اخبار اقتصادی امروز: 200
  • تاریخ : چهارشنبه, ۱۸ مهر , ۱۴۰۳
  • ساعت :

    هزاردستان در بهشت؛ خان مظفر شهرداری کیست؟

    درصحن شورای شهر تهران گزارشی از روند واگذاری و بهره برداری ۶۳۰ ون شهرداری تهران ارائه شد . در جریان این گزارش حبیب کاشانی خزانه دار شورا از فردی به نام ح- ح در شهرداری سخن در این پرونده هم پای او در میان است.

    او ادامه داد :‌یکی می‌گوید «ح.ح» چیست؟ گفتم مانند «پ.ش» یعنی پسر شجاع یا مانند «پ.پ.ش» گفتند این چیست؟ گفتم پدر پسر شجاع. نمی‌توانیم اسم بیاریم اما والا به خدا این اسم همه‌جا در شهرداری هست. یکی گفت: «پایتان را روی دم من نگذارید.» گفتند: «ما هر جا پا می‌گذاریم دم شما هست.» به مناطق، تاکسیرانی، فاوا، اتوبوسرانی، فاوای نوین و… که می‌رویم این اسم وجود دارد. عمر ما گذشت اینقدر که در جلسات از آقای «ح.ح» صحبت کردیم که هیچ مسئولیتی ندارد اما همه جا هم هستند و مانند بختک روی شهرداری افتادند و بلند هم نمی‌شوند. شما را به امام حسین این موضوع را تعیین تکلیف کنید.»

    به نظر می رسید منظور کاشانی داماد شهردار تهران است . علی اصغرقائمی با تایید این که باز هم انتقادها متوجه حضور داماد شهردار تهران در تصمیم گیری‌هاست به اکوایران گفت: ‌روزی که آقای زاکانی برای دامادشان حکم صادر کردند با مخالفت‌های اجتماعی مواجه شدند و مجبور به لغو این حکم شدند اما در جلسه‌ای غیرعلنی گفتند ایشان فردی نخبه است که به ما مشاور می دهند و بار مالی در شهرداری ندارند و حساسیتی به خرج ندهید این سخنان مربوط به سال ۱۴۰۰ است . اما امروز بعد از گذشت بیش از سه سال از مدیریت ایشان بر شهرداری به طور مداوم دخالت‌های وی را دیده‌ایم .

    او داماد شهردار تهران را به شخصیت خان مظفر در سریال هزاردستان تشبیه کرد که پشت صحنه بیشتر تصمیم‌گیری‌های حساس شهرداری است ودیگر کسی هم به خود جرات نمی دهد در این رابطه تذکر دهد .  

    به گزارش اکوایران ،در میان تمام نقش‌هایی که با بازیگری   عزت‌ا… انتظامی در حافظه تاریخی مردم ایران باقی مانده ، «خان والا» یا «خان مظفر»، در سریال «هزاردستان»، اثر  علی حاتمی، است ؛ پیرمردی با چهره‌ای مرموز که پشت پرده وقایع بسیاری است و به نوعی، هسته مرکزی تشکیلاتی محسوب می‌شود که همه مقدرات سیاسی و اجتماعی را در دست دارد و مدیریت می‌کند.

    بسیاری معتقدند که شخصیت «خان مظفر» در ذهن زنده‌یاد علی حاتمی، در واقع تداعی شخصیت عبدالحسین میرزا فرمانفرماست.

    ✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
    [کل: 0 میانگین: 0]

    📰 اخبار مشابه را مشاهده می کنید

    18 - مهر - 1403

    سرنوشت خودرو در انتظار آسانسور

    یک فعال صنعت آسانسور، از پشت‌پرده ممنوعیت واردات در این صنعت می‌گوید.

    18 - مهر - 1403

    یک معادلهْ پنج مجهولِ آلودگی هوای تهران

    مهرماه امسال هوای تهران در مناطقی به وضعیت بنفش رسید و حتی شاخص‌ها، عدد ۳۰۰ را ثبت کردند و در بامداد پنجم مهر حتی عدد این شاخص به ۵۰۰ هم رسید، اما در بین اخبار منتشر شده چندان هشدار جدی در این خصوص به طور فراگیر داده نشد و بسیاری از تهرانی‌ها اصلا متوجه این شرایط اضطرار نشدند.

    18 - مهر - 1403

    درهای میدان مشق را پزشکیان باز کند

    احمد مسجدجامعی عضو و رئیس پیشین شورای شهر تهران و وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد در دولت سید محمد خاتمی درباره برنامه‌های مدیریت شهری برای میدان مشق توضیح می‌دهد: ‌یکی از مکان‌هایی که روز تهران در آن برنامه اجرا می‌شد، محوطه سر در باغ ملی بود.

    18 - مهر - 1403

    نقش آقای ح-ح در شهرداری تهران

    باز هم در صحن شورای شهر تهران به نقش داماد شهردار تهران در تصمیم‌گیری‌های شهرداری اشاره شد. در صحن شورای شهر تهران گزارشی از ون‌های تحویلی وزارت کشور داده شد . در این گزارش مشخص شد که این ون‌ها به شرکتی منحل‌شده در شهرداری تحویل شده است .

    ارسال دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0

    ارسال دیدگاه

    ×

    از ارسال دیدگاه مطمئن هستید؟

    📜 قوانین ارسال نظرات کاربران

    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصاد آفرین منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

    برو بالا