اخبار اقتصادی امروز: 1
  • تاریخ : چهارشنبه, ۲۸ شهریور , ۱۴۰۳
  • ساعت :

    واکنش چمران به عدم حضور شهردار در صحن؛روند قانونی طرح سوال طی نشده بود

    اکو ایران:رییس شورای شهر تهران گفت:مراحل سوال طی نشده بود و باید انجام می‌شد. ما مسئله‌ای نداریم که از شهردار دعوت کنیم که پاسخ دهند. سوال ایشان منتفی نشده و پاسخ کتبی خواهند داد و اگر شرایط و وقت اجازه داد دعوت خواهیم کرد که موضوع مورد بحث و بررسی قرار داده شود. روال قانونی این است که تذکر داده شود تا پاسخ بدهند و اگر پاسخ داده نشد، سوال مطرح خواهد شد.

    مهدی چمران در حاشیه دویست و شصت و یکمین جلسه شورای  شهر تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مردم در زمینه اسناد مشکلاتی داشتند که از دفترداران دعوت کردیم تا گزارشی از اقدامات ارائه دهند، اظهار کرد: چند گزارش حسابرسی و پرونده باغات هم در جلسه امروز قرائت خواهد شد.

    رییس شورای شهر تهران با بیان اینکه اگر مهر فرا برسد و باران هم ببارد و اتفاقی هم بیفتد ترافیک تهران غیرقابل تحمل خواهد شد، تصریح کرد: تلاش‌های هماهنگی باید شکل بگیرد تا اتفاقی بیفتد. حمل و نقل عمومی یک مسئله بغرنج است و در جلسه آینده دعوت خواهیم کرد که شهرداری گزارشی ارائه دهد اما به هرشکل با گشایش مدارس ترافیک افزایش خواهد یافت و باید تلاش شود که اندکی از آن کاسته شود.

    وی ادامه داد: آلودگی هوا هنوز شروع نشده و از چند روز آینده با شروع فصل سرما آلودگی هوا و مشکلات تنفسی را شاهد خواهیم بود. راه حل آن استفاده از وسایل نقلیه پاک و وسایل حمل و نقل عمومی است. یک اتوبوس برقی دو برابر اتوبوس دیزلی قیمت دارد اما می‌تواند برای جان انسان‌ها مفید باشد.

    چمران با بیان اینکه مسائل داخلی و حقوقی در بهشت زهرا(س) وجود داشت که حل شد، خاطرنشان کرد: این اتفاق دلچسب نبود. موضوع از این قرار بود که برای سفر رفتن به کارمندان کمک می شد که آنها گفته بودند باید نقدی پرداخته شود و اختلافی سر این موضوع ایجاد شده بود که حل و فصل شد.

    وی با اعلام اینکه بیش از آنچه در مجلس تصویب شده در بخش مسکن اقدام کردیم و از سال ۸۳ در بافت فرسوده عوارض دریافت نمی‌شود، گفت: امروز هم بیشترین پروانه در بافت فرسوده صادر می‌شود اما این کافی نیست و کمتر معطل کردن مردم در صدور پروانه اهمیت دارد که ما تلاش کردیم اما هنوز به نتیجه خاصی نرسیده‌ایم.

    چمران با بیان اینکه خانم نجفی گفت که اصراری ندارد که شهردار به شورا بیاید، تصریح کرد: مراحل سوال طی نشده بود و باید انجام می‌شد. ما مسئله‌ای نداریم که از شهردار دعوت کنیم که پاسخ دهند. سوال ایشان منتفی نشده و پاسخ کتبی خواهند داد و اگر شرایط و وقت اجازه داد دعوت خواهیم کرد که موضوع مورد بحث و بررسی قرار داده شود. روال قانونی این است که تذکر داده شود تا پاسخ بدهند و اگر پاسخ داده نشد، سوال مطرح خواهد شد. فرد سوال کننده اصراری بر حضور شهردار نداشت. اما اینکه گفته‌اند اگر به سوال جواب داده نشود تا استیضاح پیش خواهند رفت دست خودشان است و صلاح مملکت خویش خسروان دانند.

    وی افزود: ما دو پروژه یادگار امام و شهید شوشتری را بازدید کرده و تاکید کردیم که خبرنگاران هم از این پروژه‌ها بازدید کنند.

    رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه عوارض سالیانه‌ای برای اتباع در نظر گرفته شده که اداره کل اتباع بیگانه باید این رقم را دریافت کند، تصریح کرد: این عوارض باید در تمام شهرها هماهنگ باشد اما به خوبی اجرا نمی‌شود. باید هماهنگی صورت بگیرد که این روند اصلاح شود.

    چمران با اعلام اینکه از سوی شهرداری هنوز نامه‌ای به ما در مورد فرصت دادن برای جایگزینی کارگران ایرانی به جای کارگران اتباع نرسیده و اگر هم ارسال شده شهرداری به وزارت کشور ارسال نکرده است، گفت: حتما فعالیت کارگران اتباع باید قانونی باشد و اگر یک پیمانکار غیرقانونی فعالیت‌ می‌کند، باید روند را قانونی دنبال کند.

     

    ✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
    [کل: 0 میانگین: 0]

    📰 اخبار مشابه را مشاهده می کنید

    27 - شهریور - 1403

    مخالفت سفت و سخت چمران با احیای ٣٠ تیر

    مهدی چمران در حاشیه دویست و شصت و سومین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امروز تعیین حسابرسان سال ۱۴۰۳ انجام خواهد شد، اظهار کرد: امیدواریم گزارشات به موقع ارائه و در صحن قرائت شود. این اولین بار است که گزارشات حسابرسی به موقع قرائت می‌شود و مجموعه‌ها می‌توانند تکالیف را در همان زمان انجام دهند و به سالهای بعد موکول نکنند.

    27 - شهریور - 1403

    هشدار در خصوص ساخت و ساز در دانشگاه تهران

    در جلسه امروز سورای شهر تهران موضوع تحقیق و تفحص از سازمان املاک در صحن شورای شهر تهران مطرح شد.

    27 - شهریور - 1403

    زاکانی تذکر برقی گرفت

    هنوز وعده‌های شهردار تهران در حوزه نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی با خودروهای برقی محقق نشده و از سویی، تنها کمتر از ۲۰۰ تاکسی برقی در سطح شهر تهران تردد می‌کنند اما طی یک هفته گذشته، دو بار صاحبان آن به دلیل عدم همراهی دولت برای ارائه وام، دست به تجمع زدند. البته گفته می‌شود تعدادی از اتوبوس‌های برقی به بندرعباس رسیده است .

    27 - شهریور - 1403

    وضعیت پیچیده نظافت تهران

    اگرچه مدیران شهری معتقدند که وضعیت نظافت شهر رو به بهبود است و تنها در چند منطقه گلایه شهروندان در خصوص تمیزی معابر افزایش داشته، اما اعضای شورای شهر تهران تاکید دارند که وضعیت نظافت شهر تغییری نداشته و در برخی از محلات بدتر هم شده است.

    ارسال دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0

    ارسال دیدگاه

    ×

    از ارسال دیدگاه مطمئن هستید؟

    📜 قوانین ارسال نظرات کاربران

    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصاد آفرین منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

    برو بالا