اخبار اقتصادی امروز: 187
  • تاریخ : شنبه, ۲۸ مهر , ۱۴۰۳
  • ساعت :

    پلیس جریمه‌های اشتباهی را تایید کرد

    گلایه بسیاری از شهروندان تهرانی دریافت پیامک جریمه در زمانی است که خودروهایشان در پارکینگ خانه‌هایشان است یا در نقطه‌ای تخلف ثبت شده که در آن مکان حضور نداشتند.

    سردار تیمور حسینی -رئیس پلیس راهور فراجا- می‌گوید این اشتباهات به دلیل مشکلات زیرساختی و فرسودگی دوربین‌های پلاک‌خوان است.

    او می‌گوید‌: نزدیک به ۵۰ هزار سامانه در تهران نیاز داریم. ما بالغ بر ۵۷۰۰ تقاطع داریم که حداقل در هر تقاطع چهار سامانه می‌خواهیم که بتواند هر چهار جهت تقاطع را به درستی کنترل کند انواع تخلفات را نه فقط عبور از چراغ قرمز بلکه انواع تخلفات را بتواند کنترل کند. وقتی یک کاربر ببیند که در تقاطع در میدان، در بزرگراه در خیابان همه جا رفتارهایش تحت کنترل است او هم قانون را رعایت می‌کند. یکی از موضوعاتی که امروز به درستی شهروندان گلایه‌ای دارند این است که مثلاً در فلان نقطه نبودند ولی جریمه شده‌اند این یکی از ایرادات سامانه‌های ماست، سامانه که کالیبره به موقع نشده است حتماً در خوانش ارقام پلاک دچار خطا می‌شود و انتقاد این مشکل هم به سمت پلیس است در حالی که واقعا کمترین سهم را در این حوزه پلیس دارد پس در نتیجه ما خواستار یک توسعه کمی و کیفی در خصوص سامانه‌های هوشمند هستیم.

     

    ✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
    [کل: 0 میانگین: 0]

    📰 اخبار مشابه را مشاهده می کنید

    28 - مهر - 1403

    ۲ منبع اصلی پر شدن دخل شهرداری‌ها

    به تازگی مرکز پژوهش‌های مجلس نتایج مطالعات وضعیت بودجه ۵ کلان شهر کشور در سال ۱۴۰۲ را منتشر کرده است. مجموع بودجه تلفیقی این کلان شهرها حدود ۱۹۸ هزار میلیارد تومان بوده و در این میان، کلان شهر تهران و مشهد به ترتیب با ۹۴.۵ و ۴۰ هزار میلیارد تومان، بالاترین حجم بودجه تلفیقی را دارند .

    27 - مهر - 1403

    سازمان ابتکاری زاکانی قانونی شد ؟

    ۱۳ شهریورماه امسال لایحه‌ای برای انحلال شرکت یادمان سازه و جایگزینی پوسته این شرکت به سازمان فناوری‌های نوین در صحن شورای شهر تهران بررسی شد که در نهایت با ۱۰ رای مخالف و ۱۰ رای موافق از ۲۰ عضو حاضر این لایحه رد شد. در آن جلسه محمد آخوندی، کمیسیون برنامه و بودجه شورا، در توضیح این لایحه گفته بود:‌ در نامه‌ای که از سوی وزارت کشور به سازمان فناوری‌های نوین ارسال شده، موضوع انحلال و ادغام مجموعه‌های دیگر شهرداری تهران در جهت تأسیس این سازمان تاکید شده است.

    27 - مهر - 1403

    ۱۴ آسیب سراهای محله از نگاه بال پژوهشی مجلس

    از سال ۱۳۷۵ تا امسال حدود ۳۵۰ سرای محله در تهران ایجاد شدند. اماکنی که هدفشان جلب مشارکت شهروندان در اداره شهر تهران است. ساختمان‌هایی که هر از چندگاهی محلی برای آموزش و پرورش کودکان و نوجوانان می‌شوند و گاهی محلی برای فروش محصولات.

    27 - مهر - 1403

    مدیران شهرداری را از برج عاج پایین کشیدیم؛نمی توانندهرچه می خواهند را مصوب کنند

    قرار بود طرح سوال از شهردار با موضوع پروژه‌های مسکن‌سازی این هفته در صحن شورای شهر مطرح شود، اما این موضوع در دستور کار صحن علنی قرار نگرفت. مهدی اقراریان عضو کمیسیون نظارت شورای شهر تهران به اکوایران گفت: حتما سوال از شهردار تهران مطرح می‌شود و شهردار هم برای پاسخگویی به صحن شورای شهر می‌آید.

    ارسال دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0

    ارسال دیدگاه

    ×

    از ارسال دیدگاه مطمئن هستید؟

    📜 قوانین ارسال نظرات کاربران

    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصاد آفرین منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

    برو بالا