اخبار اقتصادی امروز: 96
  • تاریخ : چهارشنبه, ۴ مهر , ۱۴۰۳
  • ساعت :

    جهش اعتبار حفاظت از میراث تاریخی پایتخت

    از رنگ کردن دیوارهای خانه‌های قدیمی سنگلج تا ترمیم غیر اصولی ابنیه تاریخی شهر تهران که به تازگی توسط شهرداری تهران انجام شده هیچ‌کدام با هماهنگی میراث فرهنگی استان تهران نبوده است.

    معاون میراث فرهنگی استان تهران می‌گوید: در موارد اخیر شهرداری منطقه ۲۰ بدون اطلاع میراث فرهنگی و بدون اینکه با ما در میراث فرهنگی هماهنگ کند، دیوار بیرونی حیاط برج طغرل را رنگ‌کاری کرده و میراث از تصمیم انجام این کار هیچ اطلاعی نداشت و طبق مذاکراتی که با شهرداری منطقه ۲۰ داشتیم، قرار شد که وضعیت دیوار برج طغرل به اصل اولیه خود برگردد. 

    او ادامه داد: ما هم گله خود را اعلام کردیم و گفته‌ایم در محدوده سایت‌های باستانی شهری میراث فرهنگی که در منطقه ۲۰ زیاد است – [از جمله] ابنیه میراثی مثل «دژ رشکان»، «چشمه‌علی»، «برج طغرل» و موارد دیگر- اگر قصد انجام مرمت یا کاری را دارند باید از قبل با ما هماهنگ کنند و استعلام بگیرند که اینگونه اتفاقات پیش نیاید.

    احمدعلوی -عضو شورای شهر تهران- نیز به اکوایران می‌گوید‌: شهرداری تهران متولی میراث فرهنگی نیست و به طور تخصصی هم به این موضوع نمی‌پردازد اما تکالیفی درخصوص اماکن میراثی که متعلق به شهرداری تهران هستند وجود دارد و هر سال اعتبار خوبی برای حفظ و مرمت این آثار در نظر گرفته می‌شود و در این دوره مدیریت شهری این اعتبارات حدود ۳ برابر شده است.

    او تاکید می‌کند: فرایند مرمت و به‌سازی این آثار باید با هماهنگی کارشناس میراث فرهنگی باشد تا شاهد بدسلیقگی‌ها نباشیم.

     

    ✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
    [کل: 0 میانگین: 0]

    📰 اخبار مشابه را مشاهده می کنید

    4 - مهر - 1403

    تاکسی برقی‌های چین پس داده شدند!

    سید جعفر تشکری هاشمی در دویست‌و‌شصت‌و‌پنچمین جلسه شورای شهر تهران در خصوص تجمع رانندگان تاکسی‌های برقی مقابل شورا، اظهار کرد: اینکه به سمت خودروهای برقی برویم و به نحو مطلوب به عنوان فناوری نو از آن استفاده کنیم، می‌تواند اتفاق خوبی باشد و کشور باید به تدریج به این سمت برود؛ چراکه سوخت‌های فسیلی با مشکل مواجه است و خودروهای برقی از لحاظ استهلاک نسبت به خودروهای دیگر وضعیت بهتری دارد.

    3 - مهر - 1403

    اتوبوس‌های تهران از کجا معاینه فنی می‌گیرند؟

    ناوگان حمل‌ونقل عمومی تهران گرفتار بحران فرسودگی است. اما این ناوگان قدیمی موفق به دریافت معاینه فنی می‌شوند؟

    3 - مهر - 1403

    اتوبوس‌های برقی به بندر رسید؟

    مهدی چمران در حاشیه دویست و شصت و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امروز گزارشی در مورد موزه امام علی و مباحث فراوان مرتبط با آن از سوی مدیرعامل سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران ارائه خواهد شد، اظهار کرد: گزارش مالی شهرداری نیز امروز ارائه می‌شود. بررسی وضعیت عضویت اعضای کمیسیون ماده ۱۰۰ و طرح غرف میوه و تره‌بار نیز در دستور کار جلسه امروز است.

    3 - مهر - 1403

    مشکلات تهران راه حل دارد

    راهکار انتقال پایتخت برای حل چالش‌های تهران مدتی است دوباره از سوی مسئولان دولتی مطرح شده است. به اعتقاد آنها حل مشکلات تهران دست نیافتنی است. بحران فرونشست ، آب و… چالش‌هایی است که سبب شده دوباره این راهکار قدیمی از بایگانی دولت بیرون بیاید .

    ارسال دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0

    ارسال دیدگاه

    ×

    از ارسال دیدگاه مطمئن هستید؟

    📜 قوانین ارسال نظرات کاربران

    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصاد آفرین منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

    برو بالا