اخبار اقتصادی امروز: 114
  • تاریخ : سه شنبه, ۳ مهر , ۱۴۰۳
  • ساعت :

    اتوبوس‌های برقی به بندر رسید؟

    مهدی چمران در حاشیه دویست و شصت و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امروز گزارشی در مورد موزه امام علی و مباحث فراوان مرتبط با آن از سوی مدیرعامل سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران ارائه خواهد شد، اظهار کرد: گزارش مالی شهرداری نیز امروز ارائه می‌شود. بررسی وضعیت عضویت اعضای کمیسیون ماده ۱۰۰ و طرح غرف میوه و تره‌بار نیز در دستور کار جلسه امروز است.

    وی در خصوص واردات اتوبوس‌های برقی چینی به تهران، یادآور شد: می‌گویند اتوبوس‌ها به بندرعباس آمده و بنده هم تا نبینم باور نمی‌کنم. اتوبوس‌های داخلی دریافت شدند اما اتوبوس‌های خارجی به بندر آمده و حمل آن زمان‌بر خواهد بود.

    چمران در مورد گزارش منتشر شده در یکی از روزنامه‌ها در مورد موزه امام علی افزود: اگر خوب نوشته‌اند که هیچ اما اگر بد نوشته‌اند و بنده بد هستم خداوند بنده را هدایت کند. موزه امام علی تنها موزه ای نیست که تابلوهای نفیس را جمع آوری کند. این موزه آثار هنرمندان را خریداری می‌کند و اگر مورد مشابهی وجود داشته باشد چون جای نمایش و نگهداری ندارد، بر اساس دسته‌بندی‌های مختلف یا تبادل می‌کنند و یا به فروش می‌رسانند. برخی اشیا موزه‌ای است و از هنرمندی خریداری شده که نظیر آن در بخش‌های مختلف وجود دارد.

    وی اضافه کرد: بنده از مدیرعامل سازمان فرهنگی و هنری پاسخ خواستم که همان روز پاسخ را به آقای امانی ارسال کردم.

    رئیس شورای  شهر تهران در رابطه با اعطای وام تاکسی‌های برقی با تاکید بر اینکه مشکل وزارت نفت است که ۴۵۰ میلیون تومان را نمی‌دهد، گفت: بنده با اینکه شهرداری تاکسی خریداری کند و تحویل دهد مخالف بودم. بخش‌های دیگر مسئول هستند و ما گفتیم تاکسی‌های جدید را به وزارت صمت بدهند که آنها تحویل دهند. وزارت نفت می‌گوید طبق قانون باید پیمایش صورت بگیرد تا مابه‌التفاوت صرفه‌جویی در مصرف سوخت، پول را بپردازد. باید این مشکل را در دولت حل کنند و ربطی به شورا و شهرداری ندارد.

    وی ادامه داد: قرار بود شهردار با معاون اول رئیس جمهور جلسه‌ای داشته باشد تا مشکل را حل کند. ما هم نمی‌توانیم با این رقم تاکسی برقی بخریم تا چه برسد به تاکسیرانان.

     

    ✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
    [کل: 0 میانگین: 0]

    📰 اخبار مشابه را مشاهده می کنید

    3 - مهر - 1403

    مشکلات تهران راه حل دارد

    راهکار انتقال پایتخت برای حل چالش‌های تهران مدتی است دوباره از سوی مسئولان دولتی مطرح شده است. به اعتقاد آنها حل مشکلات تهران دست نیافتنی است. بحران فرونشست ، آب و… چالش‌هایی است که سبب شده دوباره این راهکار قدیمی از بایگانی دولت بیرون بیاید .

    3 - مهر - 1403

    عامل اول فشار بر فقرا عوض شد

    اولین تصویر تورمی دولت چهاردهم منتشر شد. بر این اساس رشد ماهانه قیمت‌ها کم شد اما روند نقطه‌به‌نقطه آن روایت دیگری را تعریف می‌کند.

    2 - مهر - 1403

    کمک بازار سرمایه به خرید مسکن

    در سال‌های اخیر به دلایل مختلف دسترسی به مسکن به عنوان شاه‌ کلید اصلی زندگی افراد، تبدیل به یک مسئله جدی شده است. اما آیا بازار سرمایه می‌تواند در خرید مسکن به افراد کمک کند؟ ابزار آن چیست؟

    2 - مهر - 1403

    چالش مهمانان روز پایتخت

    تا زمانی که شهرهای دیگر برای سکونت جذاب نشود وانگیزه‌های مهاجرت به تهران بیشتر باشد، حل مشکلات تهران دشوار است.

    ارسال دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0

    ارسال دیدگاه

    ×

    از ارسال دیدگاه مطمئن هستید؟

    📜 قوانین ارسال نظرات کاربران

    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصاد آفرین منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

    برو بالا