اخبار اقتصادی امروز: 79
  • تاریخ : دوشنبه, ۳۰ مهر , ۱۴۰۳
  • ساعت :

    راهکار عجیب شهرداری تهران؛ تبدیل اتوبوس هیبریدی به دیزلی

    اکوایران :‌اتوبوس‌های سه‌کابین همچنان در انبار خاک می‌خورد. این اتوبوس‌ها که ظرفیت جابه‌جایی ۳۰۰ مسافر را دارد سال گذشته چند روزی به خیابان‌های تهران بازگشتند اما دوباره به دلیل نقص فنی به پارکینگ رفتند .

    به گفته مدیران شهری این اتوبوس‌ها از سال ۹۶ به دلیل نواقص فنی متعدد متوقف‌شده بودند .قرار بود مهر سال گذشته این اتوبوس ها در خط ۲ اتوبوس‌های تندرو حدفاصل پایانه خاوران به پایانه آزادی فعال شوند که این گونه نشد .علیرضا زاکانی شهردار تهران هم  در حاشیه هفتاد و چهارمین پویش امید در جمع خبرنگاران  به ورود اتوبوس‌های سه کابین (متروباس) اشاره کرده و گفته بود چهار دستگاه از این اتوبوس‌ها درگذشته فعال بودند، اما به دلایلی در دوره پنجم مورد استفاده قرار نگرفتند و ما در این دوره از مدیریت شهری ۲دستگاه از این اتوبوس‌ها را بازسازی و وارد چرخه حمل‌ونقل کردیم و به‌زودی با توجه به تفاهم‌نامه‌ای که منعقد شده ۱۰۰ دستگاه دیگر نیز وارد چرخه حمل‌ونقل خواهد شد.

     جعفرتشکری هاشمی رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل هم در یکی از جلسات صحن شورا درخصوص این اتوبوس ها گفته بود:‌ این اتوبوس‌ها به دلیل تکنولوژی بالایی که دارند، جزو بهترین‌های دنیا هستند و به دلیل اینکه با انرژی الکتریکی کار می‌کند، آلودگی بسیار کمی دارد و این در حالی است که ظرفیت متروباس ها حدود ۳۰۰ مسافر است و این اتوبوس‌ها می‌تواند در یک روز کاری بیش از سه هزار مسافر را جابجا کند و مدل حمل‌ونقلی بین مترو و اتوبوس‌های معمولی است.

    به گفته تشکری هاشمی، «متروباس» علاوه بر ظاهر زیبا و ظرفیت، امکاناتی همچون تهویه مناسب، آلودگی کم و ایمنی بالا دارد و همچنین دارای کف‌پایین هستند که معلولان و جانبازان می‌توانند از آن به‌راحتی استفاده کنند و درعین‌حال به دلیل قدرت و نوع طراحی و همچنین نصب حسگرهای مختلف و دوربین، در حرکت تفاوتی با اتوبوس تک کابین ندارد و این اتوبوس‌های ۲۵ متری بدون مشکل می‌تواند در شهر تردد کند.

    متروباس در سال ۹۲ وارد شد و در سال‌های ۹۲ تا ۹۶ بدون مشکل در معابر تهران فعالیت کرد؛  این اتوبوس‌های هیبریدی تقریباً سه برابر سایر اتوبوس‌ها عمر مفید دارند و مصرف انرژی‌شان نیز ۴۰ درصد کمتر از سایر انواع اتوبوس‌هاست، همچنین هزینه تعمیر و نگهداری این نوع اتوبوس‌ها بسیار ناچیز است. این اتوبوس‌ها بدنه صددرصد آلومینیومی دارند و مطابق آخرین استانداردهای روز جهانی هستند؛ همچنین از دستگاه‌های مناسب تهویه و صندلی‌ها و امکانات رفاهی کامل برخوردارند. ازآنجایی‌که در تمام دنیا به سمت استفاده از وسایل نقلیه پاک و خودروهای هیبریدی پیش می‌روند، متروباس می‌تواند نقش بسزایی در حفظ محیط‌زیست و کاهش آلودگی‌های زیست‌محیطی داشته باشد.

    اما روز گذشته مهدی علیزاده رییس شرکت واحد درخصوص زمان به کارگیری اتوبوس های هیبریدی به مشکل تحریم ها در رفع نقص آنها اشاره کرد و گفت ممکن است این اتوبوس ها دیزلی شود!

    به گفته او ۴ دستگاه اتوبوس هیبریدی در سال‌های قبل از سوئیس خریداری شده و به لحاظ فناوری انحصاری برای حل مشکلات فنی با چالش روبه‌رو شده اند .

    ✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
    [کل: 0 میانگین: 0]

    📰 اخبار مشابه را مشاهده می کنید

    30 - مهر - 1403

    دلیل جهش عجیب آرای کمیسیون ماده ۵

    براساس گزارشی که اخیرا از تعداد آرای کمیسیون ماده ۵ شهرداری تهران منتشر شده، مجموع تعداد مصوبات موردی دوره ده ساله کمیسیون ماده ۵، از سال ۹۱ تا ۱۴۰۰، فقط ۷۳۳ مورد بوده درحالی‌که مجموع مصوبات موردی دوره ششم از میانه ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲، ۶۲۸ مورد بوده است.

    30 - مهر - 1403

    ترافیک و آلودگی هوا چه بر سر تهرانی‌ها آورد؟

    سهراب مشهودی، شهرساز در نشستی با موضوع انتقال پایتخت، مشکلات شهر تهران در حوزه ترافیک و آلودگی هوا را برشمرد.

    29 - مهر - 1403

    پاسخ شهرداری به ابهام واردات اتوبوسهای چینی در گمرک

    مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهرداری تهران در مورد ابهامات واردات اتوبوسهای چینی در گمرک توضیحاتی ارائه کرد.

    29 - مهر - 1403

    از پیگیری اتوبوس های در گمرک تا پیشنهاد نام گذاری معبری به نام جزایر سه گانه

    سوده نجفی در تذکر پیش از دستور خود با اشاره به بیانیه مشترک اتحادیه اروپا و شورای همکاری خلیج فارس اشاره کرد و گفت: در راستای دیپلماسی عمومی و پاسخ قاطع به این‌گونه ادعاهای پوچ و بی‌اساس نسبت به تمامیت ارضی کشور که در سال‌های اخیر بارها از سوی برخی کشورهای نوظهور خلیج همیشگی فارس که قدمتشان از قدمت درختان خیابان ولیعصر تهران هم کمتر می‌باشد، طرح دو فوریتی تغییر نام خیابان مهستان واقع در خیابان ایران‌زمین که سفارت امارات متحده عربی در آن قرار دارد به خیابان جزایر ایرانی را تقدیم رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر تهران می‌کنم.

    ارسال دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0

    ارسال دیدگاه

    ×

    از ارسال دیدگاه مطمئن هستید؟

    📜 قوانین ارسال نظرات کاربران

    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصاد آفرین منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

    برو بالا