در بازار ۸۸۶ میلیونی تومان قیمت‌گذاری شد. به گزارش اکوایران، امروز «هایما S7پلاس» هم در بازار یک میلیارد و ۶۳۰ میلیون تومانی شد و کاهشی ۵ میلیون تومانی داشت.  

    ارزیابی‌ها اما نشان می دهد امروز «تارا V2 اتومات» هم در بازار ۹۲۲ میلیون تومان قیمت خورد و بدون تغییر ماند. «رانا پلاس» هم با افزایش ۳ میلیونی در بازار ۶۵۳ میلیون تومانی شد. «پژو پارسLX» مدل ۱۴۰۲ هم بدون تغییر ۸۷۰ میلیون تومان قیمت خورد.

    اکووو 15

     قیمت محصولات سایپا

    در میان محصولات سایپا، امروز قیمت خودروهای «شاهینG»، «تیبا هاچ‌بکEX»، «کوییک دنده‌ایR» مدل ۱۴۰۲،«کوییک دنده‌ایS»، «کوییک اتوماتR»، «اطلس» و «ساینا دنده‌ایS» مورد ارزیابی قرار گرفتند.

    براساس ارزیابی بازار امروز «شاهینG» در بازار ۷۳۵ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد و کاهشی ۲ میلیون تومانی داشت. بررسی قیمت خانواده کوییک هم نشان می‌دهد، امروز «کوییک‌R دنده‌ای» مدل ۱۴۰۲ در بازار ۴۲۰ میلیون تومان شد و «کوییک‌R اتومات» هم در بازار ۵۵۵ میلیون تومان قیمت خورد و رشدی ۱۰ میلیون تومانی داشت، اما «کوییک دنده‌ایS» در بازار ۴۱۷ میلیون تومان قیمت خورد و تغییر قیمت نداشت. به گزارش اکوایران بررسی بازار نشان می‌دهد «ساینا دنده‌ای S» در بازار ۴۲۳ میلیون تومان قیمت خودرو ثابت ماند و «اطلس» هم در بازار ۵۱۵ میلیون تومان قیمت گذاری شد و کاهشی ۵ میلیونی داشت.

    photo_۲۰۲۴-۱۰-۰۶_۱۹-۰۷-۳۵

     

    ✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
    [کل: 0 میانگین: 0]

    📰 اخبار مشابه را مشاهده می کنید

    ضربالاجل دادستانی برای ترخیص خودروی وارداتی
    15 - مهر - 1403

    ضربالاجل دادستانی برای ترخیص خودروی وارداتی

    اکوایران: دادستان تهران از پارکینگ محل نگهداری خودرو‌های وارداتی گمرک غرب تهران بازدید و ضمن استماع توضیحات مسئولان، دستورات لازم را در جهت تسریع در فرایند تعیین تکلیف خودرو‌های موجود صادر کرد.

    انتقادات سردار از خودروهای داخلی
    15 - مهر - 1403

    انتقادات سردار از خودروهای داخلی

    فرمانده کل انتظامی گفت که خودروسازان خودشان و خانواده هایشان از خودروهایی که تولید می کنند استفاده کنند تا ضریب اعتماد به خودروهای داخلی مشخص شود.

    بی‌اعتنایی ۹۰ درصدی مالکان خودروهای لوکس/ مالیات خودروهای لوکس چند درصد است؟
    14 - مهر - 1403

    بی‌اعتنایی ۹۰ درصدی مالکان خودروهای لوکس/ مالیات خودروهای لوکس چند درصد است؟

    طبق اعلام دیوان محاسبات کشور،‌ تنها ۱۰ درصد از مالکان خودروهای لوکس مالیات پرداخت کرده‌اند.

    صاحبان خودروهای فرسوده خوشحال شدند / جدیدترین خبر از خودروهای اسقاطی
    14 - مهر - 1403

    صاحبان خودروهای فرسوده خوشحال شدند / جدیدترین خبر از خودروهای اسقاطی

    اکو ایران : رئیس ستاد نوسازی ناوگان حمل و نقل کشور جدیدترین وضعیت از رده خارج کردن خودروهای فرسوده را تشریح کرد.

    ارسال دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0

    ارسال دیدگاه

    ×

    از ارسال دیدگاه مطمئن هستید؟

    📜 قوانین ارسال نظرات کاربران

    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصاد آفرین منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

    برو بالا