اخبار اقتصادی امروز: 98
  • تاریخ : دوشنبه, ۲ مهر , ۱۴۰۳
  • ساعت :

    زندگی بی‌کیفیت تهرانی‌ها

    ​ مسعود پزشکیان، رییس دولت چهاردهم طی یک ماه اخیر دوبار درخصوص انتقال پایتخت سخن گفته: «توسعه کشور با ادامه روند فعلی امکان‌پذیر نیست، اینکه بخواهیم همچنان منابع اولیه را از جنوب کشور و دریا به مرکز بیاوریم و تبدیل به محصول کنیم و دوباره برای صادرات به جنوب بفرستیم، به شدت توان رقابت ما را مستهلک کرده و کاهش می‌دهد؛ چاره‌ای نداریم جز اینکه مرکزیت اقتصادی و سیاسی کشور را به جنوب و نزدیک دریا منتقل کنیم.

    تهران به عنوان پایتخت کشور با مشکلاتی دست به گریبان است که هیچ راه‌حلی جز انتقال مرکزیت نداریم؛ کمبود آب، نشست زمین، آلودگی هوا و امثال آن با تداوم سیاست‌ها و اقداماتی که تا به حال اتخاذ و اجرا شده‌اند، فقط تشدید شده و راه‌حل اساسی جابه جایی مرکزیت سیاسی و اقتصادی کشور است. انتقال مرکزیت سیاسی و اقتصادی هم به این شکل که ما خودمان در تهران بنشینیم و به مردم بگوییم جابه جا شوند، مقدور و ممکن نیست، باید ابتدا خودمان برویم تا مردم هم دنبال ما بیایند»

    او این سخنان را در نخستین نشست خبری خود هم تکرار کرد .

     مهدی پیرهادی؛ رییس کمیسیون سلامت،محیط زیست و خدمات شهری هم در گفت و گو با اکو ایران با تایید چالش‌هایی که پزشکیان به آن اشاره کرده گفت : باید جمعیت‌پذیری شهر تهران مشخص شود، قطعا تهران با این جمعیت همیشه گرفتار ترافیک ، بحران آب و … است و کیفیت زندگی شهروندان نیز وضعیت مطلوبی نخواهد داشت.»

     

    ✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
    [کل: 0 میانگین: 0]

    📰 اخبار مشابه را مشاهده می کنید

    2 - مهر - 1403

    آقای شهردار از کدام پنجره به تهران نگاه می کند ؟

    در جلسه اخیر شورای شهر تهران به روند طولانی صدور پروانه ساختمانی انتقاد شد.همچنین مشکلات محله نعمت آباد مورد بررسی قرار گرفت.

    2 - مهر - 1403

    غافلگیری ترافیک اول مهر

    پاییز امسال بازهم با ترافیک آغاز شد. در تهران دو آمار درباره ترافیک پایتخت اعلام شد، یکی مقایسه ترافیک امسال با سال گذشته و دیگری مقایسه ترافیک پایتخت در اول مهر نسبت به هفته آخر شهریور.

    2 - مهر - 1403

    روایت چمران از ترافیک اول مهر

    مهدی چمران در حاشیه دویست و شصت و چهارمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در جلسه امروز ابتدا آقای امانی گزارشی از بازدید خود از محله نعمت‌آباد از منطقه ۱۹ ارائه خواهد کرد و در ادامه نیز به یک فوریت طرح تسهیلات شهروندان در حوزه گردشگری خواهیم پرداخت و در ادامه نیز چندین پرونده باغ در دستور کار قرار خواهد گرفت.

    1 - مهر - 1403

    برای فرزندشان به ایران آمدند: اول مهر و مشکلات نام‌نویسی کودکان افغان در مدارس

    سال تحصیلی تازه آغاز شد اما امسال هم برخی از قطار تحصیل جاماندند. برخی از آن‌ها افغانستانی هستند.

    ارسال دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0

    ارسال دیدگاه

    ×

    از ارسال دیدگاه مطمئن هستید؟

    📜 قوانین ارسال نظرات کاربران

    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصاد آفرین منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

    برو بالا