اخبار اقتصادی امروز: 79
  • تاریخ : دوشنبه, ۳۰ مهر , ۱۴۰۳
  • ساعت :

    عرضه ۱۹ مدل خودروی وارداتی در سامانه یکپارچه /زمان ثبت نام مشخص شد

    اکوایران : سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی در دور جدید ثبت نام با عرضه ۱۹ مدل خودرو از دوم تا هفتم آبان ماه فعال می شود.

    به گزارش اکو ایران، از روز چهارشنبه دوم آبان و به مدت ۶ روز، سامانه یکپارچه برای ثبت نام جدید خودروهای وارداتی باز می‌شود.

    افرادی که متقاضی خرید خودروی وارداتی خارجی هستند باید نهایتا تا روز شنبه ۵ آبان در یکی از بانک‌های واجد شرایط حساب وکالتی باز کرده و ۵۰۰ میلیون تومان در آن بلوکه کنند.  

    بر اساس اعلام سامانه یکپارچه، ۶هزار خودروی وارداتی در این طرح عرضه می‌شود و برندگان از طریق قرعه‌کشی مشخص می‌شود. در این طرح از میان ۱۹ نوع محصول عرضه شده، ۱۱ خودروی قیمت قطعی در مبادی ورودی و هشت خودروی دیگر دارای قیمت علی‌الحساب در مبادی ورودی هستند، و متقاضیان به ترتیب اولویت می‌توانند ۵ انتخاب داشته باشند. 

    در میان خودروهایی که قیمت قطعی آن ها اعلام شده، کمترین قیمت مربوط به خودروی چانگان CS35 است که نارنجی‌پوشان جاده مخصوص مسوول واردات آن است، این خودرو یک میلیارد و ۴۰ میلیون تومان قیمت خورده.  بالاترین قیمت را هم سانگ پلاس PHEV  دارد. این خودروی چینی را که یکی از محصولات برند بی‌وای‌دی محسوب می‌شود، بی‌ام کارز وارد کرده و قیمت قطعی آن در مبادی ورودی ۲ میلیارد و ۲۳۱ میلیون تومان است.

    زمان تحویل خودروها به متقاضیان بر اساس آیین نامه حداکثر زمان تحویل خودرو به متقاضیان چهار ماه است.متقاضیان خرید برای کسب اطلاعات بیشتر به سامانه https://saleauto.ir/announcement مراجعه کنند.

    photo_2024-10-21_12-59-33

    قیمت‌های اعلام شده قیمت نهایی در مبادی ورودی است و هزینه‌هایی مثل بیمه شخص ثالث، مالیات بر ارزش افزوده، شماره‌گذاری، کرایه حمل و .. به آنها اضافه می‌شود. 

    photo_2024-10-21_13-06-08

    در میان خودروهای اعلامی ۸ خودرو هم به صورت علی‌الحساب قیمت‌گذاری شده‌اند که کمترین قیمت برای خودروی دانگ‌فنگ شاین مکس با یک میلیارد و ۲۸۷ میلیون تومان از گروه ایران خودرو و بیشتری قیمت هم برای خودروی GWM TANK 300 با ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعلام شده است. 

    برای این خودروها در زمان صدور فاکتور نهایی، هزینه‌ها و عوارض قانونی پس از ترخیص از قبیل مالیات بر ارزش افزوده، بیمه، اسقاط خودروی فرسوده، کرایه حمل و …به قیمت‌های قطعی و مصوب اضافه خواهد شد.

    نکته مهم اینکه  افرادی که در مراحل قبل برای خودروهای وارداتی ثبت‌نام کردند و در پرتال خود گزینه ارسال به خودروساز یا رزرو را مشاهده می‌کنند، نمی‌توانند در این مرحله اقدام به انتخاب خودرو کنند.

    ✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
    [کل: 0 میانگین: 0]

    📰 اخبار مشابه را مشاهده می کنید

    زنگ خطر ماشینی معادن ایران/ تعداد ماشین‌آلات معدنی فرسوده ۸ برابر ماشین‌آلات نو
    30 - مهر - 1403

    زنگ خطر ماشینی معادن ایران/ تعداد ماشین‌آلات معدنی فرسوده ۸ برابر ماشین‌آلات نو

    در قانون ساماندهی صنعت خودرو مقرر شد وزارت صمت طی ۶ ماه نسبت به ساماندهی کیفیت خودروهای سنگین اقدام کنند. اما اکنون ماشین‌آلات سنگین،‌ از جمله ماشین‌آلات معدنی در چه وضعیتی قرار دارند؟

    دو خودرویی که به صورت هایپر فوق العاده فروخته می شوند / متقاضیان خودرو بخوانند
    29 - مهر - 1403

    دو خودرویی که به صورت هایپر فوق العاده فروخته می شوند / متقاضیان خودرو بخوانند

    اکو ایران : یک خودروساز خصوصی دو محصول خود را به صورت نقدی به مشتریان واگذار می کند.

    خواب بازار خودرو در روز طوفانی ارز و سکه + جدول قیمت
    29 - مهر - 1403

    خواب بازار خودرو در روز طوفانی ارز و سکه + جدول قیمت

    اکوایران: هرچند امروز نرخ دلار و سایر بازارهای موازی نوسان شدیدی داشت، اما بازار خودرو نسبتا آرام بود و تغییرات قیمتی ناچیزی را تجربه کرد.

    خبر خوش ایران خودرو برای مادران / تمام تعهدات خودروی محبوب تا پایان سال نهایی می شود
    28 - مهر - 1403

    خبر خوش ایران خودرو برای مادران / تمام تعهدات خودروی محبوب تا پایان سال نهایی می شود

    اکو ایران : ایران خودرو قصد دارد تا تمام تعهدات ایجاد شده برای “ری را” را تا پایان سال جاری را به متقاضیان واگذار کند.

    ارسال دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0

    ارسال دیدگاه

    ×

    از ارسال دیدگاه مطمئن هستید؟

    📜 قوانین ارسال نظرات کاربران

    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصاد آفرین منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

    برو بالا