اخبار اقتصادی امروز: 71
  • تاریخ : دوشنبه, ۲۳ مهر , ۱۴۰۳
  • ساعت :

    فروشندگان از خریداران مسکن جلو زدند

    به نظر می‌رسد که طی هفته‌های اخیر، الگوی تکراری بازار مسکن به این صورت بوده که تعداد فروشندگان افزایش یافته، اما از سوی دیگر، تعداد خریداران و سرمایه‌گذاران کاهش یافته است.

    اکنون اکثر خریداران در بازار مسکن مصرف‌کننده هستند و خانه‌اولی‌ها سهم کوچکی از معاملات را به خود اختصاص می‌دهند.

    به گفته واسطه‌های ملکی، بیشتر خریداران تمایل دارند به تبدیل به احسن روی آورند؛ یعنی ابتدا ملک خود را به فروش می‌رسانند تا با بودجه حاصل، ملکی متناسب با معیار خود تهیه کنند.

    به طور کلی، تعداد مشتریان دارای نقدینگی کاهش یافته و با توجه به افزایش تعداد فایل‌های موجود، انتخاب برای خریداران دشوارتر شده است چرا که ترجیح می‌دهند گزینه‌های بیشتری را برای خرید بررسی کنند.

    خبر مرتبط

    یک معادلهْ پنج مجهولِ آلودگی هوای تهران

    یک معادلهْ پنج مجهولِ آلودگی هوای تهران

    مهرماه امسال هوای تهران در مناطقی به وضعیت بنفش رسید و حتی شاخص‌ها، عدد ۳۰۰ را ثبت کردند و در بامداد پنجم مهر حتی عدد این شاخص به ۵۰۰ هم رسید، اما در بین اخبار منتشر شده چندان هشدار جدی در این خصوص به طور فراگیر داده نشد و بسیاری از تهرانی‌ها اصلا متوجه این شرایط اضطرار نشدند.

    ✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
    [کل: 0 میانگین: 0]

    📰 اخبار مشابه را مشاهده می کنید

    23 - مهر - 1403

    روایت دیواری که تهران را نجات داد

    احمد مسجدجامعی عضو و رئیس پیشین شورای شهر تهران و وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد در دولت سید محمد خاتمی روایت دیواری را تعریف می‌کند که تهران را نجات داد و حالا صاحب مغازه ای آن را می‌تراشد که مغازه‌اش بزرگ‌تر شود.

    23 - مهر - 1403

    قصه‌گویی برای کودکان کم شده است

    سمانه گلاب، پژوهشگر و فعال حقوق کودک در میزگردی با موضوع حقوق کودکی که در «اکوایران» برگزار شد، درباره میزان قصه شنیدن کودکان گفت: «پژوهش‌های پراکنده ما نشان می‌دهد که بین ۵۰ تا ۶۰ درصد کودکان بین صفر تا سه سال ما که نیاز به شنیدن قصه دارند، قصه نمی‌شنوند.»

    22 - مهر - 1403

    متروسواری با درهای باز

    هفته نخست مهرماه تصویری از باز بودن درِ یکی از قطارهای متروی تهران حین حرکت در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد؛ تصویری که موجب نگرانی شهروندان و مسافران مترو شد. پس از انتشار این تصاویر، باز هم عکس‌ها و فیلم‌های دیگری از بازماندن درهای واگن‌های مترو منتشر شد.

    22 - مهر - 1403

    اتوبوس سه کابینه چینی در راه تهران

    مهدی چمران در حاشیه دویست و هفتادمین جلسه شورای شهر تهران با بیان اینکه ساماندهی سیستم اداری کمیسیون ماده پنج نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد، یادآور شد: برنامه‌ریزی کردیم که سامانه دستی نباشد و همچون کمیسیون ماده ۱۰۰ فعالیت کنند و از سویی دیگر آیین‌نامه‌ای برای آن تهیه می‌شود که به شورای عالی معماری و شهرسازی جهت تصویب ارسال خواهد شد؛ چراکه این کمیسیون زیر نظر شورای عالی است. قاعدتاً با اعضای کمیسیون هم‌فکری شده و این روند ادامه خواهد یافت و نظرات را جویا خواهیم شد.

    ارسال دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0

    ارسال دیدگاه

    ×

    از ارسال دیدگاه مطمئن هستید؟

    📜 قوانین ارسال نظرات کاربران

    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصاد آفرین منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

    برو بالا